Topic onvindbaar.

Hi ,
Ik kan het topic over Rolex Explorer met die kapotte schroefdraad niet meer openen /vinden , van die juwelier in Maastricht.

Waar is dit topic gebleven?

2 likes

image

4 likes

@Cas86?

Ja die ,ben wel benieuwd hoe dat afloopt.

1 like

Ik ben ook benieuwd.

Dat is gesloten en verwijderd door de beheerder.

Het ging niet meer om de defecte Rolex en meer over wat een hekel mensen aan de verkopende partij hadden.

Het topic is inderdaad gesloten gisteren, net toen ik een reactie aan het schrijven was, omdat het niet aan de normen van het forum bleek te voldoen.
Jur heeft mij een bericht gestuurd en uitgelegd waarom dit voor problemen zorgt, d consequenties die hij niet gun je het forum niet dus ik heb er wel begrip voor.

Inhoudelijk is er wel nieuws. Ik haal het horloge aanstaande vrijdag op. Daarna gaat ie naar Alkmaar voor een second opinion. Ik denk dat ik het defect daar ook direct laat herstellen. Ik mis het horloge namelijk en wil het graag weer dragen.

Ik ben voornemens een nieuw topic te starten waarin geen naam genoemd wordt. Voordat ik dit doe wil ik mij wat verder verdiepen in de huisreglementen.

7 likes

Samenvatting:

Koper heeft een verhaal gepost en daarop kwamen reacties. De teneur:

Bij Filippucci is garantie niets waard.
Als iets onder garantie defect raakt poogt men eerst de koper alle kosten in de maag te splitsen om vervolgens sam sam voor te stellen.

Daarop hebben veel mensen negatieve ervaringen gepost met de verkoper, alsook soortgelijke berichten op Rolexforum aangehaald.

Filippucci zal wel niet blij zijn geweest met de aandacht en dus hebben geklaagd bij de beheerders.

Helaas bestaat de wereld niet alleen uit positieve reviews en moet je je best doen als verkoper om online ook goed uit de verf te komen…

EDIT:
Het ging om een horloge met losgeraakte schroef in het uurwerk, niet om defecte schroefdraad.

Daarbij zou ik als koper na de second opinion Filippucci de keus geven: gratis repareren of ontbinding van de koop.

6 likes

Doofpot natuurlijk!

2 likes

Gewoon een topic aanmaken bij ervaringen met verkopers. Zolang je feitelijk blijft, kan het topic blijven bestaan. Ik vind dat deze handelswijze wel vindbaar moet zijn voor potentiële kopers.

7 likes

Dank je voor de update, @Cas86! :+1:
Was ook benieuwd naar de verdere ontwikkelingen…

Succes met de afhandeling!

1 like

Bij alles wat maar ruikt naar kritiek gaat de verkoper in kwestie gelijk huilie huilie doen bij de beheerder van dit forum en daarnaast even dreigen met juridische stappen. Daar heeft de beheerder geen zin in (en terecht), dus wordt het hele topic verwijderd. Zo gaat dat vaak hier. We kunnen als forum geen vuist maken tegen wanpraktijken van verkopers zonder doodgegooid te worden met juridisch gezever. Helaas de realiteit.

6 likes

Exact…dit is niet de plek. De eigenaar van dit forum heeft er volledig terecht helemaal geen behoefte aan…hij kan aansprakelijk worden gesteld en hij krijgt de advocaten aan z’n broek…niet wij de leden van het forum.

Dit forum is bedoelt als een plek voor liefhebbers om hun liefde voor horloges te delen.

3 likes

Nee hoor, er is speciaal dit forumonderdeel, dus het is zeker wel de bedoeling om ervaringen te delen:

3 likes

Dat is ook weer waar idd.

Maar dan nog…ik denk niet dat de beheerder behoefte heeft aan advocaten enz aan z’n broek. Dus ik begrijp het wel.

Ik begrijp het ook maar dat wil nog niet zeggen dat het de juiste weg is. Dit is gewoon toegeven aan advocatenterrorisme. Ik weet ook niet hoe dan wel en ik ben juridisch niet onderlegd om hierin advies te geven maar nogmaals, voldoende juristen en advocaten hier op HF die dat wel kunnen geven en wellicht nog meer inspanning kunnen leveren om hier niet direct voor te hoeven zwichten.

Heren juristen en advocaten sta op!

En @Bernard, er is een reden dat het topic was gesloten. Waarom het dan hier weer oprakelen?

1 like

Misschien dat als de oorspronkelijke TS @Cas86 trustlevel 2 heeft bereikt, hij zijn feitelijke ervaringen in het daarvoor bestemde forumdeel kan opnemen. Het lijkt mij dat het dan kan blijven staan?

Dat kan, zolang het geen commerciële verkoper en negatieve feedback betreft, want dan gaan ze dus vrijwel direct hun beklag doen bij het beheer van dit forum en dreigen met juridische stappen. Zelfs bij niet-commerciële verkopers krijgt het beheer dreigbrieven. Beheer vraagt de reviewer om zijn gegevens om de brieven naar door te sturen, de reviewer geeft die in vrijwel alle gevallen niet prijs. Vervolgens verwijdert de beheerder de review. Zo werkt het hier, omdat we niet zijn opgewassen tegen het leger aan advocaten en juristen die we op ons dak krijgen als we het in ons hoofd halen om ons negatief uit te laten over een verkoper. Dit is een gratis forum en er is geen budget om al die huilebalken te bevechten in de rechtszaal.

Maar moet ik uit deze woorden van jou begrijpen dat de juwelier in kwestie heeft gedreigd met een jurist?

Ongetwijfeld, anders wordt het topic niet zonder pardon in de prullenbak gegooid.