Niet in bezit maar was wel verbaasd door de techniek, vorige weekend even mogen bewonderen bij TH. Een LE chrono als ode aan kenmerkende porsche modellen. Waarbij de seconde van de chrono 60 seconden doet over 1 minuut maar de eerste 8.1 seconden heel snel gaan als ode aan de sprint van de porsche (chronosprint) en de secondewijzer aan het einde van de minuut bijna stil staat om te compenseren voor het sneller verlopen van het eerste deel van de minuut.
Vanaf 03:00
Je hebt er niets aan maar wel mega cool en ongelofelijke techiek.
Ik weet niet of deze onder de categorie zeldzaam valt, maar ik heb deze nog niet op het forum gezien (misschien zijn ze er wel?). Deze zit vol met complicaties:
Wat een bijzonder horloge is dat! Ik ken de curvimeter als los apparaatje. Dit is de eerste keer dat ik er van hoor en er een zie die in een horloge is ingebouwd.
Ik heb er zelf eens een keer een curvimetertje op een rommelmark in Zürich gekocht. De mevrouw in het kraampje had zelf geen idee wat het voor ding was en vroeg er daarom ook niet zo veel voor.
Aan de vormgeving en uitvoering van het doosje te zien schat ik de leeftijd op de jaren '30.
En 5 Zwitserse franken voor zo’n leuk apparaatje van misschien wel bijna 100 jaar oud in het originele doosje is zeker niet teveel… toch?
Geen horloge dus en daarom off topic, maar hierbij toch maar een paar foto’s:
Wat een geweldige complicaties al hier! Die curvimeter en parkeerschijven zijn echt briljant!
Geen superzeldzame complicaties, maar een automatische chrono mét triple date heb hier ik nog niet gezien. En dan te bedenken dat Omega de moonphase nog uit het basisuurwerk heeft gehaald voor dit horloge (7751)