Tourbillon voor 500 dollar (Seagull uurwerk)

Ik zou niet weten wanneer ik het zelf zou dragen, maar die aventurine dial is gewoon tof :ok_hand:t2:

Sterker nog, had er paar jaar geleden 1 gehaald. Volgens mij voor minder dan 500 dollar, maar dat weet ik even zo niet meer.
Ik dacht 300 en voor 800 had ik n andere geskeleteerde kunnen kopen, maar dat vond ik net wat te veel voor n gimmick horloge.

Minimum jeugdloon in Nederland bedraagt € 2,92 per uur voor kinderen van 15 jaar

Voor degenen die jonger zijn dan 15 bestaat er hier helemaal geen minimum loon

Ik vind het een beetje flauw om altijd maar chinezen te bashen

Ze overtreffen ons op vrijwel ieder vlak maar dat komt dan alleen maar “omdat ze vals spelen”

On topic: Wel aardige horloges maar niet mijn smaak

Ik bash ze ook niet, ik werk nauw samen met Chinezen. Zij lopen op veel zaken ver vooruit vooral op E vervoer. En nu kopen ze langzamerhand alle grote bedrijven op in Europa. Dus zo gek zijn ze nog niet.

1 like

Ontopic: het is wel apart horloge. Ik zou hem nu niet kopen daar ik nu geen intresse heb in horloges die een gat in de wijzerplaat hebben.

Offtopic:

Dat ding ziet er uit als een kopie uit GTA V.
Ik wil hem❗Ook een E-Gallivanter erbij aub.

En je gelooft zeker ook dat de mandarijnen in de supermarkt uit NL komen❓

1 like

Het is wel een tourbillon met toerbillon uurwerk natuurlijk. Ik bedoel dat de rest eromheen niet zo geslaagd is.

M.a.w. voor dit geld koop je geen fatsoenlijke toerbillon. Imho alleen de bragging rights dat je er 1 hebt om het zo maar te zeggen.

Wat maakt het een fatsoenlijke tourbillon? Het is er toch gewoon één, wellicht niet de mooiste… maar gewoon echt een tourbillon.

Moet je even het topic van logixa doorlezen.

Heb ik al eerder in dit topic genoemd.

Dat heb ik dan nog een keer gedaan, hij zegt:

Er zijn een aantal chinese tourbillons op de markt. Kwaliteit van de ST8000 is superb moet ik bekennen. Afwerking van de onderdelen is relatief hoog, vooral voor de prijs dat je ervoor betaalt. Het is allemaal geen flinterdunne platen en tandwielen maar echt robuust en (relatief) mooi afgewerkt.

Ik lees overal ook hetzelfde ervaringen met de ST8000 uurwerk. Een werkpaard onder de tourbillons

En ook zegt hij:

Ik durf het aan! 100k of 100 euro, het is en blijft hetzelfde mechaniek. Alleen betere afwerking :wink:

Het is gewoon een tourbillon maar dan wat grover dan de hele dure. Niks mis mee toch? Een tourbillon voor dagelijks gebruik, een beater!

Hetgeen ik zeg in de eerste 2 zinnen van mijn reactie waarop je gereageerd hebt :smile: :+1:

En wat ik al eerder in dit topic aangegeven heb.

Ik vind het uurwerk en de achterkant van dit horloge een stuk mooier dan dat wat er omheen zit. Zoals kast dial enz.

Dat is bij ieder horloge belangrijk. Hoeft niet per sé een tourbillon te zijn.

Kortom, ik vind het niks, op het uurwerk na. :+1:

1 like

Ik heb geen problemen met het uurwerk. Die vind ik alleen een stuk mooier dan de rest van het horloge. Zoals ik al eerder zei in dit topic.

Ik vindt de achterkant van het horloge mooier dan de voorkant.

1 like

Fijne opmerking…:poop:

Van al dit gelul over Chinees krijg je wel honger.

4 likes

Precies: een lekkere chinese maaltijd gaat er wel in, pekingeend met die pannenkoekjes -> heerlijk
En ach: gooi gelijk je mobiel even in het vuil, die worden allemaal in China gemaakt.

1 like

De pekingeend komt dan weer wél uit Nederland :face_with_hand_over_mouth:

Uit Ermelo want daar zit de grootste eendenslachter van europa (Tomassen Duck-To)

1 like

Tuurlijk, net zo als melk uit een pak komt.

1 like

Dat is nou juist de ironie: De ‘Chinese’ gerechten dat men bij de Chinees (af-)haalt hier in NL, is misschien het minst Chinees dat er is. Zelfs de Chinezen lusten er geen pap van :rofl:

Ik vind Chinees wel lekker