Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

Hallo knutselaars!

Vandaag weer is bezig geweest met knutselen aan deze Delano van de rikketik. Het heeft een FHF 74 uurwerk.

Het horloge heeft denk ik wel een beter tijd gekend.
Bij het demonteren kwam ik er achter dat de tirette veer gebroken was.

Uurwerkje schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Alleen de balans er nog op en het sprong weer aan.

Het glas was er erg aan toe. Glas opgeschuurd tot alle krassen eruit waren en met polywatch weer netjes gemaakt. Bij het terug zetten in de kast brak er helaas een stukje van het glas af waar die al licht gescheurd was helaas. Op zoek naar een nieuwe dus.
Toch een hele verbetering met hoe het eruit zag.

16 likes

Deze Delvina Genève met ETA 2522 laatst op Vinted gekocht. Had een nieuwe rotor nodig. Dus die op eBay opgepikt.
Glas geschuurd en gepolijst. Service prima tevreden mee. Had alleen nog DD ingelopen.

Ook de kast aangepakt en opnieuw verguld.

Erg leuk horloge zo.

26 likes

Verguld jij zelf de kasten?

1 like

Ja en ook verchromen. Veel trail & error.

6 likes

Petje af.

4 likes

:point_up:

1 like

vandaag een rado schilthorn aangepakt. We starten met dit:

dat loopt uiteraard niet en eigenlijk was deze voor de onderdelenbak, maar belofte maakt schuld - ik had gesteld dat ik er hem als nieuw kon laten uitzien als ik wat moeite deed en daar werd ik aan gehouden.

Een nieuwe zonder wisselstukken gaat niet lukken, dus eerst alle benodigde wisselstukken opgesnord, t waren er nogal wat

En dan demontage en alles de pot in

de opbouw begint bij de veer en de incablocs

Hup raderwerk erin steken

Nu kunnen we naar de voorkant, daar heb ik het rad met de wijzerspanning op ook nog vervangen, na de poetsronde kwam er een scheve tand tevoorschijn

Nu kan de balans erin en gaan we tussentijds timen

Lijkt me goed, dus zetten we de automaatmodule ineen en plaatsen we ze

Nu kunnen de wijzerplaat en de wijzers gezet worden en dan kan het geheel de kast in

dat geeft dit als eindresultaat

de eindtiming

Als ie niet rond de pols zit, zal ie naast het broertje gestald worden

dus deze lelijke eend

is nu geen lelijke eend meer en springlevend

En nu kunnen we gaan zitten wachten op het pakje, alle Rado’s zijn op. In tussentijd misschien al iets uit de “restantenschuifjes” nemen :wink:

!Rado we love Rado!

29 likes

10x mooier dan die credor van @Fate_Amenable_To_Change
(Doet me er wel aan denken) :yum:

Prachtig resultaat. Groen is mijn favoriete kleur en daarom vind ik de wijzerpaat fantastisch.

1 like

Mooi :star_struck: Heb ook nog een Schilthorn liggen. Gelukkig in deftiger staat, dus minder aan te doen :sweat_smile:

1 like

Dag Coosc dat ik daar niet ben op gekomen, en ja zo moet het, op mijn leeftijd begin je wat vergeetachtig te worden. Nog bedankt voor de tip. groet

1 like

dat weet ik

aangevuld met het volgende:

dat eigen topic ben ik vergeten, sorry. Maar dus deze ligt klaar voor jou en hij ziet er dus nu zo uit

Hij heeft nu een 12 uur rond de pols gezeten en doet wat moet. Je kan hem komen ophalen wanneer het je past. @Coosc zelf ga ik de komende weken nergens meer raken, eind van de maand allerlei onderzoeken en die Bossche bollen hoewel ik denk dat ze mega lekker zijn, ik kan niet veel meer eten zonder troubles, de issues situeren zich thv de slokdarm en de maag. Dus bedankt voor het aanbod, maar ik ga moeten passen voor de Bossche bollen

9 likes

Je RADO’S :heart_eyes:

2 likes

vandaag geen rado maar een technos. Er liggen nog 6 technos dingen in het schuifje, 2 daarvan zijn zonder complicaties, dus ik dacht hup pak zo eentje, snel klaar zo zonder complicaties. Weinig, eigenlijk geen foto’s genomen, behalve van het eindresultaat.

de band is origineel zo, de verkoper dacht dat de band beschadigd was daar waar ie opgeruwd is, leuk voor ons want hij deed een klets van de prijs af daarvoor zonder dat we daarom vroegen :rofl: :rofl: :rofl:

de tirette en de tiretteveer waren op het randje, dat voel je aan de veerkracht die de tiretteveer nog heeft, van de eta 2622 helaas geen wisselstukken, dus zolang het houdt, houdt het. Moest de tiretteveer het begeven vroeg of laat gaan we dan wel op zoek naar een nieuwe tirette + tiretteveer

Morgen pakken we zijn neefje, ook een borazon maar vierkantige kastvorm

14 likes

Gaaf die Technos. Heb er ook een :grin: hoort echter wel een facetglas op de ronde hè. Hebben ze ook de bij behorende kroon? Die wil nog wel eens missen.

Op deze specifieke ronde hoort voor zover ik weet een vlak en dik saffierglas, elke andere van dit specifiek model die ik bekeken heb heeft hetzelfde glas als deze, dus lijkt het me dat het zo hoort, maar goed ik heb ook maar een uurtje gezocht en vergeleken, dus miss zit ik ernaast. Ben idd wel andere ronde modellen tegengekomen die idd een facetgeslepen saffierglas hebben. De vierkantige daar hoort een facet geslepen saffierglas op en dat zit er ook op. Beiden hebben de originele bijhorende kroon.

2 likes

snel even wat fotootjes genomen van de kronen en het glas van de vierkantige

6 likes

Dat is ook het probleem met deze modellen: er is weinig origineel referentie materiaal beschikbaar. Mooi dat ze compleet zijn :+1:

1 like

Hier een plaatje van de mijne (weer een ander model :sweat_smile:)

7 likes

Ook een hele mooie

1 like