Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

Stel dat je 3 kwartier met je personenauto moet rijden om bij de bus te komen: mag je dan nog 3 uur 3 kwartier rijden?

:grin:

Sterker nog.

Ik mag met mijn personenauto vanaf zuid Spanje of ieder ander ver oord, naar het werk toe rijden in een stuk, de bestuurderskaart in de tacho voeren, en vervolgens 4,5 uur non stop rijden.

Doe ik dat…? Nee
Maar met een privƩ auto mag het dus.

Ga je met een bedrijfsauto een collega aflossen in Duitsland die van Oostenrijk terugkomt oid. Moet je voorgaande rijtijd invoeren als arbeidstijd op de kaart.
Arbeidstijd mag 6 uur zijn en dan moet je minstens 30 min pauze hebben, dit is inclusief die 4,5 uur rijtijd van Touringcar. Je mag dan dus 4,5 uur rijden plus 1,5 uur met bedrijfsauto

Dus je moet altijd binnen 6 uur stoppen met arbeiden. (Geldt eigenlijk voor bijna heel werkend Nederland) kom je aan je 4,5 uur ā€˜rijtijd’ moet je dus tenminste 45 minuten pauzeren of 15-30min in die volgorde.

Volg je me nog?

Het zit lekker complex in elkaar in ieder geval.

2 likes

Beste game ooit, in mijn beleving, blijft toch de originele San Andreas. Far Cry 3 en 6 erg goed, maar ben ook fan van Just Cause 3 en heb alle console versies van de hele Assassin’s Creed franchise gedaan. Maar ik begon ergens in 1982 te gamen. Ik was een jaar of zeven, acht. :flushed::blush:

2 likes

Duikers zijn top! Zeker ala ze niet zo kostbaar zijn, zijn het heerlijke om overal en altijd te gebruiken, zonder er over te hoeven nadenken.
Je kunt ermee onder de douche stappen (dat vind ik vooral ā€˜s morgens handig als ik naar m’n werk moet en wat ā€˜achter op schema loop’), de duikring is superhandig als je ff de tijd wilt bijhouden (eitje kopen of ff snel parkeren)……en niey onbelangrijk, ze zijn gewoon mooi en cool!

Oh ja, mbt dat ā€˜niet zo kostbaar’…….ik betrap mezelf eeop dat ik toch wel wat extra zuinig/voorzichtig ben op 1000+ euro horloges, dus als ze daar behoorlijk wat onder zitten is het gewoon ā€˜gebruiken’ en het zal wel.
Deuken en krassen in ā€˜dure’ horloges vind ik gewoon kut, kan er niks aan doen :wink:

Ik rond ā€˜89 met mijn Commodore 64 met cassette bandjes
Maar we gaan off topic :grin:

Duikers zijn mooi

2 likes

ZX 81. Met een basic boek. Gevolgd door een Acorn Electron, gevolgd door een Toshiba MSX I.

Excuses. En of ik ze altijd mooi vind weet ik niet. Ik vind skin divers vaak mooi, maar ben blij dat de Emperor Tuna, EcoZilla, Aqualand, Squale 101Atmos en de Omega Ploprof bestaan.

2 likes

Gamen was in 1981 toch nog niet zo spannend vond ik. Beginnen programeren in Basic op een Tandy TRS-80 met cassetterecorder ernaast, dat vond ik wel geweldig. Zelf voor het eerst als 15-jarige bv. bewegende sinusoĆÆden op het scherm toveren had iets van magie :grinning:.

1 like

Gewoon gas erop :sunglasses:

( zo blij dat ik eruit ben)

1 like

Tja wat is het nut van een Bugatti Veyron? In het dagelijks leven niets maar het idee dat die auto 400+ kmh kan aantikken is gewoon gaaf. Net zoals het met een duikhorloge een gaaf gevoel is om iets om te hebben dat het blijft doen in het geval dat je op de bodem van de oceaan belandt.

1 like

Vriend van mij begint langzaam geĆÆnfecteerd te raken met het Horlogevirus maar blijft aanhikken tegen divers, duikhorloge of zoals hij het zegt ā€œhorloges met zo’n braille ringā€.
Ik vind ze heerlijk, van mijn Seamaster SMP, via de SKX naar de Sub. Maar ook deze

Enige horloge dat mee is op mijn motorvakantie. Lekker veilig op een natootje. Gewoon een zorgeloos heerlijke diver.

2 likes

Duik horloges zijn gewoon heel… Divers. :thinking:

Als je een beetje stijl hebt draag je onder een kostuum een wit of lichtblauw overhemd.
En zorg met name dat dat witte overhemd niet te oud is, wordt het zo smoezelig…

En over een duiker… gewoon lekker stoer en de waterdichtheid is ook lekker meegenomen.
Zo heb ik niks met een chrono ( behalve een Speedmaster… ) en met bijvoorbeeld gekleurde wijzerplaten… laat staan een combinatie van de twee… :weary:

1 like

Hoeveel keer per jaar ga je naar een black tie evenement? Hoeveel leden gaan er überhaupt jaarlijks 1 keer en hoeveel hebben een smoking?

Dat er telkens iemand is die in een topic over duikhorloges het wel of niet dragen ervan met een smoking boven haalt wordt best irritant.

Budgetvriendelijke no-nonsense quartz duikhorloges die tegen een stoot kunnen en vervangbaar zijn bij schade of verlies.

Zelden, tenzij ze een technische duik met flessen doen.

Dat gebeurt nu nog regelmatig.

Als je moet geloven wat sommigen denken vliegen ze als kanonskogels door het water :joy:

3 likes

Hoe dan?
Geeft die de (kern/dome) temperatuur weer?

BBQ is niet met tijd, maar met temperatuur :wink:

4 likes

Waar hangt dat ?
(Die maat is online niet meer voorradig)

Dit was bij Wijnbergen in Dalfsen. Geen idee of ze deze nog hebben, foto is van een poosje terug.

1 like

Cool, die had ik ook. Standaard met 2kb maar met een kastje uitbreidbaar tot 16kb. En spelletjes intypen met basic uit een boek inderdaad :joy:

1 like

13 likes

Een clown draagt een kostuum…

3 likes