Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Klatser. Niet heel vintage alleen :stuck_out_tongue:

1 like

Fixed it for ya. Ben wel benieuwd naar het resultaat hoor, zonder grappen.

1 like

Even niet gedacht dat dit alleen vintage was :rofl:

3 likes

:fire:

1 like

Tsja smaken verschillen uiteraard maar vind iets origineels nog altijd beter als een hommage waarbij het design 99% word gejat

Achja ieder zijn smaak

3 likes

Laat maar komen je weer levend gemaakt resultaat

1 like

Bij overname zoemde hij wel, maar liep hij niet. Ook had hij een mank pootje en een paar schaven over z’n bolletje.
Nu, door pure magie ziet hij er weer stralend uit en wordt de zoem weer vergezeld door beweging van de wijzers.

17 likes

Heb jij even geluk seg …een van Bulova’s mooiste :heart_eyes:

1 like

Hij is wel echt mooi ja! :smiling_face_with_three_hearts:
Schijnbaar is het een zogenaamde conversie Spaceview. Dus het is eentje die Bulova gemaakt mét wijzerplaat, welke later is verwijderd en een bedrukt glaasje heeft gekregen.

Geen originele Spaceview dus, maar eentje die binnen het bekende verhaal van “modellen aanpassen naar Spaceview om aan de vraag te kunnen voldoen” past.
Dat maakte hem in mijn ogen alleen maar interessanter dan een originele Spaceview. :innocent:

2 likes

Twee jaar zoeken naar een balans…maar als je er dan eentje vindt en je kunt er een horloge mee repareren dan ben je blij.
Van dit zeldzame kaliber 23 van UMF Ruhla is niet veel te vinden. Ze zijn ook maar twee jaar gemaakt.

19 likes

De aanhouder wint :wink:

2 likes

Done

18 likes

Nu deze maar eens proberen. Een merk van Walter Racine. Familie van Ariste Racine van Enicar.
Maar Walter Racine zat duidelijk aan de goedkope kant van de markt. Deze Donada heeft een Ebosa penankertje onder de kap dat luid tikkend verraad dat ie aan het werk is. Derhalve is er geen secondewijzer nodig :laughing:

Deze kwam via @domega naar mij, waarvoor nog hartelijk dank. Deze heeft meer moeite met lopen dan de andere die ik van hem heb. Daarentegen is deze wel meer draagbaar qua grootte

8 likes

Prach…tig :ok_hand:t3:

1 like

:grinning::joy:

2 likes

In U.S. gekochte tool is binnen :hugs:

6 likes

Dit oudje terug bovengehaald en terug tot leven gewekt. Casio ft-121H.
Nu nog een gepast bandje zoeken. Iemand een voorstel? (19mm lug width)

3 likes

:ok_hand:

1 like

'k heb de zakhorloge nog niet opgehaald maar kreeg alvast onderstaande foto’s doorgestuurd.
De zakhorloge liep maar viel stil, is nu “verrezen”.
Bij het kijken naar de foto’s blijf ik met verwondering, opzien en enige naijver achter over de kennis, vakmanschap en passie waarvan @Freddy getuigt.
Ieder heeft zijn kwaliteiten op een of ander vakgebied, ik de mijne ook :slight_smile: , maar niet in deze branche. Wat horloges betreft is het voor mij genieten van, kijken naar, dragen van … én je laten inlichten en deelnemen aan de competentie van genoemde.
Naar ik in dit topic en forum lees zijn er vele mensen die deze passie delen.
Hier de foto’s (volgorde zal ook niet kloppen)













De foto van de herrezen Omega, na het ophalen hebben jullie volgende week nog tegoed.

Fijne avond

13 likes

:+1:we wachten met veel ongeduld :blush::innocent:

1 like