O ja.
Aan mijn tempo van het afgelopen jaar, zit ik goed tot 2060+.
Dat valt heel goed mee toch. Al afhankelijk van het aantal kinderen
O ja.
Aan mijn tempo van het afgelopen jaar, zit ik goed tot 2060+.
Dat valt heel goed mee toch. Al afhankelijk van het aantal kinderen
Nee, leuk toch? Kun je nog wel even vooruit!
Hahah dat is er “gelukkig” maar eentje, maar merk wel dat vrije tijd een zeer schaars goed is en daardoor ook deze hobby op een laag pitje staat.
Nee hoor, ik wordt altijd blij als er weer wat in de projectenbak terechtkomt, want dan vraag ik of jij ze weer tot leven kan wekken…
Is dat een wekkerhorloge linksboven? Pontiac?
Ja Bas, klopt.
Durf er nog niet aan te beginnen ….
Leuk ding! Ik houd me aanbevolen! Welk kaliber?
Wanneer ik mijzelf “advanced” genoeg vind, wil ik m zelf doen.
Mocht het er niet van komen, dan zal ik aan je denken.
Kaliber onbekend. Lijkt een AS te zijn, maar is niet goed te zien zonder demontage.
Hier precies zo, zit geen schot in de laatste tijd.
Sterker nog, de inhoud van die bak groeit, ze komen er veel harder bij dan dat ik ze af krijg
Herkenbaar!
Ik heb de aangroei goed in de hand maar de backlog aanpakken zal pas voor binnenkort zijn. Nog een beetje opruimen en reorganiseren en ik ben er
Ik heb ook een beetje last van het effect dat ik steeds uitdagendere projecten aanpak. Zakhorloges van 100+ jaar oud enzo. Zit je avonden lang achter de draaibank om een balansstaf aan te passen omdat de juiste niet te vinden is. Een week per horloge haal ik al lang niet meer. Een per maand komt meer in de buurt.
Yeah right
Om te kunnen herbeginnen he. De werkbanken staan er, tools ook, enkel nog de laden reorganiseren
uitdagendere projecten
Dat nog niet per sè, maar wel ogenschijnlijk simpele projectjes die onderliggend lijden (roest, losse lagersteen, gebroken tapjes, de obligate gebroken tiretteveer …) blijken te hebben waardoor eea stiekem meer tijd kost.
En voor mijzelf wil ik maar een beperkt aantal projecten gelijktijdig “open” hebben liggen.
Zolang er dan geen output is blijft de projectenbak onaangeroerd (met jeukende vingers…)
achter de draaibank
Respect!
Ik zit nog in het “find and replace” stadium
Ah, ik dacht even dat je bedoelde dat je de verzameldrang onder controle had.
Ik ben vorig jaar verhuisd, dus het duurde bij mij ook even voordat ik weer een werkplek had en aan de gang kon
Overigens een klushuis, dus dat slokt ook veel potentiele horlogetijd op
Dat nog niet per sè, maar wel ogenschijnlijk simpele projectjes die onderliggend lijden (roest, losse lagersteen, gebroken tapjes, de obligate gebroken tiretteveer …) blijken te hebben waardoor eea stiekem meer tijd kost.
Ja herkenbaar. Dat laatste project dat ik voor mezelf pakte dacht ik ook dat simpel was. Maar er bleek aan gerommeld waardoor ik dus achter de draaibank belandde om een staf aan te passen. Ik heb overigens nog niet de juiste draaibank, Een horlogemakersdraaibank staat nog op de verlanglijst, maar bij gebrek daaraan doe ik het op een proxxon. Lukte ook, maar het kost wat extra tijd en moeite.
Ik zit nog in het “find and replace” stadium
Dat probeer ik uiteraard ook zo veel mogelijk. Als ik een keer een zeldzaam Tissot donoruurwerk zie voor een schappelijke prijs koop ik die gelijk. Op het moment dat je het nodig hebt zijn ze namelijk niet te koop. Maar evenwel grijp je nog wel eens mis.
En voor mijzelf wil ik maar een beperkt aantal projecten gelijktijdig “open” hebben liggen.
Dat is een regel die ik mezelf ook opleg inderdaad. Als er te veel open ligt, eerst wat af voordat er weer een open gaat
Mijn Omega stemvork weer terug van Gerrit en volledige revisie gehad. Zoemt weet als een bijtje . Gerrit van Accutron heeft weer mooi werk verricht!!
Bedank Gerrit
Ik heb een Venus 230 onder handen gehad. Viel erg mee!
voor mijzelf wil ik maar een beperkt aantal projecten gelijktijdig “open” hebben liggen.
Ik heb nu 4 carrousel bakjes, sinds kort. Maar dat is ook geen oplossing…