Top 20 sales 2014

Één of twee schepjes, meneer? :coffee:

En die luipaard versie dan?

1 like

Die is alleen voor Steven Tyler bedoeld

Haha… Helaas! Wij hier zijn degenen die afwijken… :yum:

Ik zie geen russen of seiko?

:joy:

Tudor moest er ook bij zijn denk ik ,en toch bovenaan mijn mening

1 like

Niet als het diagram gaat over Swiss Brands. Seiko zou anders zeker meedoen hier. Prijzen wel lager, maar qua aantallen ongetwijfeld het hoogst. Qua omzet, geen idee.

Ik denk dat niemand nog weet wat de ontwikkelingen in die markt zullen zijn. De technologie staat nog lang niet stil. Wie weet wat voor onverwachts er nog op onze weg komt. Bovendien zal apple zeker concurrentie krijgen van goedkopere klonen uit china die ook heel veel kunnen. Ook daar staat de technologie niet stil.

1 like

Als je alle merken van de Swatch groep in bovenstaande lijst bijeen telt, komen ze toch hoger uit dan Rolex.
Ik vermoed dat de Swatch-groep een veelvoud aan horloges (in aantallen) verkoopt, maar ja aan een lagere prijs dan Rolex (gelukkig maar).

Kijk eens op een horlogebeurs genre Rikketik, Rolex is daar ook steeds het meest vertegenwoordigd bij de luxemerken (mogelijk zelf bij alle polshorloges).

Tudor had geen officiële verkoopkanalen in de US vorig jaar, daarnaast is het een onbekend merk voor de horlogeleek, de verkoop wereldwijd is nihil volgens mij.

Tudor is meer de speeltuin van Rolex, net als Excelsior en Feyenoord. Ze laten wat aapjes los en kijken welke het goed doen.

1 like

Erg interessant om te zien. Ben naar aanleiding van deze post nog wat extra info gaan opzoeken en kwam onder andere op een rapport terecht waarin je kan zien dat China/HK+US samen 40% van de markt vertegenwoordigen. Een merkt moet het daar dus al bijna zeker goed doen om in deze Top20 bovenaan te kunnen staan…

Swiss watch sales facts

En mij ook :wink:

Ik heb me ook verbaasd over Certina, maar nu niet meer dat ze niet in deze lijst staan. Neem nou de Precidrive ds-2 limited edition, die is er al een jaar of 2 nu geloof ik. Gelimiteerd op 1888 stuks en nog steeds nieuw leverbaar via boumanonline… Mooi horloge…

1 like

Maar die Action Diver verkoopt toch wel? Alhoewel ik hem nog nooit bij iemand om de pols heb gezien.

Denk dat ze toch wat meer moeten gaan investeren in hun marketing afdeling en wellicht wat meer gebruik gaan maken van hun historie en historische modellen.

:smile: ik veronderstelde dat die limited precidrive ook zou verkopen. De harde waarheid is dat er in 2 jaar minder dan 1888 van verkocht zijn.

1 like

Toch zijn er diverse leden die 'm hebben gehad.

Elf.

Het gaat hier in dat staatje om de CHF millions ( bedragen dus )

Een merk in de prijscategorie van Certina moet zo even minimaal 2 tot 300.000 horloges (en ik vermoed nog veel meer) per jaar omzetten om onderin deze top 20 te belanden. Da’s best veel hoor.

Maar bij Tissot lijkt dat weer wel te lukken.

Klopt, maar Tissot is qua naam+faam wel even een bekkie groter dan Certina. We hebben het over Jan met de pet hè, niet over liefhebbers zoals wij.

Dat blijkt. Ik dacht dat Tissot en Certina min of meer van hetzelfde niveau waren. Maar marketingtechnisch natuurlijk weer niet.