Zoals jullie weten absoluut geen fan van de combinatie China en horloges. Maar deze Tourbillon met een display caseback met een Seagull uurwerk ziet er toch niet slecht uit. Oh en hij kost 500 dollar…
Zou ik hem zelf kopen? Nee dat niet, maar het is wel bijzonder en ergens misschien ook wel bewonderenswaardig dat ze dit voor 500 dollar kunnen maken. En ergens begint dan ook wel weer de vraag op te borrelen waarom moet hetzelfde in Zwitserland 50.000 euro of een veelvoud daarvan kosten. Natuurlijk appels met peren vergelijken en Zwitserland every day of the freaking week, maar bijzonder is het wel. Wat vinden jullie van dit horloge? En zouden jullie een Tourbillon uit China kopen?
Ik zou een Tourbillon uit China
Wel kopen
Niet kopen
0stemmers
Horloge (Sugess met Chinese Seagull Tourbillon) in bovenstaande video is:
Dat vind ik dan weer een heel ander topic. Ik denk niet dat oeigoeren, kinderen of oeigoerenkinderen iets te maken hebben met zo’n horloge.
Ik denk dat het te maken heeft met het goedkoop kunnen kopiëren van Zwitserse technieken en dan kinderarbeid echt niks te maken heeft met zo’n horloge. China is geen 3e wereld land he…
Op zich is zo’n tourbillon ook gewoon niet zo ingewikkeld als onze Zwitserse vrienden ons willen laten geloven. Anno 2021 is massaproductie van zulke kleine onderdelen helemaal niet zo moeilijk, en als je ze in massa gaat produceren zijn de ontwikkelingskosten snel terugverdient. Seagull is trouwens een gerespecteerde fabrikant met een relatief lange geschiedenis en moderne fabrieken.
Deze binnenwerken zijn trouwens al een hele poos op de markt en hebben, indien correct ingebouwd in propere omstandigheden, best wel een goede reputatie opgebouwd.
Voor 500 euro koop je gewoon geen tourbillon. In dit geval zie ik een tourbillon uurwerk.
Maar dat zijn zo’n beetje de enige bragging rights. Ik vind de afwerking en de kast ver achterblijven.
Ik zou eerder een Memorigin tourbillon overwegen als ik al een goedkope tourbillon met aziatische roots zou willen hebben. Die beginnen bij 1800 a 2000 euro. En dat is al een scratch the surface modelletje op het gebied van Aziatische tourbillons. Ze maken ook modelletjes van 200k geloof ik.
Ik vind de achterkant een stuk mooier dan de dial. Dial oogt erg vlak en generic. De stippellijn om de opening in de wijzerplaat is scheef. Het lettertype van de merknaam oogt veel te modern voor dit type horloge. Enz
Geslaagd hoor. Niet zozeer dit specifieke horloge, maar werk het uurwerk. Toch echt knap, hoe ze dit zo voor elkaar krijgen voor een fractie van de Europese prijs. Zelfs met uurloon, gejatte techniek etc.
Zou het echter niet kopen. Ben geen fan van overbodige complicaties die vrijwel niets toevoegen aan het gebruik. Mooi is het zeker, maar doet me uiteindelijk veel te weinig waardoor 500 knaken me nog teveel is.
Heel misschien eentje van 1k, als de kast erg mooi is afgewerkt er een heel mooie plaat en wijzerset in zit. Dan heel misschien, maar gok dat het dan ook eerder een seiko duiker wordt .