Top 50 Zwitserse horlogemerken in 2020

JLC is echt ondergewaardeerd :astonished:

Blijkbaar wordt het knutselen van Sinn hommages niet door iheel veel mensen gewaardeerd.

2 likes

:joy:

Maar inderdaad een leuk artikel om te lezen. Imposant om te zien dat Rolex in z’n eentje bijna net zo groot is (in omzet) als de gehele Swatch groep. Dat had ik niet verwacht, zeker met het oog op de verhalen van schaarste die rond gaan…

1 like

#kijkmijeenskennishebben :joy:

1 like

Buiten Europa niet erg populair en in Azië nauwelijks een speler van betekenis. Het was mij al eens eerder opgevallen.

Tsja.

Geef mij maar BP en JLC and day of the week mbt historie en vele mooie modellen tov de mindere historie en dat vind ik tenminste vaak fugly modellen echter technisch meestal best knap dat dan wel weer van RM/Hublot. :upside_down_face:

Nu de hamvraag; creëert Rolex kunstmatige schaarste? of is het immens populair? :crazy_face:

1 like

Ik heb geen popcorn meer in huis :laughing:

T verhaal ‘goede klanten homies’ en daarmee krijg ik veel voor elkaar met Rollie vind ik sinds een paar dagen ook een beetje shady…

Ik ga straks weer voetbal kijken. En dan zie ik weer de Hublot wissel en extra tijd borden.

Als je in de media kijkt en qua reclame dan zie je Hublot en RM veel meer. Het zijn gewoon grote spelers geworden. Wat je ook van de styling mag vinden. JLC en BP zie je wat dat betreft eigenlijk bijna nooit. Dus verbaast ben ik niet dat Hublot meer verkoopt.

Marketing en sponsoring doet veel met de verkopen van horloges.

Maar t past goed bij Hublot ‘voetballers’ klokjes voor mensen die een meestal peperduur horloge cadeau krijgen. Smakeloos :slightly_smiling_face:

Ik zie ze juist in de ranking omhoog klimmen👍🏻

2 likes

Dat Hublot de helft zo groot is als Panerai.

Ik snap nog steeds niet dat ze Japan en de smartwatch markt buiten beschouwing laten. Want je ziet nu niets wezenlijks over de wereld of de markt in z’n geheel.

4 likes

Breitling was in de jaren 90 en 0 redelijk hip in NL. Maar dat neemt ook al aardig af. Heb er ook nog twee van liggen. Een Crosswind welke best lekker draagt en een MoP Chrono, maar wegen niet op tegen de kwaliteit van de Rolex’s.

Ik denk immens populair. Vooral omdat ze ook een groep aanspreken die normaal geen reet geeft om horloges. Afgezien van dat het top horloges zijn heeft het ook een status symbool wat het voor veel mensen aantrekkelijk maakt. Geef mij maar nr 2 en 3 op de lijst

Ik vind die haat op Hublot altijd zo flauw. Dit is helemaal niet onaardig.

image

image

Ik begrijp dus wel dat hier markt voor is. Dat begrijp ik minder van de meeste Breguets.

5 likes

wow, cartier zo hoog… Ik ken ze alleen van de ouwe… nou ja vul maar in …horloges. En Breilting zo laag, tja past in mijn ogen ook wel bij het nieuwe eigenaarschap en route in mijn ogen. Voelt minder authentiek en meer gericht op financiele groei. En Titoni, woow… die had ik er helemaal niet in verwacht.
Overall… verrassend!

Ik vind Longines vooral interessant, ik vind ze wel lekker bezig met vintage reissues… maar dat dat merk zo groot is in Azië vind ik altijd wel interessant. Weet niet zo goed waarom. Rado ook trouwens.

Daarom zeg ik ook ‘de meeste’ modellen. Ik vind wat je post ook wel meevallen. En qua prijs schat ik die eerste nog onder of rond de 10kisch?

Maar dit bijv.

hublot-horloge-spirit-of-big-bang-42mm-tourbillon.

Of deze RM

Nja ieder zijn ding

Ik vind de stijging als wel opmerkelijk van 15 naar 11. Vooral aangezien ze dus zo een wijziging de laatste jaren hebben doorgevoert dat de doelgroep aanzienlijk is gewijzigd. Dat zou natuurlijk verklaard kunnen worden met een succesvolle marketing in azië.

1 like