Ik ga mijn best doen om er ook bij te zijn.
Ik ga ook eens kijken of ik daar acte de precense kan geven. Tor nu toe niets in de agenda staan…
Hé leuk! Dat wordt een soort reünie!
Dood was die niet echt, wel stevig verwaarloosd. En aangezien ik niet repareer, en ook niet zo vlijtig restaureer als sommigen hier, is het ‘redden’ van deze Vetta geen hoogstandje natuurlijk.
Maar het glaasje gepolijst, kast wat gecleaned en een andere band geven mij toch wat voldoening
Leuk bijzonder horloge!
Was ook mijn excuus
Mijn complimenten voor dit mooie opknapwerk👍
Mooi! Weer eentje ‘gered’. Daar houden we van!
Deze heeft ook alleen maar een servicebeurt, glaasje en nieuwe kroon gehad. Maar hij is ook weer helemaal tiptop!
Het is dus een Junghans. Uit de periode dat Max Bill de ontwerpen maakte!
Bedankt @Bram27, @Rhys en Basvg
Ik moet wel toegeven dat het slechte weer deze week aardig bijdroeg…
Ik moet het even kwijt dat ik ontzetten kan genieten van dit topic. Ik vind het geweldig al die horloges te zien die door iedereen hier weer tot leven gebracht wordt en weer een leven aan de pols kunnen krijgen. Ik ben langzaam nu ook gereedschappen aan het verzamelen en daarnaast rustig op zoek naar mooie kandidaten om te leren. Toevallig voor een leuke prijs een Seiko Premier Kinetic Auto Relay over kunnen nemen met een 5J22 uurwerk.
Inmiddels ben ik erachter dat de lager van de “oscillating weight” (weet nog niet hoe je zie in het Nederlands noemt) stuk is en ik dus een nieuwe moet hebben. Jammer genoeg niet zomaar meer te krijgen. Ik heb er wel 1 gevonden via Ebay, maar die moet uit Thailand komen en ik vraag me af of het de prijs waar is voor dit horloge. Wat doen jullie in zo’n situatie gewoon apart leggen en wachten op een geschikte donor of zijn er nog andere mogelijkheden?
Helaas kan ik mijn eigen posts nog niet editen vanwege mijn trustlevel dus dan maar even een antwoord op mijn eigen post. Morgen ga ik op jacht op de snuffelmarkt in Nieuw-Vennep voor wat leuke leerobjecten, hebben jullie toevallig nog tips waar ik even op moet letten?
Alhier het horloge van de al lang overleden vader van mijn vrouw.
Heeft jarenlang in een lade gelegen, en is door “onze Inca” tot leven gewekt, opnieuw verguld en loopt weer als een zonnetje.Geen idee hoe oud dit horloge is maar mijn ega wordt er nog steeds blij van
Met recht een onbetaalbaar uurwerk. Hopelijk mogen jullie er nog lang van genieten.
Mooie
Als ik het voor een bepaald horloge de moeite waard vind doe ik dat wel. Ik ga dan - niet al te fanatiek en nooit voor een hoge prijs - wel op zoek naar een donor of spare part. Een donor is vaak handiger en soms voordeliger omdat je soms meer dan één onderdeel nodig hebt om een defect uurwerk weer tot leven te krijgen. In de tussentijd ga ik dan op zoek naar iemand die de reparatie voor mij kan/wil uitvoeren. Een uurwerk echt repareren of servicen kan ik namelijk niet zelf. Een kroonje of een opwindasje of een glaasje er aan of er in prutsen kan ik nog zelf, maar van het opwind- en raderwerk blijf ik af en van alles wat met de balans te maken heeft helemaal. Knoffelpoten. Gelukkig heb ik hier in de afgelopen jaren een fijn netwerkje opgebouwd met horlogevrienden die mij kunnen adviseren en assisteren met de voor mij wat moeilijker klussen. Waarvoor mijn dank en grote blij.
Ach, als het horloge emotionele waarde heeft mag het onderdeel desnoods van achter mongolie komen
Dat is zeker iets dat ik ook op zou willen bouwen, maar daar ben ik helaas nog lang niet. Verder wil ik graag zelf leren dus ik zal zeker proberen willen proberen hem zelf te repareren. Ik denk dat ik eerst maar eens langzaam op zoek ga naar een donor voor een klein prijsje, want ik vind het de €60 op dit moment niet waard. Bedankt voor je antwoord.
Daar heb je helemaal gelijk in. Als dat het geval was geweest dan had ik er heel anders over gedacht, maar dat is op dit moment niet het geval.
Probeer een lopend projectje te kopenen als hij niet loopt moet hij minstens een schokbeveiliging voor de balans hebben, dan is de kans het grootst dat hij gaat lopen. Oh en koop een detector om oude horloge te scannen op radium voordat je ze open maakt. Verder zeg ik, veel plezier met de horlogejacht!