Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Bedoel je een duik horloge? Of een divers horloge?

Ik vind 2 talen in een sentence best lastig.

4 likes

Agree

2 likes

Zie ik nu net dat het alweer 21 augustus is.

5 likes

Dit zijn gewoon horloges die je bij een pak dient dragen of met korte mouwen in de grote stad én als je niet bang bent om beroofd te worden. Hoezo geen avontuur?

9 likes

Och, een andere kleurstelling wil al wel helpen hoor, een andere band ook.

De reden dat zoveel duikhorloges op elkaar lijken is de verwacchtte functionaliteit. Een hele belangrijke factor daarin is de ISO6425 die een aantal dingen vooorschrijft voor onder andere de afleesbaarheid, en dat resulteert in een redelijk uniform geheel voor een groot aantal merken.

Met uitzondering van Casio dan, die doen het op hun eigen manier

3 likes

Wist niet dat het een veelbesproken onderwerp was. Wat ook bijzonder vind is dat de een met deze horloge gaat zwemmen en de ander hem onder een pak aandoet.
Ik zou eerder denken aan een g-shock achtige horloge met duiken. Bij een pak denk ik aan klassieke uitstralingen alhoewel dat voor iedereen weer iets anders is.
Maar gelukkig valt er over smaak niet te twisten.

Toffe foto’s :+1:

1 like

Toen ik deze Diver in een etalage zag liggen was ik verkocht😀

16 likes

Ik ben een watersporter en breng dus best veel tijd in en op het water door. Mijn eerste ‘serieuze’ horloge, zo’n 30 jaar geleden, was een duiker en er volgden er nog velen. Ik draag veruit het vaakst duikershorloges: stevig, goed waterdicht, stoer uiterlijk, een mooi stukje historie erachter
 What’s not to like?! :+1: :speedboat: :dolphin: :diving_mask:

8 likes

Maar jij bent dan ook niet bond, James Bond.

Waarom vraag je dat dan niet eerst?

Het is de makkelijke keuze, een diver. De meeste merken hebben er minimaal één. Elk microbrand moet blijkbaar met een zwarte diver beginnen wat ik ontzettend frustrerend vind. Als je niet van eruit springen houdt, neem je een zwarte diver. Op r/watches ook, elke collectie die cliché is heeft wel een zwarte diver, of zelfs meerdere.

Dan hou je dus niet van avontuur. Iedereen en z’n schoonmoeder’s kat heeft er één en dat maakt ze saai.
Mag (en ga je er gegarandeerd) mee oneens zijn, maar dat is mijn beeld van de diver markt.

Zwaar, ZWAAR oneens.

4 likes

Dat is gewoon een gevolg van een aantal simpele dingen, zoveel mogelijk contrast wat gunstig is voor de afleesbaarheid en materiaalkeuzes (lichtgevend materiaal is relatief prijzig). Dus dan maak je een zwarte wijzerplaat met witte wijzers en witte markers. Andersom kan wel, andere kleuren kunnen ook, maar daarmee haal je alleen met heel veel moeite het contrastverschil wat je hebt met zwart/wit.

2 likes

Noem jij dat zĂł? :face_with_monocle:

4 likes

Pracht horloge maar een duiker met een leren band vindt ik persoonlijk al geen duiker meer

Wel de ultieme duiker volgens mij :heart_eyes:

1 like

Als je het over duiken hebt wel, maar niemand hier gaat beweren dat mensen ALLEEN een diver kopen om mee te duiken. Zelfs 15 jaar geleden had vrijwel iedereen al duikcomputers. Analoge horloges zijn verschrikkelijk om mee te duiken.

2 likes

Jij draagt daarom dan dress watches met een jurkje eronder?

1 like

Dat is niet wat het woord dress betekent en volgens mij weet je dat best wel. Maar nu je het er toch over hebt. Mannen, draag alsjeblieft ook een keer iets anders dan een wit of blauw overhemd. Andere kleuren bestaan, echt waar.

1 like

Is de ultieme fidget voor me. Lekker klikken en draaien. De vrouw wordt er gek van.

Zwaar jammer