Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Wow! wel héél bijzonder, maar naar mijn smaak toch, laat ik het voorzichtig zeggen, ietsje té…
Lijkt mij een custom made klus? Dat groen van het bandje en van de dial komt wel heel mooi samen, maar ik vind het bandje hier toch iets te veel aan een grasmatje associëren. Ik denk dat ik de combinatie van jouw eigen gouden Seiko en het rally bandje een stuk geslaagder vind. :laughing::sunglasses:

Dit horloge die ik nadat ik hem overgenomen had binnen de korte keren mankementen vertoonde. Inmiddels service gehad, nieuw bandje en loopt hij lekker!

10 likes

Ja met quartz uurwerken kan ik prima vooruit.
Mechanisch is het een ander verhaal, andere wijzerplaat en wijzers gaat allemaal prima.

2 likes

Volgens mij was het toen 1 over 6

1 like

Als die 8.00 de euro prijs is, zou je voor dat bedrag de gok gewoon kunnen wagen toch .
En die kleur kan goed hoor , geschied technisch misschien niet helemaal correct maar zo samen ademt het wel de juiste sfeer uit. Ben benieuwd hoe het geworden is.

Het is geen quarts. Volgens mij moet een handwinder per seconden een aantal stapjes maken.

Wat ze bedoelen is dat de minutenwijzer niet netjes op een streepje staat als de secondewijzer bovenaan staat. Omdat er ongetwijfeld geen hacking op zit kun je wat lastig zowel de minuten- als secondewijzer goed zetten met de officiele tijd.
Je zou wel bij het goedzetten er op kunnen letten dat je minutenwijzer netjes bij het streepje staat als de secondewijzer bovenaan is.

Maar dat is alleen nodig als je een ernstige vorm van OCD hebt :rofl:

2 likes

Die foto maakte ik gewoon op een willekeurig moment. :joy:

Dat snap ik, maar als je hem tien minuten later had gemaakt had de minutenwijzer nog steeds niet bij een minutenstreepje gestaan als de secondewijzer bovenaan staat maar ongeveer midden tussen twee streepjes. Dat blijft namelijk zo.

Maar jij hebt volgens mij geen last van deze vorm van OCD. :rofl:

1 like

Wat mij dan weer opviel was dat de minuten wijzer tov de uren wijzer een paar minuten voor is uitgelijnd. :grimacing: De uren wijzer nog nét voor 6 en de minuten wijzer al over heel.

1 like

Ja dat had ik ook gezien.
Overigens wil het bij vintage horloges wel eens lastig zijn om ze bij alle uren goed te krijgen. Ik zet de wijzers altijd bij 12 uur goed als ik wijzers monteer, maar soms staan ze bij 6 uur dan net niet helemaal goed omdat de wijzerplaat een fractie scheef zit of scheef gedrukt is.
Geen idee of dat hier ook zo is overigens.

1 like

5 likes

Leuk om te zien, zo’n cocktail avant la lettre!

3 likes

Mooi om dit te delen Jeroen ,dat geeft weer een adere insteek als ik ze eens weer zie :yum:

1 like

Leuk topic. Sinds ik het horloge virus te pakken heb, heb ik afgelopen half jaar heel veel horloges opgeknapt. Ik heb echter nooit goede voor/na foto’s gemaakt kom ik nu achter. De volgende opknappers heb ik toch nog kunnen achterhalen. Een vintage duiker en een dresswatch

20 likes

Mooi Jaac,:hugs: wat een verschil en dit alleen met (geduldig) poetswerk en een nieuw glaasje :ok_hand:t2:
Heb er ook zo eentje opgeknapt ,was niet om aan te zien …en is nu een favoriet van mij .

17 likes

Voor groot en klein moet je bij Wil zijn ,tof :heartpulse:

In HF werd door ene Willem van E o.a. het merk RIAM genoemd, kado artikel bij bladen. Google meld het ook als actie bij de Kampioen, etc
Uit HF juli 2007:
“Ook in Nederland zien we dit steeds meer gebeuren.
In de jaren 50 60 waren er bekende namen, zoals Pontiac, Prisma Remova, Delbana, zodiac, (Vito en
Riam radiobodemerken) Pronto, zentra, Nivada om er maar een paar te noemen waar een caliber van
Ebauches achter de wijzerplaat schuil ging”

1 like

Helaas, zelfs met de loupe kan ik de gracering onder de bamans niet lezen… :frowning:

4 likes

Volgens mij een fhf 28

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&FHF_28

3 likes