Topic titel en communicatie rondom een 'Verkoop topic'

Goedemorgen horloge ̶g̶e̶k̶k̶i̶e̶s̶ enthousiastelingen,

Het valt mij op dat er (de laatste) tijd vaker horloges en horlogegerelateerde zaken (meestal bandjes van @anon50762135 ) nog te koop staan, terwijl deze inmiddels ‘On Hold’, Gereserveerd, OHPF of al (lang) verkocht zijn. (Niet bij @anon50762135 hoor.:stuck_out_tongue_winking_eye:)

Nou ben ik zelf het voyeuristische type; ik bekijk heel veel advertenties om gewoon lekker te kijken naar de plaatjes en de prijzen. Zelfs als een horlogemerk begint met een ‘R’, eindigt op ‘olex’ en ik het helemaal niet kan betalen, ga ik toch even kijken naar alle moois. En dan vind ik het, ook in zo’n situatie, jammer wanneer ik onderaan dan lees dat het horloge al gereserveerd of verkocht is. Dat voelt een beetje als misleidende reclame. Al helemaal als ik misschien wel interesse heb in iets en het blijkt al (lang) verkocht.

Ik heb zelf al bij meerdere topics de titel aangepast aan de veranderde status die door de verkoper zelf wordt beschreven in het topic. Maar waarbij in de titel nog gewoon staat: ‘Te Koop’.
Eerder kreeg ik daar al eens een bedankje voor, waarin de topic starter meldde dat hij dat zelf helaas nog niet kon veranderen. Maar vandaag ontving ik een PB van iemand die dat een minder goed idee vond. En zijn kant van het verhaal was ook duidelijk; de titel pas ik bewust pas aan op het moment dat de verkoop afgerond is. Er is al eens een topic geweest, met de vraag aan verkopers om hun titel te wijzigen na verandering van de status van verkoop. Maar mijn vraag is wat uitgebreider en algemener.

Dan zijn er ook nog verkopers die niet eens de moeite nemen om te reageren op een PB. Óf (terwijl je er heel snel bij was) uren later laten weten dat het item al weg is.

Bovenstaande heeft natuurlijk alles met communicatie te maken. En ik ben benieuwd hoe het volgens jullie en de @mods “eigenlijk heurt”?

En nog een plaatje, omdat ik van ̶d̶u̶i̶k̶m̶e̶i̶s̶j̶e̶s̶ duikhorloges hou. …En een topic zonder plaatje wel heel saai is.

9 likes

Ik ben het met je eens. De titel hoort de status aan te geven, dat bespaart teleurstelling.

Mag ik eraan toevoegen dat ik het nog wel eens jammer vindt dat NOS lijkt te worden gebruikt als synoniem voor “niet van nieuw te onderscheiden”? Niet dat ik een grote koper ben, maar ik draai gelijk 360 graden om als ik dat lees.

1 like

Zeg geen dingen via pb of überhaupt op het forum die je iemand niet recht in het gezicht zou willen zeggen.

Verander daarnaast topictitel (over het algemeen dan) niet zonder de TS even te laten weten dat je dat hebt gedaan. En pas wanneer je zeker weet dat het daadwerkelijk verkocht is.

En als een verkoop mislukt omdat je te laat was heb je ouderwets pech. Het leven gaat door.

Als je je gewoon als een fatsoenlijk persoon gedraagt ondervind je weinig tot geen problemen in de horloge handel hier op het forum is mijn ervaring.

4 likes

Eens.

En als algemene toevoeging:

Ik vind het jammer dat bijna alle topics heel snel naar off topic afglijden en vervolgens naar een bedenkelijk niveau. Met daarbij een sloot aan gif’s. Ik merk dat ik steeds vaker afhaak.

9 likes

Zullen we onderstaande discussie eens herhalen?

https://www.horlogeforum.nl/t/vraag-over-afsluiten-van-titel-verkoopadvertentie/194978

1 like

Ik huur @binkels twee uur per week in om mijn advertenties bij te werken. Kan ik iedereen aanraden. :sunglasses:

16 likes

Dit was meer een openbaar making van een persoonlijke discussie, dus ik vind een apart topic ervoor niet ongepast

2 likes

Waanzinnig mee eens.

Eens, helemaal eens.

Als je in de advertentie kan zetten “OHPF” dan kan ook in de titel “OHPF”. In de advertentie “gereserveerd”? Dan ook in de titel. Aangezien de lay-out van het forum niet specifiek is geënt op het plaatsen van advertenties kun je als potentiële koper niet eerst je oog laten vallen op het specifieke vakje ‘vraagprijs’ of ‘beschikbaarheid’. Dus vind ik dat het in de titel moet zodat het even zichtbaar is als het bij een ‘normale’ advertentie zou zijn.

Maar goed, ik heb wel een grote smoel voor iemand die totaal niet actief is in de blauwe hoek. :sweat_smile: Speciaal een filmpje voor @Vinner

Ik vind het het leukst als off-topic en on-topic elkaar een beetje afwisselt. :angel:

In het rode gedeelte kunnen de TL-1’ers meepraten. :wink: Of dat iets is wat je moet willen, daar kun je natuurlijk over discussiëren, maar ik vind het wel leuk. :slight_smile:

1 like

Blijkbaar geilen er 4 anderen met jouw mee om mijn naam telkens te noemen voor niks.

3 likes

Komt toch een tikkeltje door je eigen handelen, of niet?

2 likes

Ik volg je niet. Leg eens uit?

Gewoon een beetje flauwigheid. :slight_smile: Niet de inhoud van het filmpje is op jou gericht overigens, enkel het feit dát ik een filmpje plaats. :wink:

1 like

handelen, zo behandeld worden door iets wat ik alleen deed om een kleine bijdrage te geven aan het forum? als dat zo is dan is het hier wellicht meer kinderlijk dan ik eerst dacht.

Go Rolex!

Of was dat de vraag niet in dit topic?

3 likes

Dat heb ik eens eerder gehoord.

https://www.horlogeforum.nl/t/klaar-met-het-forum/164527

1 like

Ah Binkels joh, neem dit nou niet zo zwaar op. Zijn gewoon geintjes. Als je daar met een grap terug op antwoordt is vindt iedereen het prima en maken we weer ergens anders een grapje over. Had bijvoorbeeld dit gedaan:

image

En we zijn allemaal een beetje kinderachtig ja, anders gaan we niet met zijn allen elkaar anoniem onze horloges laten zien op een forum.

On topic: meer foto’s graag.

8 likes

Hela, een notificatie.

Bam. Spijker op zijn kop.

200w

5 likes

Als ik dat gifje zie dan stel ik me voor dat je eerst de dubbele klap hoort van zijn rug op de mat en dan nog een pets van zijn arm erachteraan. Een soort boem-boem-pats.

“We will the Rock you.”

1 like

Ik vind dat gewoon niet nodig.
Ik heb niks verkeerds gedaan en hoef daarom ook niet onterecht benaamd te worden.
Als je elke keer alles maar weg lacht, gebeurd er het zelfde met Nederland…

het gaat of is al naar de klote

Mwa, zo te zien houdt jij wel van een speelkwartiertje op het schoolplein.

Zal wel een kern van waarheid in zitten dan?

1 like