Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Dank daar zal ik rekening mee proberen te houden als ik morgen op zoek ga naar wat leuke klokjes.

Kijk dat is een hele goede tip, maar gelukkig had ik die al een beetje bedacht. Ik heb een Radiologie achtergrond dus ik ben goed op de hoogte wat het met je kan doen als je niet voorzichtig genoeg bent.
Ik had er alleen nog geeneen in mijn mandje gezet dus dat ga ik direct even doen.

1 like

Ik ben niet bekend met Seiko, heb er dus ook niets van.
Het lijkt me meteen een sprong in het diepe?
Om servicen te leren kun je , denk ik, het best een niet te klein, eenvoudig horloge nemen, dat nog wel loopt.
Als er teveel slijtage of defecten zijn, is het erg moeilijk om die te vinden en ook frustrerend. Maar als een horloge na het in elkaar zetten weer gaat tikken is dat inderdaad erg bevredigend!

2 likes

Daar was ik mij al een beetje bewust van :see_no_evil:. Ik wist ook niet wat ermee aan de hand was, dus was het een gokje.

Verder zal ik mij echt wel gaan richten op iets “simpelers” en daarom ga ik morgenochtend lekker de snuffelmarkt/rommelmarkt op om te kijken of ik wat leuks kan vinden. Verder ga ik morgen mijn eerste gereedschap bestellen zodat ik langzaam aan de slag kan gaan. De Seiko gaat sowieso in de la voor het moment dat ik een leuke donor heb gevonden en ik wat meer ervaring heb.

3 likes

Vandaag een productief dagje gehad. Ik heb een vintage Seamaster een service gegeven en ik kreeg van een kennis een Longines in de hand gedrukt.

Doet het niet, wil jij even kijken? Het was een regenachtige zondag dus uurwerk uit elkaar en reinigen. Assembleren, olie en dan de balans erop.

Voorzichtig getik, maar waardeloze loop… timegrapher biedt uitkomst, beaterror eruit, afregelen en top!
Weer eentje gered van de la…en die kan weer terug naar een tevreden eigenaar.
Nu de foto…

24 likes

Snap er weinig van maar top gedaan! :sunglasses:

2 likes

Mooie Longines, daar zal de eigenaar vast heel blij mee zijn :sunglasses:

3 likes

Binnenkort hier ook mijn UG te zien, net de ontbrekende onderdelen kunnen vinden. Hopelijk zijn de onderdelen snel hier!

4 likes

@Petteflet en ik gaan voor de eerste keer zondag. Heel benieuwd wat we kunnen verwachten.

2 likes

Ik hang m’n @Jurk HF kalender om m’n nek dan ben ik goed herkenbaar als HF’er. :sunglasses:

2 likes

Heb dit Titanic horloge, heeft niks te maken met die ene boot, van mijn moeder gekregen. Het was het horloge van haar oud oom.

Paar jaar gedragen en toen is ie kapot gegaan in een huisbrand. Helaas geen foto’s van hoe het horloge er toen uitzag, maar het glas was gebarsten, wijzerplaat en wijzers ingedeukt en band was niks meer van over.

Uiteindelijk helemaal laten opknappen en een vintage Hirsch bandje op laten zetten. Nu kan ie weer jaren mee! Draag hem nog wekelijks!

Ps. als iemand iets weet over dit merk ben ik erg benieuwd. Googlen op Titanic heeft weinig zin helaas.

14 likes

Het logo met onderschrift is in elk geval een hele dikke vette knipoog naar Tissot :sweat_smile:

9 likes

Had de link zelf nog niet gelegd. Maar dat is wel duidelijke ‘‘inspiratie’’ ja!

1 like

Mikrolisk geeft wat hints:

4 likes

Bandje is helaas wel iets te small zo te zien

Goed idee! Komt trouwens dit jaar een verjaardagskalender :ok_hand:

4 likes

Dan kan iedere HFer die je tegenkomt meteen zijn verjaardag registreren :white_check_mark::grinning:

3 likes

Hahaha win-win :sunglasses:

1 like

Klinkt goed! Is er al een topic actief? Want het einde van het jaar nadert snel.

1 like

Maakt met een verjaardagskalender niet zoveel uit, toch?

Je hebt ook helemaal gelijk. :sweat_smile:

1 like