Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

In Far Cry 6 gaat het ook prima. :+1::+1:

Ja dat is ook zo. Inderdaad super handig om 's avonds op het terras of in de kroeg nog zo’n mega blok om je pols te hebben… :roll_eyes:

1 like

Beetje de tegenhanger/voorvader van de G-Shock.
Sportief, kunnen tegen een stootje. En je hoeft niet na te denken als je een zee of zwembad in duikt.

Een iwc? Van 43 mm met chrono?
Een klein uurwerk in een te grote behuizing?

Die snap ik namelijk niet… :sunglasses:

Een duiker is gewoon romantiek. Zeker als die gemaakt werd in de tijd dat ze ook echt gebruikt werden!

9 likes

Dat is weer een hele andere discussie maar ik durf met de nieuwe Speedmaster prima te zwemmen :ok_hand:

Kijk, hier heb je een groot uurwerk in een grote behuizing. 200m waterdicht, duiken geen probleem. Je kunt ermee vliegen en ook naar ISS indien gewenst.
Met een shirt moet gewoon even het knoopje van de mouw los, maar het kan nog net als dresswatch door. (In bepaalde kringen dan). De nieuwe strap geeft het pak net even die twist.

4 likes

Omega zegt dat het geen probleem is dus ik zie niet in waarom niet. Zelfs met een Omega met 30m WR zou ik gerust gaan zwemmen.

Die van jou is toch ook Metas gecertificeerd?

Dan is hij ook meerdere keer ondergedompeld in water op 5 bar getest, jouw eigen horloge dus he…

Ja, maar als het niet zo was had ik ook geen angst gehad bij een ander Omega horloge.

Ja, maar 30/50m zonder METAS certificering is bij Omega niet anders.

Waanzinnig deze Blancpain!!

Ben ik het mee eens. Douchen en zwemmen sowieso. Van de 3 meter plank springen echter niet.

1 ATM extra druk is gelijk aan 51km/h, met welke snelheid duik jij dan van een 3m duikplank dat het een probleem wordt?

3 likes

Maar dat is een Fortis!

Ik heb er 1 gehad in 36mm doorsnede! :ok_hand:

2 likes

Ik stel me bij jou altijd een hoogleraar Nederlands en Frans voor die de hele dag bezig is met oude teksten lezen en chansons luisteren.

Dat jij dan far cry kent vind ik als gamer van middelbare leeftijd erg vermakelijk :grin:

2 likes

Mensen vinden het mooi, mensen kopen het, vrijwel niemand duikt er mee. Who cares? Horloges, en zeker dure mechanische hebben geen rationele waarde. Het is allemaal emotie, en dat is voor iedereen anders.

1 like

Duikers zijn gewoon cool… vooral voor de kantoor jongens die zichzelf een heuse ontdekkingsreiziger wanen

Niets mis mee toch ?

tenor (9)

Als echte duikhorloge fan begrijp ik de vraag niet…

2 likes