Tourbillon classic graag meer info

Beste forum leden
Ik heb die horloge gekregen maar geen idee naar het type alleen het merk tourbillon classic

Hopelijk kan iemand jullie mijn meer vertellen

1 like

Het is sowieso Chinees. Ik denk dat het een zgn. ‘open heart movement’ horloge is, die doet alsof 'tie een echte tourbillon is. In dat geval is de waarde hooguit een paar tientjes. Er is ook een kansje dat het een echte tourbillon is, daarvoor is de foto me te onduidelijk. Ik zou verwachten dat zelfs een relatief goedkope Chinese tourbillon een mooiere afwerking heeft, gezien de prijs ivm de complexiteit van het uurwerk een stuk hoger ligt.

1 like

Dat is een typische Chinees tourbillon horloge uit begin jaren 2010 toen er uit dat land horloges met echt werkende tourbillons kwamen druppelen.

Deze waren in vergelijking met de tourbillons uit swiss maar een schijntje van de prijs maar wel een heuse tourbillon (wervelwind) en is oozich best leuk.

2 likes

En de waarde ongeveer

Heb nog een foto toegevoegd

Het merk is Shanghai Watch.

Oh ja, dat is wel de real deal. Destijds nieuw iets van € 1000 meen ik?

In ieder geval een mooi cadeau, ik zou de gever zeker bedanken :slightly_smiling_face:

Hier is geen dagwaarde aan te hangen want het is niet een horloge wat dagelijks te koop staat.

1 like

Het grootste probleem met dit type horloges is de servicebeurt…die durft geen enkele horlogemaker aan.

1 like

Nieuw op alie 350±

Kan ik ook na gaan of hij echt is

Het is een echte tourbillon.
Weet je ook waar een tourbillon voor dient?

Heb totaal 0 verstand van horloges

Oef dat wordt nog een kluif om uit te leggen dan…

Zeg ik het zo… een tourbillon zorgt ervoor dat de balans altijd dezelfde energie afgeeft aan de tandwieltrein doordat deze in een kooi zit die rond het balanswiel draait en zo het zwaartekracht effect van het balanswiel opheft…snappie?

4 likes

Genoeg filmpjes op Joeptjoep

Op 5:44 zie je mooi de werking

1 like

Ja snap het wel ongeveer
Maar kent iemand toevallig het exacte type ?

Werkt hij uberhaubt nog?

Wauw, ik wist niet dat die dingen (tegenwoordig) zo betaalbaar zijn. Het is dat ik ze echt helemaal niet mooi vind, de techniek is wel gaaf.

1 like

Hij werkt nog

1 like

Je ziet rond het koperen wieltje wat heel snel heen en weer wiebelt,de kooi ook draaien?