Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Zoals de titel het al aangeeft, wat is de magie van de diver horloges? Elk merk heeft er eentje en zie zien er allemaal hetzelfde uit( voor mij althans). Wie heeft het origineel ooit op de markt gezet en wat is er nou uniek?
Ik snap er in ieder geval niks van en ben daarom erg benieuwd naar jullie meningen .

5 likes
11 likes

Nee maar ff zonder dollen, Er zijn giga veel artikelen hierover te vinden. Check alleen al de eerste link

LINK
:point_up:t2:

Magie voor mij is in ieder geval de toolwatch look and feel en geschiedenis toen ze echt gebruikt werden waarvoor ze bedoeld waren. Eerlijk ik ben nooit verder gekomen dan snorkelen en dat geldt waarschijnlijk voor 99% maar dat het kán is gewoon een toffe gedachte.

Ik ben met m’n Speedmaster ook nog nooit de ruimte in geweest (joh) maar het idee er achter is gewoon tof.

25 likes

Vink mooi

32 likes

Helemaal mee eens. Zeg nou zelf?

6 likes

Tsja, wat is nu de magie van een horloge als iedereen tegenwoordig een mobieltje mee zeult?

Het is een kwestie van smaak. Jij vindt het niks anderen houden er van.

8 likes

Ik heb wel gedoken en heb er niet zoveel mee. Ik vind ze te gemiddeld. Doe of meer dressy of minder, maar niet dit half-half geneuzel.
Misschien aanstootgevend voor sommigen hier, maar het feit dat veruit de meesten zwart zijn vind ik ook veelzeggend.

Divers, voor mensen die juist niet van avontuur houden.

5 likes

De bezel is handig met BBQ-en!

25 likes

Geen idee, had er niet zo veel mee eigenlijk. Vond het wel aardig om te zien…tot dat ik er 1 in handen kreeg en het toch wel mooi vond. Daarnaast is het voor mij ook dat ik het leuk vind verschillende soorten horloges in de verzameling te hebben.

Plaatjes voor de sfeer

25 likes

Legendarische mensen, iconische gebeurtenissen en technische hoog(diep)standjes. En natuurlijk de beste vakantie horloges.

12 likes

Oordeel je nu over jezelf?
:man_shrugging:t3:

Dat zeg je nou wel maar ik heb deze dus laatst eens onder de douche omgehad. Was spannend maar ging goed

71 likes

Ook mij doet een diver horloge niet veel, maar ja, ik ben ook niet het stoere type man. Ik hou van elegante dress watches. Toch ga ik bijna nooit naar parties waar zo’n horloge gedragen moet worden. Net zoals ik nooit duik. :joy::joy::joy:

4 likes

Bestaan die dan?

Zo snap ik weer niet dat ze niet gewoon duikhorloges genoemd worden i.p.v. ‘divers horloges’.

7 likes

Dan moet je maar eens( goed )kijken
Dan zie je de verschillen.

Jazeker, ik zou geen diver onder een smoking dragen…

1 like

Welke parties?

Helemaal geen horloge zelfs.

4 likes

Als we dan toch op etiquette gaan letten… Je hoort überhaupt geen horloge onder een smoking te dragen.

3 likes

Bedoel je swingers feestjes? Wel handig om een horloge te dragen die je af kunt spoelen daar lijkt me.

11 likes