Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Het is de looks voor de meesten net als met chronografen en GMT. Maar zoals voor jou de meesten hetzelfde uitzien, zo zie ik wel verschillen tussen de duikers. Mijn chronografen gebruik ik ook zelden, ook weer de looks. Een GMT is handig als je veel reist maar ook weer vaak voor de looks. Duiken doe ik niet met mijn duikers, zijn er ook niet zoveel die er echt mee duiken, daar heb je andere horloges/computers voor, maar voor snorkelen, zwemmen en douchen prima te gebruiken. Verder zijn bovenstaande links die gegeven zijn leuk om te lezen. Maar doe er eens 1 om de pols en misschien pakt een duiker je interesse, of niet natuurlijk :wink:

Hoe zwart wil je het hebben :grin:

We zijn het inderdaad oneens. Maar gelukkig, smaken verschillen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eens!

7 likes

Heerlijk om met een diver de kroeg in te duiken

2 likes

Dit is om een gebrek aan mannelijkheid mee te compenseren. Soort medisch hulpmiddel eigenlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee maar wel als ik alleen maar blauwe of witte hemden draag :rofl:

En A propos, je deed het voorkomen als feit niet als mening, ik citeer:

Misschien :thinking: is dat wat de reaguurders irriteert. :sunglasses:

2 likes

Oh my.

2de keer dat je dat draagt zeggen ze ook daar heb je hem weer met zijn hemd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan bij voorkeur toch gewoon een blauw of wit hemd. :joy:

3 likes

Voor mijn gevoel is een diver het perfecte casual en vakantie horloge. Handig tijdens het zwemmen en vind het mooi staan onder een overhemd met spijkerbroek. Heb absoluut geen intentie om te duiken met mijn duiker.

11 likes

Als je het niet snapt, vooral zo laten.

Ik vind topics for beginnen met de verklaring dat je iets kut vindt eigenlijk best wel kut.

Je kunt het topic ook “de charme van duikhorloges” noemen en dan gewoon aan mensen vragen wat ze het coolste aspect vinden.

Dit soort clickbait achtige onzin noopt mij niet tot een uitvoerige beschrijving.

Ik kan je alleen deze link geven:

https://www.vintagewatchstraps.com/waterproof.php

Verder: zodiac, blancpain en Bob Maloubier opzoeken en alle berichten over Rolex negeren.

14 likes

Jammer.

1 like

Kon het niet laten, linkje toegevoegd over de geschiedenis van het waterdichte horloge. Ik kan er nog bij zeggen dat de constructie van het achterdeksel van een amphibia gewoon van blancpain gejat is, en dat het eerste echte duikhorloge de Omega Marine is uit 1932.

En dat de geschiedenis van duiken an sich cool is. :wink:

6 likes

Ik snap het wel

Kan tegen een stootje, kan altijd in het water (zout of niet) gewoon een fijn ding voor vakantie!

6 likes

Eigenlijk is dus de conclusie na een minuut of 20 lezen, dat als je James Bond bent, je ten alle tijden een duiker kan dragen.

Ben je niet James Bond, dan heb je iets te compenseren. :nerd_face:

On topic. Duikers zijn in basis voor mij de keystone tot de passie. Als je gelukkiger wordt van een fieldwatch of chrono of iets anders moet je vooral naar die kant toe gaan.

Maar je kan niet ontkennen dat ze er bad ass uit zien, multifunctioneel zijn en ook nog eens tegen een stootje kunnen, je kan zwemmen zowel in een zwembad als de oceaan of ‘feestjes…’??? (Wat voor feestjes btw)

Kijk ik heb in mijn beroep te maken met de rijtijdenwet en daarbij is het best belangrijk dat je minstens 45 minuten pauzeert in de 4,5 uur dat je rijdt. De duik bezel gebruik ik daar best vaak voor.

Ik duik dus niet, maar ik zwem wel regelmatig. Met douchen doe ik hem dan wel weer af… misschien gewenning, maar ik vind het fijn dat ik mijn polsen ook kan inzepen.

En de meeste duikhorloges kun je natuurlijk lekker opvrolijken met leuk gekleurde banden enzo.

2 likes

Even een plaatje om de aannames te ontkrachten dat duikers lomp of onelegant zouden zijn :dancer:

15 likes

Ik neem aan dat je een duikpak bedoeld.

3 likes

Tja de allereerste reactie van dit topic refereert hier al aan.

Maar goed. Beter 2x dan geen keer. :nerd_face:

1 like

Wel een blauw of een wit hemd toch?

1 like

Me too :+1:.
Als pensionado voor de lol bijbeunend. Eerst op de touringcar, nu vrachtwagen. Gebruik de duikring wekelijks daarvoor.

Ik zit ook op de toer🤓 blijft toch een leuk vak.

1 like

Haha ik overwoog heel even om m mee te nemen voor een GTG maar toen besloot ik dat ik niet bekend wilde staan als die gast met dat shirt

4 likes