Tourbillon voor 500 dollar (Seagull uurwerk)

Inderdaad. Opbokken met die wish meuk :crazy_face:

1 like

Ik denk dat de enige persoon die hier een zinnig antwoord op kan geven @Logixa is.

De beste meneer heeft een heel mooi topic geschreven over hoe je een Seagull Tourbillion moet servicen en daar in heeft hij aan dat de afwerking relatief hoog is.

Tourbillon (ST8000) service tutorial

2 likes

Nou…

https://www.autovisie.nl/nieuws/techrules-turbine-supercar-met-1044-pk-uit-china/#:~:text=China%20waagt%20zich%20nu%20ook,een%20actieradius%20van%202000%20kilometer.

2000 km rijbereik met 80 liter op een kerosine aangedreven turbine die je accu’s laadt lijkt me wel interessant. Net als de 0-100 in 2,5 sec.
De buitenkant is ruk maar je kunt het natuurlijk gewoon inbouwen in je Golf 1 GTI :slight_smile:

2 likes

Vooral die business casual omschrijving van dat ding :joy:

Het uurwerk ziet er heel leuk uit, maar ik zou het niet kopen. Het horloge zelf spreekt mij ook niet aan.

Grappig dat dat nog steeds wordt gedacht. Voor veel productie is China tegenwoordig veel te duur. Of nog leuker, China besteed het ook weer uit.

1 like

Ziet er een stuk hoogwaardiger uit dan het gros van die Zwitserse meuk, ik zou hem kopen :+1:t2:

Aan landen waar mensen Nog minder verdienen?
(en/of omvallen van de honger?)

1 like

Spulletje hoor


.

.

Niks mis mee.

10 likes

Ho ho het zijn The Watch Stands. 289 euro per stuk schoon aan de haak. Niks geen Chinese rommel. Doos is van Benson en komt uit Nederland. En Citizen is Japans

Een beetje overdreven: ik wil alleen maar laten zien dat tourbillons voor onder 300 euro te krijgen zijn.
Graag deze reactie ook bij alle “hommages” de volgende keer.

3 likes

Heerlijke instelling dit.
Ik ben overigens benieuwd waarop je die reactie hebt getypt, van welke apparaat je koffie drinkt, welke chips je in je PC hebt zitten, de plastics in je auto, weet je eigenlijk alles om je heen…

Als je daar echt zo principieel daarin bent zou ik je aanraden om op een zelf getimmerd huisje op de hij te gaan zitten. (Let even op welk hout je gebruikt)

5 likes

Zou ik niet doen. Ik zou op een zij of de hei gaan zitten.

7 likes

Nee joh. De gemiddelde Chinees die in een fabriek staat verdient nog geen €2,50 per uur. Daarom werken ze 6 dagen per week van zo’n 10 uur.

1 like

Kleding voor Chinezen komt bijvoorbeeld uit Bangladesh. Daar zijn de lonen veel lager.

@RLC: ben je ooit in China geweest? En ook in een fabriek daar?

En waar denk je trouwens dat je mobiele telefoon is gemaakt. Al eens van Foxcon gehoord?

Je topic en je comments komen onwetend en kortzichtig over.

On topic: mooi uurwerk aan de achterzijde maar de voorkant helaas niet. Wel prima dat de opgeblazen “complexiteit” van een Tourbillion gedemocratiseerd wordt.

4 likes

Ik zou het niet kopen. Voor mij is de gebruikte techniek niet zo van belang. Een tourbillon mag dan een vernuftig uurwerk zijn, maar ik word daar niet opgewonden van.

Dat het in China gemaakt wordt zou me niets uitmaken. Wat komt er niet meer uit China of andere lage lonen landen?

Tourbillons of carousels? Want dat zijn het in die prijsklasse. Die in de video ziet er iig wel uit als een tourbillon.

Sugess is eigenlijk zelfs het betere segment van Chinese tourbillons op Seagull zelf na. Niks mis mee. Uurwerk is geen kopie maar een origineel Seagull uurwerk die ze van scratch hebben bedacht en gemaakt.

Hartstikke leuke spul voor het prijs! Laten we nou niet doen alsof het slecht afgewerkt is terwijl de meeste hier aardappel kwaliteit skx en andere shitty horloges in hun collectie hebben die meer of minder kosten… :joystick:

En ja hoor daar is de China discussie alweer… Ach man zeur niet en loop lekker door… China dit China dat, zielig zielig zielig bla bla bla bla.

5 likes

Deze hele quote is een grapje mag ik hopen?

3 likes

Hahahah :joy::joy:

Mooie tikvout!

1 like