Topic op slot graag.

Alstu.

1 like

Omdat ik dat wil.

Mooie DayDate, NA? Ik zou ‘m op jubilee zetten.

4 likes

Dat wil jij verkeerd, het is lelijk.

Nee, is mijn beater.

Bedankt voor je feedback.

Oppassen geblazen.

3 likes

En hier lijkt 34mm weer groot.

4 likes

16234, dus 36mm, op mijn 17cm pols. Het hangt wellicht van je pols af, maar anders is 36mm perfect!

4 likes

Ziet er goed uit ja! :+1:

1 like

Hier ook nog een 36 mm op een smalle pols.

1 like

Que? Zeg dat nog eens, met een schuifmaat er bij?

Ik begrijp het niet.

Naa… lees het topic nog maar eens door. Misschien snap je het dan. :slight_smile:

1 like

Jij altijd met je mening.

Ja getsie.

Vind jij het mooi? Dragen die handel. Ben je bang voor een vrouwenmaat? Je bent een man.
Voelt het goed. Doen. Voelt het niet goed. Niet doen.

Deze info staat ook in de paperback: ‘100 dingen die iedereen weet maar toch vraagt’

Ik mag hopen dat die 36mm gewoon 36mm is. Dat de bezel dikker is dan een 36mm Nomos, bijvoorbeeld, zou 'm optisch juist iets kleiner moeten maken op de pols.

Dat zie ik bij mijn all-dial 34mm Aristocrat Vintage. Die ziet er op de pols beduidend volwassener uit dan een 34mm OP Olijf, om een zijstraat te noemen. De minimale maat Rollie die ik nodig heb is een 36mm OP/DJ. Da’s ook de maximale die ik fijn vind. M’n pols is 17,5 cm dik, en eerder plat dan rond.

Dus ik zou het tegendeel beweren: Een DJ of OP heft een vrij kleine wijzerplaat, iets dikkere bezel en een kastvorm die juist iets kleiner zou moeten vallen. Niet groter.

1 like

Dat lijkt me logisch.
Ik weet wat ik NIET mooi vind :wink:

Wat ik WEL mooi vind is helaas niet altijd binnen een paar minuten te bepalen. Punt van dit topic was dus om wat voor kennis op te doen over de verschillende kastvormen alvorens te gaan zoeken/passen!

In ieder geval bedankt voor de antwoorden en voorbeelden. Wat mij betreft kan dit topic nu dan ook wel dicht om herhalingen en nutteloze discussies te voorkomen.

Is die sub ook 36mm? Vraag me af hoe de 36mm tudor subs eruit zien op de pols, daar de bezel best bepalend is.

Klein. Het is een acquired taste, want je bent een duiker veel groter gewend.

Ik vind ze wel cool.

Precies wat je zegt vrees ik, maar je moet het passen om echt te kijken of het niet te klein is. Een 34 oystercase draag ik zonder blikken of blozen, de sub verwacht men als aangegeven niet in 36. Zien er gruwelijk uit op foto’s in ieder geval en nog wel betaalbaar…

1 like

Nee, deze is 40mm.

Ik vind het wel meevallen. Ik heb de 36mm van @malus65 weleens om gehad om ze naast elkaar te kunnen zien, en eigenlijk viel het verschil me best mee.

Dat sowieso. Allebei mooi.

4 likes

Als je bang bent dat een 36mm je vrouwelijk maakt, moet je wellicht überhaupt gaan twijfelen aan je mannelijkheid. :blush:

4 likes