Van :-( naar :-)

Wellicht herkenbaar voor sommigen hier; je komt een leuk horloge tegen maar het ziet er best triest uit. In dit geval duidelijke schade door vocht; aangetaste wijzerplaat, roest op de kroon en de achterkant was ook niet overtuigend. De binnenkant? Geen idee want er zit hemelsbreed zo’n 1500 kilometer tussen mij en de verkoper.

20200124_133759-01

426540332-orig

Omdat de prijs een gok rechtvaardigt komt ie via een omweg mijn kant uit en na een tijdje in mijn kist te hebben gelegen heb ik André (@vouwfietser) die inmiddels al een fors aantal Leijona’s en andere Finse merken onderhanden heeft gehad ingeschakeld om ook deze klus te klaren. Mits het horloge te redden valt uiteraard…

Leijona_moist2

En dat was het, de vochtschade was veelal cosmetisch en het uurwerk (een AS 1130, 17-steens handopwinder) nog in goede staat. André heeft het uurwerk geserviced waarna het weer strak loopt. Uiteraard zijn de kast en de kroon schoongemaakt. De lume was uit de wijzers gevallen en ook dat is vakkundig hersteld. Een nieuw glaasje deed de rest.

Leijona_moist4

Afgezien van de aankoop is mijn enige bijdrage het zoeken naar een passende band. Heh, je doet waar je goed in bent :wink: Maar uiteindelijk is er een zeer draagbaar vintage horloge tevoorschijn gekomen met het nodige karakter. En het gebruikte font mag er ook zijn trouwens.

55 likes

Fijn dat hij gered kon worden, leuke aanvulling voor je collectie!

Dit zijn de beste en leukste topics :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Gaaf hoor Jeroen! Stukje vakwerk van André weer.

1 like

Zeker, ik ben er blij mee. Bepaalde combinaties van kasten en wijzerplaten kom je met bescheiden regelmaat tegen. Deze is wat unieker in dat opzicht.

Zeker weten, mijn “hofleverancier” :wink:

Mooi exemplaar is het geworden, Jeroen, deze kan weer goed in roulatie worden genomen met de andere Finnen :ok_hand:

1 like

Mooi hoor, nu nog even die ouwe leren band goed invetten​:grin::+1:

Zou kunnen echter ik ben wel tevreden met het nieuw gekozen bandje :wink:

1 like

Erg leuk!

1 like

Wat een schitterend uurwerk zeg! Ik begrijp waarom André @vouwfietser het liefst werkt met AS uurwerken. :ok_hand:

2 likes

Niet alleen hoor, ook Felsa, Unitas en ETA’s

Wat die Finnen van mij in elk geval gemeen hebben is dat ze allemaal zeer degelijke uurwerken hebben. Zeer goed te servicen en af te stellen, ook onderdelen lijkt zelden een probleem te zijn :+1:

1 like

Het liefst zeg ik toch ook. Natuurlijk werkt hij ook aan andere merken, maar AS is zijn favoriete merk! :wink:

2 likes

Hij is weer mooi geworden. Veel draagplezier.

Groeten,

Coos

1 like

Ik kom alleen maar zeer goede kwaliteit uurwerken tegen in de Finse merken.

Jeroen, is de kroonwissel van je Citizen nog gelukt?

1 like

Sorry, ik ben er nog niet voor gaan zitten :blush: maar dat gaat helemaal goedkomen! :+1: