Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Snoopy dog wanabee’s parties? Ik gok maar wat……iig voor Rolex divers…

1 like

Één van de mooiste wat mij betreft, overtreft voor mij de Sub… Ok, BlancPain is ook top, beetje duur…

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Laten we niet beginnen over type horloges hier, elke type hoort erbij. Het gaat om diversiteit in ontwerpen, functies en techniek binnen de horlogewereld. In dit geval de functie dus is belangrijk. Maakt ook ons collectie weer divers……

3 likes

Klopt, maar tegenwoordig zijn ze daar niet zo streng meer op en wordt het veel gedragen.

1 like

Beetje met de bezel spelen als je niks te doen hebt.

7 likes

Voor mij kwestie van smaak, net als met kleding. Belangrijk voor mij is dat het horloge een beetje past bij wat je die dag aan hebt.

Als ik op het strand loop en de zee in duik dan vind ik een duik horloge heel goed passend. Ik wil er sowieso zonder zorgen het (zoute) water mee in kunnen.

2 likes

Poeh, gelukkig hoef ik nooit een smoking aan… Geen horloge, de gedachte alleen al…

3 likes

Horloges die tegen een stootje kunnen, dus die je makkelijk kan als daily dragen.

De link met duiken is ook tof, toch als je duikt.

Maar waarom er zoveel merken de Rolex Sub kopiëren ontgaat me, neemt de magie van de Rolex weg, en het zorgt voor eenheidssoep.

Duikers in snoepkleurtjes snap ik al helemaal niet.

2 likes

Ligt eraan welke snoepkleurtjes je bedoeld.

Sommige felle kleuren werdt mee geexperimenteerd. Hoe afleesbaar verschillende kleuren wijzerplaten waren op bepaalde dieptes.

Zo kwam Doxa met het welbekende oranje op de proppen. Het had dus gewoon een functie.

Door de grotere dieptes kwam men er uiteindeljk achter dat donkergrijs het best afleesbaar was op zeer grote diepten. Diepten waar eigenlijk geen enkele duiker veilig naartoe af kan zakken.

Dus second best was zwart qua afleesbaarheid onder water. Dus daarom hebben veel duikers een zwarte wijzerplaat. :+1:

5 likes

-Een diver is perfect voor elke outdoor activiteit. -Zoals Fortis het ook in marketing uitingen weergeeft “This Is not a diving watch”. Want tja, hoeveel procent van de diver dragers zijn ook duikers. Dat ze 30 of 50 ATM zijn is mooi meegenomen.

Je draagt/koopt ze omdat je ze mooi vindt.

2 likes

Welk deel van “ik heb er niet zoveel mee” was onduidelijk?

Leg maar eens een dresser op leer op de bodem…

image

image

image

image

23 likes

Kwam op vakantie ook goed van pas met pasta koken!

1 like

Jij concludeerde dat mensen die een diver dragen juist niet van avontuur houden. Dat vooroordeel begrijp ik niet?

3 likes

Het is denk ik gewoon een van die dingen over waar je met je horlogeverhaal begint. Sommige mensen starten met dress horloges, sommige met chronografen, sommige met divers. Er zullen dan altijd types/stijlen zijn die er precies tegenover staan en daardoor raar aanvoelen/overkomen. Heb 't idee dat de meeste onder ons ervaren hebben dat smaak de neiging heeft te transformeren met tijd en ervaring.

Ik had exact hetzelfde als jij, ik snapte duikers niet. Zo oogde zo lomp en wie duikt er nog??? Maar toen kwam ik de Seiko Samurai tegen en werd verliefd op de hoeken van de kast, de wijzers, de plaat. Het is vreemd hoeveel voldoening die bezel action geeft, en de extra dimensie van kleur/ontwerp in een bezel insert. Het voelt zoveel steviger, zekerder dan een dress watch op je pols, voor mij althans. Toen moest ik mijzelf wel ineens heel erg tegenhouden om niet ineens een collectie van alleen divers te hebben. :wink:

4 likes

Maar wat voor horloges dragen de beroeps duikers?

Wat mij zelf betreft puur een kwestie van smaak. Ik heb heel veel soorten horloges gezien en ik sla gewoon het meest aan op het ‘format’ van duikhorloges, of eigenlijk nog het meeste op skindivers. Hoewel meestal goedkoper (en vintage, omdat ze vooral in de jaren 70 werden gemaakt) zijn ze in mijn ogen meestal wat minder pompeus en dus eleganter dan echte duikhorloges. Ook ben ik gek op felle, primaire kleuren, in het dagelijks leven al, maar vooral op wijzerplaten, bandjes en in combinatie met witte of goudkleurige accenten. Ik vind dat zelf gewoon de leukst uitziende horloges. Dat. Waterdichtheid en een timingbezel zijn dan een bonus.

3 likes

Boven of onder water?

Duikcomputers.

1 like