Breitling is wereldwijd minder populair dan je denkt (ik heb nog nooit een Chinees met een Breitling gezien). Tag Heuer is bijv. enorm populair in de US. Cartier is populair bij vrouwen. Tissot is de enige speler in het betaalbare Zwitserse segment. IWC had ik wel lager verwacht, komt waarschijnlijk door hun marketingcampagne met half Hollywood erin.
Wat heeft een smartwatch met een horloge te maken!?
Sorry hoor, maar zo’n apple watch is gewoon chineese rommel, gewoon een fasion merk… Over 3 jaar geen drol meer waard…
Ik neem toch aan dat horlogeliefhebbers die niet serieus nemen??? Mijn Armani watch is op de langere termijn nog waardevaster dan een Apple watch… Bij wijze van spreken…
Tja de rest van de wereld zal het best serieus nemen en hem iedere twee jaar vervangen. Maar in dit “Swiss watch brands” lijstje zul je de applle watch niet terug zien. Gelukkig maar
net zoals alle mode merken en instap merken waar nu het geld heengaat dus ?
maar hier zijn de 2013 COSC cijfers , niet ieder uurwerk van iedere fabrikant is COSC gekeurd (maar bij Breitling bijvoorbeeld wel) maar het geeft je een goed overzicht wie hoeveel produceert
http://www.watch-insider.com/wp-content/uploads/2014/02/COSC-Figures-2013.png
Smart watches zijn ook geen concurrent voor bovengenoemde merken, denk ik. Mensen die nu een Omega dragen, gaan heus geen smartwatch dragen. Het is een nieuwe markt die wordt aangeboord. Het gros van de mensen draagt normaal geen horloge of een goedkoop ding van Kijkshop/Walmart/Jingdong. Merken als Ice watch en Fossil gaan er wel wat van merken, lijkt me.
Vergis je niet… Het gros van de horlogeverkopen gaat niet naar WIS-sen. Het zal mij niet verbazen als vanwege de Apple watch merken als Tissot een flinke duikeling zullen maken. Merken uit het lagere segment die horloges verkopen aan mensen die één horloge hebben en dragen zullen dit echt wel gaan merken.
Aan mij
Dat Certina er niet in staat…
je Flagship is erg mooi hoor, en ik vind wel meer horloges mooi en kwalitatief in orde, maar je ziet ze niet bij bosjes in het wild, daar verbaasde ik me over…
ben zelf nog weleens in voor een La Grande Classique automatic
True, true. Ik was ook verrast. Het is trouwens leuk om een niet zo veel voorkomend merk te dragen (in de zakelijke omgevingen waar ik kom wemelt het van JLC, Patek, Omega en Rolex).
Overigens heeft Longines het horloge aan mijn Duitse vriend verkocht, van wie ik het horloge heb gekocht, om het even zuiver te houden
zo specifiek toch ? ik kom over het algemeen toch een redelijk grote diversiteit tegen, van Fossil, Diesel tot Meistersinger, Tissot, tot idd duurdere segment. ( ook gewoon CEO’s die met een horloge lopen van +/- 100 euro ) Rolex is dan wel weer over vertegenwoordigd,…, sommige kringen net als Casio in de 3e klas middelbare school…Ben vaak de uitzondering met andere merken dan, haha
Ja ik zie ook wel eens wat andere merken natuurlijk, maar bovengenoemde zijn de ‘echte’ horlogemerken die ik meestal langs zie komen.
en dan bedoel je niet steeds om je eigen pols toch ?
( welkom op deze slow-chat )
Met zoveel rolexen zijn ze binnenkort voor een prikkie op de tweedehands markt.
Mika
Misschien schat ik de mensheid slimmer in dan dat
Mijn beste,
Viel mij ook op!!
Certina timmert toch aardig aan de weg.
Maar enfin,
Wellicht net buiten de top 20.
Orologio Signaturis Temporis.
Ben bang van niet, helaas. De verschillende sub’s zijn maar een fractie van die 4,5 mld zwitserse franken, het grote geld zit in glimmende metalen en suiker!
Yup, zoek maar eens op wat het meest verkopende model van Rolex is (hint: DateJust met goud en diamantjes)
Stel dat de Apple Watch inderdaad impact maakt, dan is dat wat mij betreft alleen maar goed. De merken die het voelen zullen dan moeten innoveren (dat hoeft niet per sé óók een smart watch te worden, maar wel echt onderscheidende mechanische kwaliteit voor een sterke prijs) of verdwijnen. Weed out the weak.
Rolex geeft zelf geen cijfers, maar dit is de top 5 in US a.d.h.v. online verkopen:
- Men’s Silver Dial Beadset Bezel Rolex Datejust Super President (923)
- Men’s Blue Dial Smooth Bezel Rolex Datejust President (976)
- Men’s Silver String Dial Beadset Bezel Rolex Datejust President (913)
- Ladies Mother of Pearl Diamond Dial Rolex Datejust Super President (948)
- Ladies Champagne String Dial Beadset Bezel Rolex President (409)
Tevens de reden dat de DJ in de meeste configuraties wordt gemaakt