8K noem ik onbetaalbaar, Rolexboy.
Jij hebt er al heel wat meer doorheen gebrast, oale boomer . Wat opruimen in die omvangrijke collectie en je bent er zo.
Verkoopgimmick
Geldt alleen voor zakhorloges, niet zozeer voor polshorloges.
Polshorloge krijgen door de bewegingen vd arm/pols van meerdere kanten/hoeken de zwaartekracht te voelen. Een zakhorloge wordt vaak in 1 vaste hoek gedragen, namelijk in de zak of aan de hals. Een tourbillion heft in dat geval zoveel mogelijk de invloed van de zwaartekracht op.
Aha, daarom heet het zakhorloge, ik dacht dat het voor ouwe zakken was!
As your attorney I advise you to quit. Nutteloze complicatie.
Het liefst zo min mogelijk. Voor je het weet schiet er één of andere monstrositeit van Jacob & Co door m’n hoofd.
Jij hebt mij nog nooit de schuddebuik-mambo zien doen, G.
1 vaste hoek. Pffffff.
I’m not racist, Some of my best friends are quartz chronographs.
Niet zo minachtend over QZ doen he dat doet pijn
Ik draag mijn Sinn UX nu, hoor….
In feite is dat ook zo. We hebben in onze huidige horloge techniek se tourbillon helemaal niet meer nodig, maar het is wel mooi
Een zichtbodem is ook nutteloos als je het horloge draagt
Heb je iets meer info?
Waarom zitten er diamanten op een wijzerplaat?
Voor de lol natuurlijk, en om alles maar zo prijzig mogelijk te maken.
K ben ook benieuwd
Ik ben nu even niet serieus aan het kijken. Andere prios. De link levert trouwens niets op?!
Kun je over alle automaten zeggen en over dure horloges in het algemeen
Grappig, ik wilde laatst bijna een zelfde topic openen.
Ah, okay, het was alleen maar een suggestie om aan te geven dat er leuke betaalbare alternatieven zijn.
Geen idee wat er met de link was maar heb hem weer in gekopieerd en hij werkt nu wel hoop ik?
Geweldig wat een op zich eenvoudige vraag aan discussie oplevert
Een horloge op zich is al nutteloos. We zijn omringt door tijdswaarneming: tv, radio, computer, telefoon etc etc.
En idd een tourbillon of automaat of welke complicatie dan ook hebben we niet nodig, net als een horloge verzameling🤪
… maar het is wel leuk en het houdt je van de straat
Ik kan nu de foto’s zien idd. Ziet er leuk uit
Hoe schokbestendig zou een tourbillon eigenlijk zijn? Ik neem aan dat zoiets wel veel kwetsbaarder is dan een normaal uurwerk.