Top 5 horloges die ik nog moet hebben!

Vind het wel leuk om andermans lijstjes te bekijken.
Zelf ontbreekt het mij aan creativiteit om er zelf een te maken.

1 like

Deze op 1:

Deze op 2:

Deze op 3:

Deze op 4:

Nummer 5 wisselt…

7 likes

Nice!

1 like

Haha wat grappig, volgens mij was het oorspronkelijke onderwerp van dit topic anders van aard… Maar ik deel ook graag mijn (huidige) wish-list. Daarbij moet ik zeggen dat ik ook open sta voor varianten op de onderstaande modellen. Daarnaast heb ik de unobtainables weggelaten (lees; Van Cleef & Arpels Planetarium en Rolex Rainbow Daytona).

De onderstaande hoop ik (ooit) te kunnen bemachtigen.

Ik denk dat de lastigste de Universal Genève Polerouter in 18K is. Aangezien er hier maar heel weinig van zijn gemaakt, zeker op de ‘lekker foute’ gouden band die ik wil.

De Omega vind ik geweldig omdat die een Aventurine wijzerplaat heeft. Een ander horloge met deze wijzerplaat kan ook… Maar juist op de Speedmaster vind ik hem apart. Ze hebben er nu ook een in keramiek en Sedna goud, maar daar twijfel ik over.

Eigenlijk ben ik helemaal geen liefhebber van Patek. Ik heb ook echt niets met de Nautilus, maar de emotie en het verhaal van het merk spreekt mij wel aan. Het enige model wat ik mooi vind is de Aquanaut, maar die is helaas moeilijk te verkrijgen. Ik ben ook niet van plan om eerst andere modellen van Patek te kopen. Ik overweeg zelfs om de lichtblauwe Quartz variant misschien ooit te kopen, maar eigenlijk is deze voor vrouwen en erg klein.

De nieuwe Vacheron Constantin Overseas vind ik allemaal minder mooi. Onderstaand model of de Dual Time variant zou ik graag willen. Al moet ik deze wel eerst om proberen.

Tenslotte nog de Day Date 36 in witgoud op Oysterband en dan met die te gekke plaat. Deze gaat er sowieso ooit een keer komen. De wijzerplaat knalt eruit en vanwege het witgoud is hij lekker stealthy.

3 likes





3 likes

Die TAG vind ik ook heel mooi!

En die DJ is dat een met linnen dial?

Ja linnen dial :wink:

1 like

Die GS staat bij mij ook hoog op het lijstje. Weet niet hoe het met de beschikbaarheid is, aangezien deze volgens mij niet meer gemaakt wordt.

Heb er even over nagedacht en kan helaas niet slapen. Als we het hebben over draagbare horloges dan zouden dit wel 5 horloges kunnen zijn in willekeurige volgorde.

Gedragen op rubber en leer.
Een erg praktisch horloge, dat altijd op tijd staat, met zijn 10atm veel kan hebben. Erg comfortabel is door het gebruik van titanium. Daarbij nog een erg schitterende afwerking.

Altijd een zwak gehad voor chronografen en dan is er voor mij niks mooiers dan dit. Een simpel ogend design met het mooiste chronograaf uurwerk dat vandaag de dag te koop is.
De 5370P met rattrapante uurwerk is wellicht technisch gezien nog mooier, maar gelijk ook een maat groter en drukker, daar legt die het af.
Juist door zo ‘eenvoudig’ te zijn, is dit voor mij een winnaar.

Deze Rolex Explorer II met pinholes is voor mij een zeer zomers en sportief horloge en gelijk ook praktisch met zijn GMT functie.
Daarnaast erg comfortabel met zijn relatief dunne kast. De pinholes geven het horloge net dat extra beetje old-skool gevoel en maakt hem, voor mij, meer in balans. Eigenlijk ook een alleskunner.

Een Complicatie met Chrono en Perpetual Calender heeft haast iets magisch. Voor een dergelijke complicatie kom ik toch weer uit bij Patek waarbij het een goede afweging zou zijn tussen de 5970 en 5270.
Beide erg mooi, de eerste iets klassieker en qua diameter (40mm) wellicht iets draagbaarder dan zijn modernere broertje met (41mm). De 5270 oogt wel een stuk rustiger en moderner. Enkel nu ik dit tik neig ik eerder naar de klassiekere 5970, morgen is dat weer anders. Zo kan ik de dagen wel doorkomen. :wink:
Oh, en de 3970 valt af, qua dikte diameter vind ik de verhoudingen minder geslaagd.

De 5270G:

De 5970G:

Alweer aangekomen bij nummer 5 en ben eigenlijk nog niet eens begonnen, duiker van Panerai of Sinn EZM 1 of JLC Deepsea,… dan toch een Minerva. Niet eens met eigen uurwerk, maar wel eentje met een mooi verhaal uit de juiste periode.
Ook nog speciaal door zijn zilveren kast dat een hele eigen warme uitstraling geeft.
Verder een redelijke drukke wijzerplaat, maar toch mooi in balans.

Merk nu op dat er ook nog niet eens een mooi dress horloge bij zit. Kortom 5 horloges gaat het nooit worden.
Dan zijn er nog veel andere horloges die er zijn voor het verhaal, uurwerk, design, geschiedenis, etc. Heb iig mijn best gedaan en ga nu horloges tellen in mijn slaap en morgen weer vroeg op. :+1:

8 likes

In deze post van Jasper komen waanzinnige horloges langs. Dat was te verwachten. Jasper en ook andere leden van het forum hebben vele malen meer verstand van horloges dan ik. Echter is er ook een kwestie van smaak/persoonlijke voorkeur. En hiermee wil ik niet impliceren dat velen een slechte smaak hebben maar wel aangeven dat die van mij (soms) anders is.
Ik heb er meerdere op mijn bucketlist maar er staat er maar 1 bovenaan.
Als je je een beetje verdiept in de Japanse cultuur weet je dat Japanners doorgaans ingetogen en bescheiden zijn. Om die reden is het horloge wat voor het 40-jarig bestaan van Credor ook ingetogen. Volgens mijn vrienden gewoon ronduit saai.
Credor is hiermee terug gegaan naar de basis van een horloge. Namelijk de tijd weergeven. Al het andere is overbodig. Waar wel een nadruk ligt is het exact weergeven van deze tijd en daarmee is dit uurwerk echt wel de beste in zijn soort. Wat je van Seiko/Credor mag verwachten is de afwerking subliem.
Enfin, geniet! Ik vind dit, op dit moment, het meest begeerlijke horloge wat er is en een heel stuk meer binnen mijn bereik dan bijvoorbeeld het lijstje van Jasper.

8 likes

Hierbij ook mijn bijdrage. Ik heb mijn top-5 wel beperkt tot horloges die hopelijk ooit haalbaar zijn en die dus nu ook op mijn wishlist staan. Wat mij betreft hoeven ze er ook niet allemaal te komen. Van de A. Lange’s mag ook best 1 van de 2 bijvoorbeeld.

1. IWC Top Gun Ceratanium (IW371815)
De dubbele chronograaf vind ik een vette complicatie en de zwarte ‘ceretanium’ behuizing met de grijze letters op de zwarte wijzerplaat maken hem toch onopvallend. Dit model schijnt in juli leverbaar te zijn en als de crisis niet teveel invloed heeft op de business, dan gaat die er hoogstwaarschijnlijk ook komen.

2. Patek Philippe 5396G-011.
Zeer verfijnd en fraai, maar helaas ook zeer prijzig. Ik heb dit horloge ooit heel kort in mijn bezit gehad, maar dit was een exemplaar waar mee was geknoeid (had een dial change ondergaan die niet gedocumenteerd was). Die koop is dus ontbonden. Volgend jaar ga ik trouwen en ik hoop voor die tijd dit horloge te kunnen bemachtigen. Zo kan ik een bijzonder horloge linken aan een bijzondere gebeurtenis.

3. A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase ( 384.029).
Eigenlijk naar aanleiding van het verhaal van Bauhaus staat deze ook op mijn wensenlijstje. Ik vind het zowel met zwarte als met een witte wijzerplaat fantastisch.

4. A. Lange & Söhne Zeitwerk Date (148.038)
Bijzonder mooi horloge met zijn aparte wijze van de tijd weergeven. Deze variant met de datum erbij is erg gaaf. Gezien de prijs wel een horloge die heel ver weg is.

5. Vacheron Constantin Patrimony Perpetual Calendar Ultra-thin (43175/000P-B190)
Zeer fraai horloge die ondanks de magische eeuwigdurende kalender complicatie bijzonder dun is. Van deze platinum variant worden maar 100 van gemaakt en samen met het prijskaartje is deze wellicht het verst weg van allemaal. Mocht hij niet haalbaar zijn, dan is als troost de Frederique Constante Slimline Perpetual Calendar (FC-775S4S6), die duidelijk zijn inspiratie hier vandaan heeft gehaald, te overwegen. Of misschien dan toch maar heel wat anders.

4 likes

Aanbieding

2 likes

Dank, maar één is meer dan genoeg.

1 like

Heb je m al ?

1 like

Tja, wat ik ooit nog graag zou willen:

  1. Rolex datejust linen 16013
  2. Tag Heuer 1000 gold
  3. Vintage Glycine Airman
  4. Omega Seamaster
  5. Rolex GMT master II

1:

  1. jpeg

1 like

Die Tag, is dat dezelfde die Leo in the Wolf of Walfstreet droeg?

1 like

Ja😂 ik vind hem heel tof

1 like

Ja en draag hem met regelmaat. Hieronder een topic incl. like/ hartje van jou. :wink:

Ik heb volgens mij wel een style die ik prefereer als ik naar de volgende 5 kijk:

  1. Vacheron Constantin Historique
  2. Jlc master ultra thin moon
  3. Glashütte Original Panomatic Lunar
  4. Grand Seiko snowflake
  5. A. Lange & Söhne perpetual calander

5 likes

Doe mij die VC maar ;D

1 like