Top 20 sales 2014

Waaronder ik, maar op een of andere manier deed hij mij niets. :disappointed_relieved:

Ik heb er een aantal jaren terug , toen hij nieuw uitkwam, ook naar staan te staren. En ondanks dat hij alle ingrediƫnten had/heeft kon ik toen ook niet overgaan tot aankoop.

Elf.

Het is ook niet alsof horlogeliefhebbers in deze cijfers naar voren komen. Wij zijn een kleine groep en kopen voornamelijk tweedehands. Als ik kijk welke klokjes ik de afgelopen jaren nieuw heb gekocht, zijn dat, van de grote merken, een Tudor, een Longines en een JlC. That’s it.

En je Casio GW5000 natuurlijk

Mooie lijst, al ben ik wel erg benieuwd naar aantallen.

Certina is voornamelijk een Europese aangelegenheid. In de hele VS zijn drie(!) verkooppunten. Veel Amerikanen hebben dus nog nooit van Certina gehoord. Dat merk je ook altijd op internationale fora en in FB-groepen. Verder in werelddelen als Afrika vrijwel niet en Australiƫ/Nieuw Zeeland helemaal niet. En ook in China helemaal niet. Dus, ja, dat schiet natuurlijk niet echt op met de verkoopaantallen, dan. Blijft wel een lekker exclusief Zwitsers merk, zo. Tenminste niet van dat massaspul, zoals bijvoorbeeld Rolex en Omega. :wink:

2 likes

Ik heb ook nog naar de DS action diver staan kijken, maar das maar een duffe duiker in tegenstelling tot de dingen die ze vroeger maakten:

2 likes

Die oude duikers van Certina zijn erg fijn. http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

Maar goed, Certina staat dus NIET in deze top 20. En daar komen ze ook niet in ook. Zullen we Certina hier dus maar even laten rusten?

Interessante lijstjes en verhalen/meningen! Met genoegen gelezen.

De top 3 zag er in mijn beleving ook iets anders uit dan dat deze werkelijk is…

Grt. Marco

Nou… Wel en niet mee eens.

Gaaf dat bijvoorbeeld Tissot met n 80 uurs horloge komt voor n schappelijke prijs, en rolex ook ceramische lunettes (luiertas maakte google ervan :smile:) heeft. Maar als sommige merken hun modellen maar blijven veranderen omwille vh veranderen, dan kan dat n afknapper voor mij zijn. Zoals de Aquatimer v IWC, vergeleken met n Submariner, Speedmaster of Portuguese. De 1 heeft telkens n hele andere smoel, terwijl de laatste 2 uitgroeien tot iconen.

En nee, fijn dat er zoveel keus is. Anders liepen we allemaalet n Rolex, Omega of Carrier rond.

longine is in Aziƫ, waaronder China erg populair onder de middenklassers. Een omega of rolex is een stap te ver, maar ze willen graag hun succes/status uitstralen en daar voorziet Longine blijkbaar in.

Ik had niet verwacht dat Cartier zo hoog zit.

Dat was vast n forumslet die rond geflipperd werd :wink:

Niet echt, er waren er - op een gegeven moment - drie aanwezig op het verkoopgedeelte.
Nu alweer een hele tijd niet meer gezien. :wink:

Die psychologie van de kouwe grond is prima natuurlijk, maar schrijf dan wel even de merknaam goed :wink:

Groeten van een middenklasse Chinees

Ik zie nooit iemand met een Certina. Dus mij verbaast het niet zo.

En ik zie regelmatig vrouwen met een Cartier, en vrouwen rulen de wereld, dat weten we inmiddels toch wel?

[quote=ā€œCandide, post:75, topic:51653, full:trueā€]
maar schrijf dan wel even de merknaam goed :wink:

Ik had het de 1e keer wel goed. 3x raden wat m’n Android toetsenbord er van maakte… longings :grin:

1 like

De autocorrect op mijn telefoon maakt van Rolex altijd p**** enlargement.

2 likes

Autocorrect van tegenwoordig gaat op gebruiksgeschiedenis.

8 likes

Oeps.