Tourbillon classic graag meer info

Absoluut, helemaal mee eens. Maar als je helemaal geen intentie hebt om horloges te gaan dragen en echt alléén om een prijsbepaling komt kijken, voelt dat toch een beetje als een alcoholist die in het café komen vragen hoe duur het bier daar is.

Een geheelonthouder in dit geval :wink:

1 like

Euhm ja. Dat

Maar dat is toch niet erg, dat zijn alle Chinese homages en de meeste Invicta’s toch ook? Het gaat om het bewonderen van de techniek :wink:

1 like

Het gaat er denk ik meer om of het mogelijk is het horloge te servicen voor een prijs die lager is dan de aanschaf van een nieuwe. Van een Invicta of een Chinese homage met een NH35 of 8215 kun je in het slechte geval nog voor een paar tientjes het complete uurwerk vervangen, dat is bij deze tourbillon lastiger. Als het uurwerk van dit horloge stuk gaat is het gedaan, het is dan waarschijnlijk niet haalbaar (of zelfs mogelijk) om het te laten repareren

1 like

Ja dat is denk ik wel waar…maar in de basis is het vaak toch een redelijk standaard uurwerk (lijkt mij) alleen de tourbillon ‘module’ zal wat minder standaard zijn?

1 like

Het merk van je horloge is Shanghai Watch Factory.

Voorbeelden: