Waar haal jij de pakkingen en glaasjes, als ik vragen mag.
Heel erg gaaf! Dank voor je reactie en geniet ervan!
Voor deze bestel ik ze bij Speedtimerkollektion, die hebben ze gewoon op voorraad.
Leuk!
Quartz zie je niet zoveel voorbij komen hier .
Mooi gedaan!
Zelf heb ik het gevoel bij Quartz niet helemaal “in control” te zijn. Wel gisteren een Quartz Longines met waterschade voor een vriendin weten te redden. Meer geluk dan wijsheid…
Zoveel verschil is er ook weer niet, hoor!
Alleen is er een stappenmotor en een printplaat ipv van een veer. En verder kunnen ze net zo complex of simpel zijn dan ieder ander mechanisch horloge.
De 7548 van Seiko is een voorbeeld van simpelheid. Er zit niet veel meer op, dan noodzakelijk. Geen super ingewikkelde delen, maar wel slim bedachte oplossingen. Wil niet, zeggen, dat problemen gemakkelijk op te lossen zijn, maar meestal is wel duidelijk waar je moet zoeken.
Deze uurwerkjes hebben nogal de neiging te stoppen als de dag/datum verschoven moet worden. Dus dat moet zeer soepel lopen, anders schiet je niet veel op. En precies daar zit ik nu ook mee. Er is nog een kleinigheidje, waar ik overheen kijk. Want zo lopen ze perfect, maar tegen 11 uur 's avonds stopt het horloge.
Dus begin ik maar weer opnieuw. En zoals @vinwat zegt: Kijken, Kijken en nog eens kijken. En zoals Jochem Meyer zegt: Begin maar helemaal opnieuw!
Heeft het juiste nieuwe baasje gevonden
Lijkt me dat dat met het datumverzet mechanisme te maken heeft, zeker als dat heel soepel draaien moet.
Afhankelijk van het uurwerk zie je ruim voor 12 al enige beweging in de datumschijf.
prachtig
Deze Beleta is één van de kleintjes van Lex.
Glaasje stuk en een wijzer vermist.
En vuil!!
Oja, en een gebroken opwindveer.
Nou is het een AS 984, dus geen gebrek aan onderdelen.
Twee keer door de Elma!
En een wijzertje gevonden die past. Radium gemeten, niks bijna, de achtergrond straling is bijna even hoog.
Ik ben zeer tevreden met mezelf

Hij kan na het logeren snel weer terug naar Lex.
Mooi resultaat!
Ben benieuwd of hij hem nog op durft te laten sturen gezien de PostNL ervaring van Lex de laatste tijd…
Hoeft niet. Ik zie hem donderdag!
Maar dat is dan ook zo ongeveer het halve uurwerk. En als daar wat mee is rest (voor mij dan in elk geval) maar één oplossing, print in de kliko en een vervangende zoeken. Had er laatst een die af en toe als een razende Roeland rond ging, en dan weer een poosje bleef steken. Misschien dat je daar in theorie nog iets mee had gekund, maar ik in elk geval niet
Dat klopt, zojuist het horloge weer uit elkaar gehaald en op half elf gezet, dat is het moment, dat de beweging in gang wordt gezet. Tot nu toe gaat het goed, maar laten we over een paar uur weer eens kijken…
Ik mag wel zeggen dat ik ook zeer tevreden ben met jou! Knap werk Bas en mooi dat je tòch een passend wijzertje gevonden hebt. Ik heb zelf een aardige voorraad van die dingen liggen, maar heel veel verschillende en, zoals hier ook weer blijkt natuurlijk nooit precies de goede. Ik verheug me op het weerzien met dit kleine Beleta soldaatje.
Dáár kom binnenkort een verhaaltje over!
Vraagje wat denken jullie hiervan?
Wordt omschreven als Mogelijk pilotenhorloge uit WW 2. Gemerkt Rapid.
Gemaakt voor de Engelse markt jaren 40.
Foto van het uurwerk zijn er niet.
Prachtig! Zo zie je ze het liefst! De geschiedenis spat ervan af!
Ik ben benieuwd naar de binnenkant!
Bas,wat denk je van de buitenkant?
Origineel of fake
Geen pilotenhorloge. Te kleine indices, te fijne wijzers, geen lume, klein formaat. Wel een tof ding, mits poetsbeurt en/of vers glas gaat dat een knappe vintage zijn.
Hij lijkt mij wat ouder op basis van de vorm van de kast en cijfers. Celulose glas. Wijzers zullen onder de roest zitten. secondenwijzer mist? En teken van engelse leger(driehoekpijltje) ook.
Kan natuurlijk best gedragen zijn door een piloot…