Top 5 horloges die ik nog moet hebben!

Ik heb het net drie keer gescand en ik ben de overige vier niet tegen gekomen. :thinking:

1 like

Kijk eens naar de eerste post van dit topic :sunglasses:

Je zit in het topic met de lijst man, ff omhoog scrollen :joy::+1:

2 likes

Ooh jongens toch, wat een domme actie van mij. Ik zat in dat andere topic te kijken… :joy::man_facepalming:t2:

7 likes

Geeft niets. Ik vond het wel grappig :+1:

1 like

Gelukkig maar, ik moest er zelf ook wel een beetje om lachen namelijk. :wink::sweat_smile:

1 like

Grappig dat in veel top 5jes hier veel ongelooflijk dure horloges zitten. Ik heb ook het idee dat er veel droomlijstjes bij zitten die niet haalbaar zijn voor degene die ze wil. Ik kan er naast zitten natuurlijk :slight_smile:

Waarde lijkt toch van groter belang dan andere factoren, hoe duurder hoe beter.

Ik heb geen dingen buiten zaken voor het leven waarvan ik vind dat ik ze zou moeten hebben. Er zijn wel dingen die ik leuk zou vinden of kan waarderen om ze te hebben.

Edit: mijn opmerking over de lijstjes geld niet voor die van Jasper want @AmsterdamVintageWatches gaat zijn lijstje gewoon afstrepen. Dit ging over de andere lijstjes die ik voorbij zag komen

2 likes

Klopt, daarom zijn het ‘‘droomlijstjes’’. :wink:

2 likes

Ik ga af op de titel: die ik nog MOET hebben, dat klinkt niet dromerig maar resoluut.
Al zullen het voor de meesten idd droomlijstjes zijn

2 likes

Daar heb ik overheen gelezen, in dat geval ben ik het inderdaad met je eens! :+1:t2:

1 like


Voor naar t werk


Voor de zondag


Voor de fun

image
Voor de heb


Omdat t kan

Maar ben net zo blij met mn nieuwe Seiko Mini Turtle op dit moment.

6 likes

image

1 of 2 van dit lijstje hoop ik dit jaar te krijgen.

3 likes

Damn, dat doe je goed!

Anders ik wel :joy: :+1:

Welke twee gaan het worden dan???

Als ik DAT wist dan had ik dat wel gezegd. Geen idee. Ik ben blij met welke dan ook. Het ligt ook niet echt in mijn handen.
Zodra het zover is zal ik het hier posten. Het word iig niet de Patek. Dit ligt nog wel erg ver weg.

1 like

Staan meer seiko’s in dan ik verwacht had :sweat_smile:

Eerst was ik helemaal weg van de blauwe, tot ik hem IRL zag. Deze nog niet tegengekomen. Op foto kan ik hem niet afbreken.
41312365_714815388851415_1913661345178700405_n

Jammer genoeg is de combo goede kwaliteit en goede prijs moeilijk te vinden, maar zeker een mooi dingetje.

Naar alle waarschijnlijkheid mijn volgende aankoop

Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste, maar is mij het geld toch niet helemaal waard.
baselproduct_6_hd

En ten slotte zou ik Bulova graag nog eens een precisionist, niet chronograaf, max 40 mm zien maken.
Ik moet zeggen dat de Citizen NY0040-17LE en BN0150-28E ook in mijn hoofd blijven, maar het moest een top 5 zijn.

4 likes
  1. Junghans Meister Chronoscope 027/4526.01
  2. Zenith El Primero Chronomaster
  3. Omega Speedmaster Pro Moonwatch
  4. Rolex GMT Master II 126710 BLRO
  5. Rolex DD 18238 Goud/Blauw

Als zoethouder heb ik vandaag een Parnis GMT Coke besteld :blush:

1 like

Leuke vraag. Ik kom maar tot 4… (en lijstje is aan verandering onderhevig)
Vooralsnog in waarschijnlijke volgorde van aanschaf:

De (opvolger van) XVIII
image

SBGV245

Polaris
image

Master Calender
image

En dan ben ik klaar met verzamelen, denk ik

5 likes

Ik wil zeker een keer een Zenith Defy Classic hebben in de geskeletteerde vorm. Die fase ben ik al voorbij, maar deze blijft hangen in de wenslijst

Natuurlijk mag een Speedmaster niet ontbreken, en door mijn kleine polsen moet ik het houden bij een Reduced model

En voor de mooiste dials blijf ik toch bij Seiko, al passen de Spring Drive modellen niet. Dus daarom laat ik het bij een Cocktail Time, al maakt de kleur mij niet uit

Dit is mijn lijst voor voorlopig :slight_smile:

3 likes