Top 10

Ik ben al zins jaren van plan om een klassiek gouden horloge aan te schaffen.
Maar bestaat er een all time favorite top 10, want nu weet ik alleen wat ik mooi vind, maar bij een kostbare aanschaf wil ik toch ook graag een stukje kwaliteit.
Het moet simpel klokje zijn zonder al te veel poespas.
Nu ben ik alleen maar naamgeil, Baume et Mercier bijvoorbeeld, is dat iets???
en Certina???
Graag jou top 10…

Top 10 gouden klokjes? Gewoon 1 en dan deze:

Maar wat vind je mooi? Rond, rechthoekig? Met of zonder complicatie? Groot of klein?

Mijn favorieten? Jaeger LeCoultre Reverso en de Master serie
Het kost je wel een cent, maar dan heb je ook een horloge met klasse

Rond doet het toch wel voor mij

Vervelend al die wedervragen maar heb je ook een budget? :slight_smile:

Rudy, ik weet niet of je zo heet, maar het is altijd prettig als je nieuw bent om je even voor te stellen op dit wondermooie forum.

Je vraag is niet makkelijk te beantwoorden, omdat je zoals je al gemerkt hebt er veel vragen zijn alvorens tot een goed advies te komen.

Ik denk dat je eerst duidelijk moet aangeven wat je wilt, hoeveel geld je er aan uit wilt geven, gebruikt of nieuw, gewicht, rond, vierkant, automaat, quarz etc.

Zo kom je er niet achter en blijf je nog jaren zoeken.

Dus specificeer je vraag zo helder mogelijk, dan krijg je ook het beste advies.

groet

Ed

Sorry hoor maar als het dan echt iets van goud moet zijn dan is er voor mij
maar 1 en dat is deze :smiley:
Mvg Dennis

Dat is voor mij het meest foute uurwerk op de markt… De Zeno vind ik wel prachtig…

en deze…

Kan deze mening delen.

met groet

Ed

Niet gehinderd door enige kennis van jouw budget:

In menig top-10 zullen de volgende modellen voorkomen;

Patek Philippe Calatrava
A Lange & Sohne Lange 1, Saxonia of 1815
Jeager leCoultre Master-series (bijv Hometime, 8 days; beiden ook in goud te verkrijgen).
Audemars Piguet Royak Oak - in vele uitvoeringen
Div modellen van Rolex
Vacheron Constantin Patrimony - zowel handopwinder als automaat, div modellen.

Mijn persoonlijke favoriet (dat mag hier geen geheim zijn):
Jaquet Droz Grande Seconde

Aanrader vanwege het fraaie, maar onzichtbare uurwerk :slight_smile:
Chopard LUC ultra-thin met 1.96 uurwerk - diverse uitvoeringen in goud

Nou ja - je begrijpt 't; met zo’n open vraag krijg je ook een antwoord waar je vele kanten mee uit kunt.

Groet
Mark

Ohja. Maar dan de prestige small seconds uitvoering. In rosé goud. Slebber :slight_smile:
Deze is ook wel aardig:

Groeten,

Martin

Hi Ed,sorry man, beetje dom van mij.
Ruud is mijn naam, en ben een leek op het gebied van horloges.
Weet alleen wat ik mooi vind, en meer niet.
Nu ik wat meer vrij budget heb ben ik echt serieus op zoek, en probeer ik ook het e.e.a. van jullie experts op te steken, zodat ik straks hopelijk geen kat in de zak koop…
Mijn wensen zijn eigenlijk heel simpel, gewoon simpel horloge vind ik het mooist,zoals bijvoorbeeld in de jaren 50. een sec wijzer, en misschien een datum aanduiding. Rond, leren band en niet op batterijen. Heb een mooie Certina gezien op Joseph-watches en een Baume et Mecier voor 800,-- tot 1500,-- euro. Echt mooi, maar ik heb geen idee of het kwalitatief iets is, behalve dan dat ze als jaren bestaan.

Ruud

Kijk, Jij weet precies wat ik bedoel Martin. Schoonheid door eenvoud…
Dit is precies wat ik zoek. Dank je voor de tip, zal eens op zoek gaan naar dit klokje op internet

Hoi Rudy,
ik weet niet wat je budget is…
Dit is de Patek Philippe 5196
http://www.patek.com/html/en/ref_5196R_001.html
.

tweedehands beginnen ze zo rond de €9000. Zie bijv.
http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?myfunction=&myanzeigencode=&do_suche=1&statbrand=194&debug=&MARKE_ID=0&MODELL=Patek+Philippe+5196&SUCH_PVON=0&SUCH_PBIS=0&SUCH_MATERIAL_ID=0&STANDORTLAND_ID=&SUCH_REGION_ID=&EINGABEDAT=&SORTIERUNG=1&B1=START+ZOEKEN

Groeten,

Martin

Nee, zo rijk ben ik helaas niet.
Maar de uitvoering is het wel helemaal…
Maar dan voor max 2000,-- euro ofzo

Hoi Mark.
Dank je voor je tip, Begin toch wel een beetje te begrijpen dat de klassieke merken meer zijn dan alleen mooie namen.
Rolex doet me niet zoveel, (ruikt een beetje te amerikaans voor mij) maar de rest zal ik zeker opzoeken op internet…

Is Joseph-Watches een beetje betrouwbare website om te kopen??

Ruud

Hoi Ruud,

Dank voor je reactie. Wellicht een beetje stevige reactie, maar ik probeerde een beetje duidelijkheid te krijgen in wat je precies wilde. Anders loop je de kans tientallen reacties te krijgen en dan zie nog door de bomen het bos niet.

Er zijn talloze bekende en dure merken. Voordeel is dat ze meestal hun hoge waarde blijven behouden.

Wat je moet doen is gewoon eens rondneuzen op ebay, daar staan duizenden horloges te koop en dan eens kijken of er een model tussen zit wat je aanspreekt. Op basis daarvan kan er dan een wat meer gericht advies worden gegeven in de wat duurdere merken, alhoewel er ook wat goedkopere merken zijn die prachtige horloges op de markt brengen. Een daarvan is Hamiltom en dan de Viewmatic. Zoek eens op dit forum naar Hamilton en je ziet mooie voorbeelden.

met groet

Ed

Hoi Rudy,

mijn tip is een LUC van Chopard. Heb geen ervaring met Joseph-watches.
Volgens mij is er op het forum wel eens iets over gezegd…

Groet,
Arno.

Arno spreekt uit ervaring :slight_smile:

Groet
Mark