En? Valt best mee hè, wekkers!?
Ja de hoeveelheid onderdelen lijkt meer dan het is ![]()
Wacht maar tot je een AS 5008 tegenkomt. Automaat, datum en dag, snelverzet, alarm, sneltikker…
Zoiets als… ik heb nog een hele leuke fietsbel liggen, maar daar maak ik wel een mooie fiets bij.
Nee hoor, gekheid. Goed gedaan Bas, is een hele mooie Wekker-Leeuw geworden.
Een Arsa braille wekker! Heel bijzonder. Heb ik nog niet eerder gezien.
Ik ook niet, die moest wel in de verzameling komen natuurlijk!
Nog eentje gerestaureerd. Natalis is een merk van Müller, uit La Chaux de Fonds. Maar Müller, daar zijn er nogal veel van in de horloge wereld. Nietwaar Lex? (Jouw Mulfi soldaatje o.a.)
Het is een AS 1220, volgens Ranfft uit 1945. Een vroege met direct aangedreven centrale secondenwijzer.
Dat was even puzzelen, ik had 1 van de 2 kleine radjes op zijn kop gezet en dan past alles keurig in elkaar maar wordt er niks aangedreven. En ik had nog wel een fotootje gemaakt, doe ik altijd als ik iets nieuws tegenkom
Verder was de Beat Error lastig afstellen want nog geen ‘moveable stud’.
En ondanks de centrale secondenwijzer past er toch een redelijk laag glaasje op. Wel zo fraai.
Mooi Bram. Heb je een speciale manier waarom je verguldsel er afhaalt?
Niet mijn horloge, maar ik begrijp je vraag niet. Het horloge van Bram heeft toch een verchroomde kast?
Overigens… hoe je eerst het oude chroom er af haalt als je opnieuw chrome plating gaat aanbrengen, vind ik óók interessant, dus @Bram27 : Kassa 2 alstublieft!
Bram heeft inderdaad een verchroomde kast. Ik heb zelf een knutsel projectje waar ik verguldsel eraf aan het polijsten ben maar ik kom niet goed in de hoeken. Ik dacht misschien is er een truc of een chemisch proces om verguldsel of chroom er af te halen.
Die zijn er wel, maar in de meeste gevallen vreten die ook het basismateriaal aan, dus mechanisch verwijderen is altijd beter.
Chroom met met stripper en elektra. Nikkel met stripper op temperatuur. Daarna wat schuren en polijsten en dan in de palladium voor zilverkleurige kasten. Ik gebruik geen nikkel en chroom meer.
Vergulde kasten polijst ik het liefst gelijk als er geen grove oneffenheden zijn en dan vergulden.
Ik doe zo min mogelijk laagjes. Geen idee hoeveel micron en hoe lang het goed blijft, maar het lijkt weer wat frisser.
Deze AS 1187 is van het heeeel bekende merk ’ Royal’.
Mooie kwaliteit, maar wel lekker ’ stralend’.
RVS kast van 36 mm.
Deze maat glaasjes had ik nog.
Nou zijn neefje nog…
Mooie, Bas!
Staat wel in Mikrolisk hoor…
Maar ja, dan weet je nog niks. Heel bekend merk, maar ook heel populair! ![]()
Moet ik het adres geven waar hij naar kan worden opgestuurd?
Hahaha ik zal je in gedachten houden ![]()
Kan die niet lezen… daarom heeft hij een braille horloge.
Ben wel erg bijziend aan het worden…dus…
Gave lugs!