Zoals dit, bedankt voor je nuttige bijdrage!
Overigens lees ik nergens dat het vrouwelijk maakt maar een vrouwelijk formaat, wezenlijk verschil.
Zoals dit, bedankt voor je nuttige bijdrage!
Overigens lees ik nergens dat het vrouwelijk maakt maar een vrouwelijk formaat, wezenlijk verschil.
Ik heb twee DJās gehad in 36mm, 1 met taupe wijzerplaat en 1 met zilveren wijzerplaat en romeinse cijfers. Wat naast formaat nl. ook kan uitmaken is de kleur dial. Lichtere kleuren zijn zachter en wellicht vrouwelijker en donker wellicht wat mannelijker. Ik had er verder geen probleem mee maar wat wel opviel bij de verkoop van beiden horloges, dat ik ze beiden uiteindelijk verkocht aan de man die hem dan voor zijn vrouw kocht. Mocht ik er nog eens een tegen komen voor een goede prijs dan zal ik zeker weer een 36mm de voorkeur geven. Het is een geweldige maat voor het model en komt over als een horloge met klasse. Dat een grote groep tegenwoordig denkt dat een grotere maat horloge gelijk staat aan mannelijkheid is echt een modetrend over de top (die ook gelukkig weer op zn retour is). Succes met de keuze. Btw ik zou gewoon eens passen en gaan voor de keuze waar je hart sneller van klopt als je hem om hebt
Was een gebbetje, vandaar de smiley.
In all fairness, ook een herhaling: ga lekker passen en draag waar je je goed bij voelt. Je conformeren aan een al dan niet bestaand ideaal is iets waar je in the long run ongelukkig van wordt.
Ik draag met veel trots een mooie 116200 36 mm DJ. Het formaat staat mij perfect, al zeg ik het zelf. Een kleiner horloge maakt je m.i. niet vrouwelijk en ziet er ook niet uit als een vrouwelijk horloge. Al hoewel je natuurlijk een sub 30mm horloge wellicht wel als vrouwelijk kan beschouwen. Dan alsnog, gewoon passen!
Passen is het enige devies!
Als je grote (20-21 cm.) polsen hebt staat <38 erg klein.
Voorbeeld op mijn pols (+/- 20/21cm.) Breitling is 38mm, 116334 is 41mm. Vind het zelf verbazingwekkend hoe groot verschil 3mm optisch maakt! Al blijkt dat uit deze fotoās ook niet helemaal, in eggie ziet het er ādramatischerā uit.
De vraag van TS had ik dus óók dus zoān rare vraag is het daarmee niet!
Ik denk dat idd alleen passen om je eigen pols uitsluitsel geeft.
Nu heb ik vooral 41 en 42mm horloges dus ik vermoed dat een DJ voor mij gewoon te klein voelt.
Mijn SMPc kan ik echt prima hebben dus 5mm kleiner is best veel en daarmee een rare tussenmaat vind ik zelfā¦
(Heb ook een 34mm Omega dresswatch maar dat terzijde)
Anyway, ik ga ook maar eens passen binnenkort als onderdeel van mijn (langdurige) due diligence traject ā¦
Zo lijkt een 34mm niet te klein, maar fotografeer nu eens via een spiegel, dan zie je pas hoe het er echt uit ziet. Ben benieuwd naar je mening.
Nog een vergelijk.
Breitling Wings 38mm vs. mijn (ex) 43,5mm PO 600M.
Slechts een halve cm. verschilā¦
Omdat het kan� Uiteindelijk went alles ja, maar of de verhoudingen kloppen⦠imo niet iig., maar het belangrijkste is dat jij vind dat het bij jou past.
Als het een 17cm pols die gemeld was , zou het dan anders zijn binnengekomen? Eerlijk zeggen!
Ja ik reageer ook op jou 19cm pols in combi met de 36mm OP. (Misschien was ik daar niet duidelijk in idd). Bij een 17cm pols is imo de 36mm wel een goede combi.
Ja hoor duidelijk zat. Mijn vraag was; als ik had aangegeven dat mān pols nou 17cm was geweest, zou er dan hetzelfde op gereageerd zijn? Let op BT dit is geen aanval op je input, alleen maar een probeersel om te ontdekken of het getal (17cm) i.c.m. de foto een ander denk gevoel had op geleverd.
Ahhhh, ik zie het al. Een heel droog niet echt lekker koekje.
Ik ben ff het spoor bijster met de maten. Wat ik begrijp is mijn DJ41 (maar) 39,7 mm?
Zie ook: DJ41 en OP39
En zijn de oudere DJās die 36 mm zouden zijn ook wat groter dan 36 mm? Weet iemand of er ergens een lijstje is met exacte diameters van de DJās?
Dat verschil is volgens mij kleiner dan die 3 mmā¦zie mān post hierboven