Top 20 sales 2014

interesting

2 likes

Had ik toch anders in mn hoofd!

bv breitling had ik veel groter verwacht en dacht dat patek veel minder zou doen


1 like

De top 3 is een inkopper. Ik mis alleen Steinhart in het rijtje.

1 like

En nu in absolute aantallen
 :wink:

1 like

top 3 vind ik niet verassend, maar idd had Breilting hoger verwacht. Longines lager ( wordt dat zoveel verkocht ? aan wie dan ? )
Tissot is ook wel aardig om te zien ( die hebben dan behoorlijk veel horloges verkocht
)

Dan staat Casio bovenaan.

ow ja, Casio Swiss watch brand :stuck_out_tongue: :wink:

haha

Da’s toch Duits?

Of Michael Kors. :wink:

Ja, maar zoveel value for money, kan prima doorgaan voor Swiss

1 like

Mijn eerste indruk:

  • Ongelooflijk dat Rolex zo veel meer verkoopt dan de rest.
  • Ik dacht altijd dat Swatch zo’n beetje de gehele industir in handen had, maar dat blijkt toch wel mee te vallen
  • Zoals Siedo al zei, het zou leuk zijn om het in aantallen onderverdeeld te zien
  • De super-luxe merken als AP, JLC, Patek staan veel hoger dan verwacht.
    Zo te zien heft de smartwatch nog geen deuk kunnen maken

Leuk overzicht, dank voor het delen.

De super luxe merken als Patek zijn ook veel duurder per klokje, voor 1 Patek heb je 7 Rolexen of 70 Tissots

1 like

ik denk dat je je daarin vreselijk vergist ?

dit zijn 2014 cijfers en mijn gevoel zegt dat Apple 90% van de 500-1000 euro markt in handen gaat krijgen . En apple heeft in z’n 1tje al meer ‘wrist space’ ingepikt (in aantallen) dan de hele top 20 bij elkaar

Dit geeft inderdaad een verrassend beeld, ik heb altijd gedacht dat Patek toch een soort nichemerk was maar dat blijkt dus helemaal niet te kloppen, daarnaast is de grote drie dus niet : Rolex, Omega en Breitling maar is Cartier de lachende derde. Erg interessant dit overzicht


1 like

Wow, verkoopt Rolex zo veel!?
Hoe lang kan dat goed gaan met zo veel aanbod?

Patek Philippe vond ik ook echt verrassend!

Edit: Laat maar, dit is in geld uitgedrukt, niet aantallen :wink:

Lijkt me juist niet. De doelgroep die een dergelijk bedrag over hebben voor een apparaat wat tijd aangeeft, zullen niet zoveel hebben met de Apple-hype. Maar dat is mijn inschatting.

Zie ik het verkeerd ? Rolex verkoopt toch niet de meeste horloges maar heeft de meeste omzet gehaald? waardoor Patek Phillippe dus op de vierde plaats staat( niet zo heel veel verkocht maar door de stuk prijs wel op de vierde plaats) of zie ik het verkeerd?

2 likes

Mijn beste,

Ja, dat dacht ik ook. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Als Apple de markt in handen “gaat” krijgen, moet het nog gebeuren. Zo te zien ging het in 2014 nog prima met de Zwitsers. Maar zonder de aantallen erbij, is het moelijk vergelijken.

Maar OK, misschien is bij mij wel de wens de vader van de gedachte.

Correct