Toon je zeldzame complicatie!

Niet in bezit maar was wel verbaasd door de techniek, vorige weekend even mogen bewonderen bij TH. Een LE chrono als ode aan kenmerkende porsche modellen. Waarbij de seconde van de chrono 60 seconden doet over 1 minuut maar de eerste 8.1 seconden heel snel gaan als ode aan de sprint van de porsche (chronosprint) en de secondewijzer aan het einde van de minuut bijna stil staat om te compenseren voor het sneller verlopen van het eerste deel van de minuut.

Vanaf 03:00

Je hebt er niets aan maar wel mega cool en ongelofelijke techiek.

7 likes

Haha, wat ze al niet verzinnen! Knap inderdaad dat ze dat kunnen maken!

een dieptemeter

triple-calender-maanfase-automatische-chronograaf [ :three:x woordwaarde]

16 likes

Oh, beetje als een stuur van een porsche enkel wijzerzin laten draaien, als ode aan de secondenwijzer van een chrono.

Clever thinking in deze samenwerking! Zouden het de Zwitsers of de Duitsers geweest zijn die dope meehadden?

1 like

Ik weet niet of deze onder de categorie zeldzaam valt, maar ik heb deze nog niet op het forum gezien (misschien zijn ze er wel?). Deze zit vol met complicaties:

• datum
  • dag
  • maanfase
  • gmt
  • dag / nacht indicator
  • retrograde secondewijzer
15 likes

Wat een geweldige jump hours zijn dat, daar is deze maar een simpel duifje tegen

En regatta timers - hoe kon ik die vergeten

Aquastar was wel meester in originele functies

Minuten teller op de Benthos 500

hartslagmeter bij deze Pronto Verdal Medical

22 likes

Wat een bijzonder horloge is dat! Ik ken de curvimeter als los apparaatje. Dit is de eerste keer dat ik er van hoor en er een zie die in een horloge is ingebouwd.
Ik heb er zelf eens een keer een curvimetertje op een rommelmark in Zürich gekocht. De mevrouw in het kraampje had zelf geen idee wat het voor ding was en vroeg er daarom ook niet zo veel voor.
Aan de vormgeving en uitvoering van het doosje te zien schat ik de leeftijd op de jaren '30.
En 5 Zwitserse franken voor zo’n leuk apparaatje van misschien wel bijna 100 jaar oud in het originele doosje is zeker niet teveel… toch?

Geen horloge dus en daarom off topic, maar hierbij toch maar een paar foto’s:

10 likes

Het zou wel de duurste complicatie van dit topic zijn waarschijnlijk.

1 like

Ik heb zelf een iets eenvoudigere versie:

Retrograde seconden blijft denk ik wel een eerder zeldzame complicatie.

14 likes

Dan had ik n modern broertje. Weer wat geleerd dat t zoveel verschillende namen heeft.

17497061978857184857744102569373

3 likes

Wat een geweldige complicaties al hier! Die curvimeter en parkeerschijven zijn echt briljant!

Geen superzeldzame complicaties, maar een automatische chrono mét triple date heb hier ik nog niet gezien. En dan te bedenken dat Omega de moonphase nog uit het basisuurwerk heeft gehaald voor dit horloge (7751)

12 likes

Deze combi v complicaties vond ik heel gaaf. Maar wel super dikke kast.

1 like

Mooie knoeperd!

In dat geval…

14 likes

Misschien minder zeldzaam wat de complicatie betreft, maar wat een prachtig horloge!:star_struck::star_struck:
Nogmaals… Als ik later groot ben…

1 like

Oh. nu jullie weer.

23 likes

Ah ja, zeker ook een complicatie! En zelfs nog wel een nuttige!
En nog een afstandbediening voor de tv ook!
Dit is een kampioen multifunctioneel!

1 like

In deze Fortis zat het Venus 230 uurwerk in. Een handwinder en geen chrono

10 likes

Ik denk dat deze hier ook thuis hoort, longines lindbergh l2.678.4

12 likes

Die binnenste schijf doet me aan de Memovox denken…