Qua aanschaf valt het op zich nog wel mee. De servicekosten zullen een stuk duurder uitpakken, aangezien niet iedere horlogemaker zoiets weer netjes in elkaar kan zetten.
Dit is hun uitvinding. Nieuw soort balanswiel, 40hz en veel lichter met veel minder onderdelen waardoor schokken eerder hersteld zijn.
Als tourbillon zinvol was had Rolex ze wel gehad.
Hoopvol en makkelijker in onderhoud
Marketingtechnisch kan het heel zinvol zijn. Niet elk merk ziet er heil in blijkbaar. Maar ja, Rolex is ook niet alles
Is natuurlijk meer een soort prestige om zoiets te kunnen maken. Er zullen op de wereld niet veel horlogemakers zijn die daaraan kunnen werken, laat staan fabriceren. Verder bouwt Rolex natuurlijk horloges die tegen een stootje kunnen. Dat kan je met een tourbillon volgens mij wel vergeten (al kan ik dat mis hebben).
Richard Mille weet horloges met tourbillon te bouwen die 12.000g verdragen.
(een formule1 rijder verdraagt 5g en een normaal mens verliest het bewustzijn bij 8g)
Alles volgens dit artikel. Nadal draagt hem tijdens de game, dus krijgt het ding beste schokken lijkt mij.
Kost wat maar dan heb je wat he…
Een zichtbodem is met 99 van de 100 uurwerken nutteloos. Want zeg nou zelf, al die skere basis-spullen hoeven we toch ook niet meer te zien?
Ho ho. Het is één van de laatst toegestane peacock-items die mannen mogen dragen in deze barre tijden. Zodra kleding weer wat meer non-binair en minder puriteins wordt komen de kanten manchetten, de paarlen oorbellen en de hoge hakken voor heren weer in, maar op dit moment moeten we het met horloges doen.
Dat is de shit. Frederique Constant for the win.
Ik voel een vraag over de Sky Dweller aankomen.
Ja ik kende inderdaad de nadal versies, maar zo zullen ze helaas niet allemaam gebouwd zijn bij andere merken. Ik vind het van RM wel heel stoer dat ze er iemand mee laten tennissen.
Edit:
Gaat natuurlijk om piekbelastingen. Als je iets op de grond laat vallen van 1 meter hoogte heb je al snel een paarduizend g te pakken. Al is dat maar een fractie van een seconde.
Ik heb een shw tourbillon
Dat is een kwalitatief goede tourbillon welke mooi is afgewerkt
Loopt met een amplitude van 320 en +5sd
Ik vind de toch wel afkeer voor de tourbillon lastig te begrijpen. Wat sommigen ook al aankaarten, horloges an sich zijn al nutteloos en hebben bijna bijna geen praktisch nut met de telefoons van tegenwoordig. Dan kan men net zo goed voor een quartz gaan van een eurootje of 5 (Mijn Oma haalt als haar batterijtje op is altijd een nieuw horloge bij de Kruidvat, goedkoper dan een batterijtje zegt ze)
Ikzelf vind de tourbillon er fantastisch uitzien, en heb me iets meer ingelezen over de mechaniek er achter en het is ook een indrukwekkend stukje vakmanschap. Ik vind het zeker een meerwaarde hebben (ook al brengt het geen extra functionaliteiten).
Ik denk niet dat je het per se als geldklopperij moet zien. Dan kan je in de horloge wereld bijna alles als geldklopperij zien, want niks heeft een échte toegevoegde waarde met de moderne techniek.
Leuk topic! Ik zeg ja, niet omdat het functioneel is maar omdat ik het bijzonder vind om te zien. Maar het prijskaartje is wel een behoorlijke drempel.
Daarom ook wel met een schuin oog naar open heart modellen aan het kijken, estetisch een beetje vergelijkbaar.
Ik heb er al jaren een en het is een geweldig stuk techniek.
Voor de “nee-ers” dus een Tourbinon.
Zien!
Ok, heftig niet mijn ding omdat je door de drukke achtergrond de hoofdfunctie niet meer kan gebruiken. Of was het nevenfunctie
Aangezien jij deze al langer hebt ga ik er van uit dat jij er in ieder geval wel blij mee bent en dat is weer hoofdzaak
Dat had ik gezien de rest van je collectie niet zo verwacht
Ik heb wel eens een paar Memorigin Tourbillons in de hand gehad en die vielen echt niet tegen.
Made in Hong Kong, maar dit is niet zo’n merk waarvan je denkt: Ach alle voordoordelen kloppen toch, en er komen alleen maar puinhorloges uit China.
Dit merk zit niet in die categorie. Ze maken tourbillons van 2.5 k tot 175k geloof ik.
Ze hebben wel lelijke kitch gemaakt zo op het eerste gezicht, maar dat kan je ook van bepaalde Zwitsers zeggen. Er zitten ook zeker mooie modellen tussen.
Ik dacht dat er ook een paar op het forum rondzwerven.
Verder zou ik zelf geen geld uitgeven aan zo’n complicatie. Ik vind ze mooi om te zien, and that’s it.