Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Mensenlief, wat een schoonheid. En die dieptemodule :smile: super gedaan!

1 like

Is een uniek exemplaar :+1::heart_eyes:

1 like

Prachtig exemplaar :star_struck: Gefeliciteerd met de aanwinst.
Edit: lijkt me trouwens een forse jongen. Is dat dat zo @Martijn ?

1 like

Wat een prachtig horloge!! Vast een hele uitdaging geweest om deze te herstellen?

1 like

Prachtig!

1 like

Ik ben niet van de duikerts, maar dit vind ik echt een fantastich goed geslaagd project! Wat een mooi en bijzonder horloge.
Bizar mooi! Kan wat mij beterft dus ook zo als cross post naar:

Geniet van je prachtig gerestaureerde Favre Leuba Duiker!

2 likes

Tjonge tjonge wat een prachtig project is dit, wist niet dat ze die techniek toen al beheersten. Past zeker in het themaweek bizarre horloges of moet ik kunst zeggen. Alleen blijft 1 vraag bij mij hangen, het water gaat door de buitendeksel heen om druk te geven. Maar blijft er tussen de deksels dan toch niet vocht hangen en tast het de deksels op termijn aan. Mag ook naar het domme vragen topic hoor, ben maar een leek he :grin:. Maar heel knap gedaan allemaal :+1:

2 likes

Jua valt opzich mee kan de hoek van de foto zijn

Is 41mm

Wel lange lug to lug en vrij dik

1 like

Het was spannend om niks te beschadigen het dieptemeter mechanisme is zeer fragiel. Het uitlijnen van de wijzer was ook niet zo makkelijk als gedacht

2 likes

Zal hem er morgen inknallen😎

2 likes

Zeker geen gekke vraag. Ik vind dit ook nogsteeds een puntje. De gaten in de deksel zijn niet klein gelukkig. Water kan dus weg of verdampen. De deksel zitten zelf aan elkaar geschroeft + pakking en zitten muur vast.

2 likes

Hoe dik?

1 like

Een hele gave! Fantastisch!

1 like

Wat een gaaf project, en mega gaaf horloge :ok_hand:

2 likes

Prachtig. Heel netjes gedaan. De gok is heel goed uitgepakt.

2 likes

Zal het vanavond is opmeten

1 like

:sunglasses:🫸🫷

1 like

Heel uniek ding😄

Geweldig Martijn. Leuk om zo getuige te zijn van het hele verhaal. Je hebt ook de bezel gepolijst. Hoe en waarmee heb je dat gedaan als ik vragen mag?

1 like

Gepolijst met schuurpapier van korrel 1000 tot 5000 en plexi polijstpasta :slight_smile:

4 likes