Top 10 belangrijkste horloges?

Een top 10 is niet nodig, een Seiko 5 is wat mij betreft het belangrijkste horloge. Kom er maar in haters. :slightly_smiling_face::popcorn:

1 like

Zo ok, het was ook niet een wel overdachte lijst (niet dat ik me nu ga verdedigen natuurlijk :wink:) maar meer een voorbeeld dat je binnen 1 minuut (letterlijk) een ‘betere’ top 10 kan produceren dan de stagiaire.

Maar daar raken we gelijk het kritieke punt. wat zijn de criteria. De term ‘belangrijk’ is natuurlijk niet objectief. Schoonheid is nooit objectief, aantal verkochte horloges is niet interessant. Grootste omzet uit verkoop is ook niet interessant…waar ga je dan je top 10 op baseren? Voor mij is het gewoon de impact die de horloges hebben gehad op de huidige markt maar het is zeker doorspekt met subjectieve onderbuikgevoelens. Seiko staat er inderdaad niet tussen. Dat merk doet me niks om eerlijk te zijn 🫣.

2 likes

Argument?

Mag natuurlijk. Maar is geen argument, wanneer het gaat om “Top 10 belangrijkste horloges”. :wink:

Ai daar hebben de Rolex marketing boys goed werk gedaan zie ik. Helaas was Rolex niet de eerste met een duiker (Blancpain), Automaat (Harwood 1923) of datum (Mimo (GP) in 1930)…nooit de ‘Rolex Mythbusting’ stukken gelezen?

Rolex doet aan optimalisatie maar niet aan innovatie

5 likes

En Glycine met de gmt :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Uit een ander topic (Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.) en door de suggestie van @Jenneke dacht ik gelezen te hebben dat de Omega Marine beschouwd kan worden als het eerste duikhorloge.

Tja, de Omega Marine was een standaard horloge waar een los kastje omheen was gebouwd…de Blancpain was een echte duiker…maar of het nu Omega, Blancpain of Panerai is … Rolex was het zeker niet.

3 likes

Goed verhaal, mooi verwoord⌚️

Wat is je definite van belangrijk, trouwens?

Oh, sorry, impact op de markt …

Sub
SKX
Fw91 en voorgangers
Defy
Apple

De rest zou bonus zijn.

Maar interessante discussie.

Haha, geweldig dit :rofl:

Precies, definitie van belangrijk bepaald veel voor zo’n lijst.

De belangrijkste horloges gemaakt door forumleden zou ook zo maar iets kunnen zijn. Die vind ik ook erg belangrijk is het niet @stefanketelaars en @Brunmontagne (willekeurig 2 namen die opkwamen er zijn er meer “i know”.) ?

1 like

We moeten ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Het is wel al een aantal jaren de realiteit in de journalistiek dat de meesten hun werk niet deftig doen en een verhaal of artikel uitbrengen waarbij 5% nog journalistiek is en de rest een combinatie met wat ze op internet vinden aangevuld met wat ze uit de duim kunnen zuigen.

Kij dit is nu tenminste veel interessanter dan dat lijstje van die site

1 like

Seiko 5 is het horloge dat wereldwijd door arm en rijk gedragen wordt, het altijd doet, een onverwoestbare reputatie heeft en waar je altijd mee voor de dag kan komen. Zeg maar de Volkswagen Golf onder de de horloges.

2 likes

Het enige “belangrijkste” horloge kan alleen het allereerste zijn waarbij men een manier vond om tijd te registreren. En daar is de rest van afgeleid :wink:

1 like

De zon? :thinking:

1 like

Die hebben ze nooit als persoonlijk draagbare tijdsaanduiding uitgebracht toch? Ik heb ook nog nooit iemand het als horloge horen duiden maar misschien is het mij ontgaan.

Daar heb niets voor nodig om een indicatie tijd van te krijgen maar fair enough, het is niet draagbaar. Als het draagbaar moet zijn:

:upside_down_face:

1 like

Swatch wordt genoemt in het artikel maar what about Casio G-Shock?!
Was en is innovatief, en wordt gedragen door militair of astronaut tot windsurfer van miljonair tot street skater …
Er zijn massa’s van verkocht en verkoopt anno 2022 nog steeds top en iedereen wereldwijd weet wat een G-Shock is.

3 likes