Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Het is gelukt. Deze stralende rakker loopt weer keurig.
Beat Error van 2.0 , maar daar doe ik het wel mee. Amplitude van 260 en afwijking van 6 sec per dag.
Vanwege zijn stralende karakter gaat hij toch niet als daily beater dienen. .

23 likes

Erg gaaf ding Bas! En gewoon lekker dragen, de straling aan de achterkant is waarschijnlijk te verwaarlozen (even meten dus). :+1:

En anders help ik je er graag vanaf :sunglasses:

2 likes

Dat kun je wel zeggen! Heel mooi geworden Bas.

Anders ik wel! :stuck_out_tongue_winking_eye: :penguin:

1 like

kan al tellen!!

1 like

Ik heb er nu een grijs bandje om gedaan

20 likes

Eentje die ik enige tijd geleden heb getransformeerd van heren naar dameshorloge voor de mama van mijn beste vriendin.

VOOR:
IMG_6845

NA:

IMG_6866

Het medaillonetje moest er zeker aan blijven als herinnering aan haar vader.

Crosspost uit Pontiac only - 1946 van xfactory

28 likes

Zou ik persoonlijk aan de gesp doen maar het is een leuke transformatie.

2 likes

Gisteren en vandaag gewerkt aan de niet lopende Continental diver/worldtimer met een EB8810 onder de plaat.
Glas was flink toegetakeld.

Gisteren alles schoongemaakt en in elkaar gezet, maar mijn penanker trauma leek te groeien. Instabiel en stilstaan… dus vandaag weer eens beter geïnspecteerd…

Daar kan je niet meer mee.

En het heeft zijn sporen achter gelaten.

Nu had ik nog een EB8800 donor liggen en kon ik het wiel en de plaat vervangen en maar gelijk de veer omgeruild omdat die in betere conditie was.

Beduidend beter lopend. Rechte lijnen op de computer.

Helaas kan je de balans niet simpel verwijderen, want de balanstappen zouden wel wat aandacht willen…

Kroon rechts (bureaustand) zat redelijk tussen wijzerplaat omhoog en kroon naar onder in. Dus zo maar het beste er van gemaakt.

Glas liet zich redelijk schuren en polijsten.
Nu hopen dat die zich morgen om de pols gedraagt.

27 likes

Zier er best fraai en bruikbaar uit zo! Plezier van je werk!

1 like

Zo die tappen zijn aardig opgevroten :scream:
Respect dat je hier nog aan begint hoor…!!
Mooi eindresultaat in ieder geval :+1:

1 like

Dapper!!! En goed gelukt!
Wat ligt er naast? Indus?

Ja klopt. Heeft een iets verhoogde usv/h op de teller, maar nog wel binnen de waarde “normaal”, dus even goed nadenken voordat ik begin.

3 likes

Gelukkig een donor liggen. En vindt het leuk om juist in de problemen te duiken. Wat je eerst in het groot tegen komt kan je later beter zien als het klein is.
@Scudo heb jij ervaring in het aanpakken van balanstappen van penankers? Hoe krijg je de spiraal los van de brug?

1 like

Er zij er die je er gewoon uit kunt drukken.

2 likes

Ga ik dat eerst met de donor proberen.

Bij nader inzien heeft die zich prima gehouden vandaag. Laat het voor wat het is.

3 likes

Gisteren aan deze begonnen, vandaag afgemaakt, een zweedse Alfa met AS 1950-51 uurwerk, kwam binnen als lopend maar met een amplitude van 140 ofzo:

Glaasje en bandje vervangen, service en lekker dragen nu :sunglasses:

23 likes

Mooie simpele wijzerplaat met dat blauw! Top!

2 likes

Thanks! Heb hem ook gekocht vanwege de wijzerplaat en de rode wijzer, grappige combi.
En gek genoeg vind ik het uurwerkje een mooie “crisp” tik geven, heel rustgevend…

4 likes

Tissot Seastar Quartz Ladies
Mooi horloge in PRX stijl, online gekocht zonder de maat te kennen. Had gehoopt op iets groter. Is slecht 25mm.

6 likes