Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

En scheermachientjes

3 likes

@pmannaert en @domega Goed gevonden! En kennelijk ook al eens eerder op HF ter sprake geweest. Dat is nou eens een keer een nadeel van vertrouwen op ‘Google weet alles’ + verkeerd zoeken. Als ik in Google op RIAM Horloges of Riam Watches zoek, vind ik dus niks. Ga ik kijken op RIAM 1955 dan komen er vermeldingen naar o.a. een vintage Riam scheerapparaat op Marktplaats! En nog erger: Ik had niet gezocht op HF! Want dat geeft, zie ik nu, een hele lijst, inclusief een (natuurlijk allang vergeten) bijdrage van mezelf.
Mea culpa.
Maar het blijft een leuk horloge, of het nou een plakmerkje is of niet. Een Zwitsers horloge met een A.Schild automaat er in mocht je in 1955 toch beschouwen als een kwaliteits horloge. En nog steeds, 't opaatje loopt na ruim 70 jaar nog steeds als een kievit!

Waarom bij Wil, Pierre? Het Riam klokje en de kleine Anker komen bij mij vandaan toch? Kijk even goed naar de tag in de post van @WilSeiko! :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Oeps 2 X Sorry :zipper_mouth_face:

2 likes

Je mag van mij ook dit horloge checken hoor. Dan stuur ik hem naar je op om hem te laten fixen.:smiley::smirk:

1 like

Zou wel kunnen, al vind ik het logo er niet direct op terug

Haha, we zitten te muggenziften, gewoon genieten van dat horloge. :rofl:

1 like

Ik ben serieus hoor. Nu moeten jullie mij wel helpen. :smirk::laughing:

1 like

No offensief taken!
:point_up_2:

1 like

Ach weet je - ik denk dat er ook onder de hf-'ers best een aantal in bezit is, maar zo’n ‘plaknaam’ is soms net een verboden vrucht :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb de mijne vast wel eens gepost, en voor de gelegenheid haak ik er nog maar eens mee in. De doublé RIAM op de achtergrond loopt wel maar is zelfs voor mij een beetje over het randje qua uiterlijk :roll_eyes:
Tijd voor een RIAM of premie horloges topic misschien @pmannaert ?? :yum:

10 likes

M’n verzameling is heel bescheiden Don …dat merk heb ik (nog) niet :innocent:
Bedankt voor het delen HIER

1 like

Een vraagje voor jou Edgar ,Ik heb in mijn T.I. een dikke maand geleden 2 nieuwe knoopcellen geplaatst en nu blijkt er eentje leeg te zijn ,:disappointed_relieved: weet jij raad ?

(met nieuwe batt.)
heb er wéér twee nieuwe klaarliggen maar…?

5 likes

Voor een paar euro een batterijtestertje aanschaffen?

1 like

Heb er als gewezen technisch werkzaam geweest te zijn 2
@Tonosama bedankt voor de tip

1 like

Gaaf zeg die Olma. Vooral het font van de cijfers is erg apart. Ik gok begin jaren vijftig?

1 like

Vandaag nog wat geknutseld. Liep niet en was vies

Nu weer goed lopend en schoon

23 likes

Prachtig dat je deze hier ook laat zien Scudo ,een mooi staaltje van " vakwerk " wat je allemaal realiseert met die mooie (Oost ) Duitsers .Chapeau :heartpulse:

2 likes

Waarom liep hij niet? Wat mankeerde er?

Mooi horloge overigens!

Dit zit er in Jaac ,een veredelde versie van een AS 1203 :heart_eyes:

Dus inderdaad de uit de golden fifties :stuck_out_tongue:

5 likes

Ziet er toch netjes uit

2 likes

Veredeld :smirk:

1 like