Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Dat was misschien een woordspeling maar als je er echt uit wil springen is dat wel de manier…

Anyway, we get it, je houdt niet van divers.

De dragers daarom niet-avontuurlijk noemen en saai is meer dan kort door de bocht- en dat weet jij óók.

Ik vind dressers veel en véél saaier.

8 likes

Zeg nou zelf, stuk voor stuk prachtig,tijdloos en robuust.
Maar inderdaad in grote lijnen lijken ze zeker op elkaar.

1 like

De enige reden dat ik blijf reageren is omdat jullie me steeds vragen stellen, vriend. Als jij een duiker wil dragen, als je vier duikers tegelijk wil dragen, I don’t give a shit.

TS vroeg wat wij van duikers vonden en daar gaf ik antwoord op. Ik vind duikers juist niet avontuurlijk en saai. Dat is mijn mening en daar mag je het mee oneens zijn. Nogmaals, I don’t give a shit. Al deze reacties komen juist over alsof ik niet deze mening mag hebben.

1 like

Klopt helemaal, ik heb jaren gedoken en alleen op de wal een duiker gedragen :sweat_smile:

She said.

Eigenlijk was de eerste echte diver zoals we die kennen een Zodiac Seawolf

https://thespringbar.com/blogs/guides/the-zodiac-sea-wolf/#:~:text=The%20first%20diver’s%20watch%20with,first%20commercially%20available%20diver’s%20watch.

Dit is mijn vroege Seawolf

5 likes

Ik gebruik ze ook niet om te duiken, maar het lekker robuuste, goed afleesbare en hufterproof zijn wel punten waar ik waarde aan hecht.
Dat er de laatste 40 jaar veel is veranderd voor tijd en andere zaken bijhouden onder water is wel duidelijk, maar er zijn weinig mensen die een full scale duikcomputer aan de pols hangen als “stoer horloge” wanneer ze niet in het water zitten. Zo’n frogman is al op het randje wat dat betreft.

1 like

Mooi, vrolijke kleurtjes, robuust, fijn bandjes wisselen, heel veel variatie, goeie lume, beschikbaar in alle prijsklassen…

En het feit dat je divers ook kan uitspreken als divers.

4 likes

Nee, tuurlijk niet. Die duikcomputer gaat meteen weer af zodra je het water uit bent. Maar in het water zijn ze veel handiger en meestal nog goedkoper ook.

Het leuke aan duikhorloges is die ring waar je lekker aan kan draaien.

Kijk maar eens op (duik) vakantie hoeveel er rond lopen met een duikcomputer om de pols. Staat natuurlijk bar interessant, zeker op een locatie waar IEDEREEN duikt :joy:

Ooit over nagedacht dat like wit is en zwart dan veel contrast en duidelijk afleesbaar is?

2 likes

Ik heb een GMT. Maar krijg al heimwee bij Brussel. Ik draag ook weleens sportschoenen. Terwijl de laatste keer dat ik heb gerend ergens in 2008 was. Laat staan dat ik op een skateboard ga staan.

16 likes

Dat punt heb ik al beantwoord.

Een duik horloge is fantastisch geweldig gewoon.
Hij is stoer kan tegen een stootje en kan onderwater !
Vroeger meer dan 50 jaar geleden toen ik een Chrono Seiko kocht waar water resistent op stond!
Maar met 1 keer zwemmen vol met water dan baal je wel.
Ook waren er maar weinig horloges waterdicht.
Toen een Seiko duiker gekocht en dat was een hele ervaring die was top.
Als je toen ging zwemmen met je horloge waarschuwde de mensen nog.
Hallo u heeft uw horloge nog om!
Hoe trots was je toen om te zeggen geen probleem deze kan er tegen!
Daarom gek op duikers!

8 likes

Hoezo? Alle andere horloges kunnen ook tegen een stootje. Er zit — naar mijn weten — niet meer voorzorgsmaatregelen in het uurwerk of kast (behalve waterdichtheid eventueel) dan in een goede dresser. Alleen wil men die kras en/of deuk niet in een elegante, gepolijste dresser. Dat laatste is begrijpelijk.

Ik ga het heeel kort aan de hand van 2 fotos uitleggen.

Foto 1 (Boven water)

Foto 2 (Onder water)

Ik hoop dat het duidelijk is. Graag gedaan.

10 likes

Ik vind duiker lomp en niet elegant, maar daarom zijn het juist wel de ideale horloge waar ik mij geen zorgen hoef te maken dat zij nat worden of een kras krijgen. Daarnaast hebben zij een ‘timer’-functie, die ik vaak gebruik.

Voor alle andere situaties geef ik de voorkeur aan een dresser, aangezien zij veel malen eleganter zijn en meer naar een sieraad neigen.

1 like

Ik hou van afwisseling. Ik draag soms een duikhorloge, soms een dress horloge, en meestal een ‘all-round’ sporthorloge.

Dikker glas, steviger lugs, dikwijls beschermde kroon, en de ISO standaard voor duikers vermeld ook schokken.

Maar qua schokken is er op vandaar weinig verschil met andere sportieve automaten. In the old days waren mechanische horloges fragieler.

1 like