Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

afbeelding

Een duikhorloge kan trouwens ook een (op)duik horloge worden.

:rofl:

1 like

Één keer gedaan. Een roze cocktail jurkje. Op verzoek van de dame waar ik mee rommelde. Het was een erg leuke middag.

1 like

Ik snap weer niet dat je het niet snapt.
Maar dan komt het echt op smaak. Ik vind ze mooi en handig. Niet om te duiken maar wel zwemmen en gebruik de bezel veel tijdens bv het koken. Ff snel verzetten als er iets de iven in gaat of kookt.

Zijn er nog andere horloges dan?

Zijn toch allemaal vet?

13 likes

Alles omvattend helder en duidelijk antwoord!

1 like

Dit.

1 like

Ik vind duikers tof omdat ze sportief ogen. Daarnaast heeft duiken voor mij een avontuurlijk, heldhaftig/stoer imago en ik denk dat dat imago maakt dat ze veel liefhebbers aanspreken.

Ik heb geen PADI maar voel me toch wel een beetje een stoere ontdekkingsreiziger/avonturier/marinier/actieheld met m’n duikhorloge om ook al zit ik op m’n bank tv te kijken.

1 like

afbeelding

Ik ook niet, wel 400+ duiken👌 en een zwart duikhorloge:

(Had ik die al gepost?)

3 likes

:joy:

Zwarte overhemden zijn hier favoriet

Duikcomputers en dure Pateks. Wordt goed betaald hoor… :sweat_smile:

Andere kleur, niet kleuren. Roze, de enige juiste aanvulling. Wit, blauw, roze… Mand. :blush:

1 like

Well, shi…

Alle overtredingen op een rij nu dus.
Zwart/witte duiker, op leer, niet mee aan het duiken én een blauw/wit overhemd aan.
(En sandalen met sokken (niet wit, die heb ik niet)).

6 likes

Maar met je speedmaster om is het niet verstandig om te gaan snorkelen.

Ja, dat heb ik nu weer een beetje met die Fliegeruhrwerke.

Russische duiker met weinig zwart, alleen wat stippen…

2 likes

Waarvan ontwikkelaar Tokunaga bij Seiko dacht “Achterdeksel, daar hebben we niks aan, net als een heliumklep, dat is allemaal ingewikkeld en geeft alleen maar gedoe”.

Vandaar dat de 600 en 1000m tunas (met uitzondering van de spring drive dan, daar is het palletje voor het losmaken van de kroonstift niet van de wijzerplaatzijde toegankelijk) een monoblock kast hebben.
Wat er niet is kan ook niet kapot. Een erg effectieve ontwerpfilosofie.

4 likes

Al met al een interessante discussie geworden. Ondanks de aanname van sommigen dat ik hem zelf niks vond heb ik toch een paar leuke exemplaren voorbij zien komen. Nog steeds niet mijn horloge maar dat geeft helemaal niks. Doordat zo nu en dan in de reacties er ook emoties bij kwam kijken ben ik de magie ook gaan begrijpen. Of je nu een duiker bent of niet, ik loop zelf met een piloten horloge rond maar verder dan vliegen in gta ben ik nog niet gekomen.

Vanwege de skinny bezel op deze heb ik ook een duiker in de collectie;

16 likes

En waarom doen ze dat? Om stoer te doen???

Nee een duikcomputer houdt ook keurig voor je bij wanneer je weer veilig kunt gaan duiken en welk soort duik je kunt doen.