Trading up tips voor collectie gevraagd - okee Tudor Prince besteld

Beste mensen.

Ik heb drie daydate hommages en ik bedacht me: deze zijn samen bijna evenveel waard als een Tudor Prince. Wut.

Of althans, ik denk dat ik aan de €1400-€1500 zou kunnen komen als het meezit, misschien nog een ander horloge erbij en dan zit ik op de €1650. Dan voelt €2200 voor een nieuwe TP online niet zo ver weg meer.

Nu maak ik dit topic niet zozeer om te horen dat de meeste leden me zullen aansporen om voor de duurdere optie te gaan :joy: Maarr… Ik ben meer benieuwd of je inhoudelijke tips hebt: misschien is er nog een betere optie dan een TP of zie je andere combinaties in mijn collectie, wat een goede trading up zou zijn.

De collectie:

(Meistersinger, SKX Save Daocean, Sarb033 en Presage gaan sowieso nooit weg)

(De mods verkopen heeft niet zo heel veel zin, qua waarde plus ook wel leuk ze te bewaren)

En concreet zou het dan kunnen gaan om in ieder geval deze drie:

afbeelding

afbeelding

(Auw wat zijn ze gaaf…)

Voor een TP 36mm met dag en datumaanduiding.

482dc74361.jpeg.500x500

Wat is jouw advies?

Brand los, dames en heren :face_with_monocle:

15 likes

die bulova mag je me voor pm-en!

5 likes

Ik vind denk ik die bulova mooier dan die tudor, opzich is die qua kwaliteit ook prima toch? Dan weet ik niet waarom je een Tudor zou kopen als je het ook met een bulova kan. Misschien krijg je bij die tudor een ander gevoel? Of is dat het niet?

Overigens heb je wel 1 van de tofste collecties eigenlijk, heel nice!

4 likes

Die Sinn chrono die je al tijden uitstelt… 356?

Grand seiko?

4 likes

Alles wegdoen (behalve de vier die je benoem) is toch prima. Je kan ooit altijd iets terugkopen mocht je er een gaan missen. Zit er iets bijzonders bij wat ‘onvervangbaar’ is? Dan kan je nog overwegen die te houden.
Die Tudor Prince is m.i. gaaf genoeg om het te doen :slight_smile:

1 like

:point_down::point_down:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

7 likes

Lekker weg doen die 3. Heb mijn Orient destijds voor een weggeefprijs verkocht. Snap ook net dat ze nu zo duur zijn. Weg met die dingen voor de markt instort.


Dit is een topper. Een echte Oystercase en echt goud.

4 likes

Tudor Prince is sowieso stukken meer horloge dan de Bulova en orients.

1 like

Zal aan je denken

Ze zijn gaaf, maar in ieder geval twee ervan ‘net niet’ en dan

  • de TP met z’n gouden fluted bezel
  • hoogwaardige afwerking (zoals ook de brush op de lugs)
  • minder horloges = vaker dragen wat het tofst is
  • en als ik eraan denk die aan mn pols te hebben hangen :star_struck:

Maar dan zie ik de plaatjes van wat ik heb en dan ben ik terug bij af hoor, anders zaten we hier niet :joy:

Dankje!! :pray:t2:

Ook wel aan zitten denken. Heb er alleen minder voor over.

Dat valt nog tegen. Sommige vintage bijv, of de Orient twotone met blauwe plaat is een unieke samenstelling, zo werd hij niet verkocht en ze zijn al zeer zeldzaam.

:sunglasses: hehehe

Hmm :thinking: weet niet of dat nou erg aannemelijk is

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

2 likes

(Leuk gifje he @Jotun)

3 likes

Ja keuzes haha, opzich is 3 hommage wel een beetje veel van het goede maar ik snap wel dat ze alle 3 wel lekker zijn om te dragen :sweat_smile:

Ik kan je denk ik niet verder helpen :joy:

1 like

Laat ik het zo zeggen, ik zou mij́n Tudor Date Day niet inruilen voor drie daydate hommages.
Dus andersom zou ik je zeker adviseren! :grin:

8 likes

Doe die 3 net niet weg en koop 1 net wel ervoor terug. Ik zou overigens alles eruit knallen, op de modellen na die bijzonder voor je zijn.

Tudor Prince dus. Langzaam sparen voor de laatste stap.

2 likes

Ik denk zelf dat je meer plezier gaat beleven aan een upgrade. Mooi gerenommeerd horlogemerk met mooie afwerking etc … en kwaliteit boven kwantiteit (gechargeerd uiteraard, want ik wil geenszins afbreuk doen aan de kwaliteit van je huidige collectie :blush:)

1 like

Dit topic is al de moeite waard om de collectie even te bewonderen.

Ik vind variatie een een collectie leuk. De drie horloges die je overweegt te upgraden, zou ik denk ik ook doen. (Ondanks dat ik niet voor goud zou gaan :slight_smile:.)

1 like

Die Prince is echt een beauty :star_struck:, ik zeg doen :+1:

1 like

Bij sommige horloges blijft het gevoel dat je ze nooit meer weg wil doen en bij andere slijt dat gevoel, je weet dan dat je ooit afscheid gaat nemen. Het is heel gezond om af en toe met de bezem door de collectie te gaan!

Het houdt de hobby interessant en voorkomt dat je met een uitdijende berg stoffige horloges zit. Ook hou je zo de kosten van deze dure hobby in toom of maak je juist geld vrij voor dat ene lustopwekkende model dat opeens binnen bereik is.

Oftewel, ik zeg doen!

2 likes

Do it man! De stijl past bij je, want helemaal in lijn met de Orients en de Bulova.

Waar wacht je op?

1 like

Seiko skx, presage , bulova en de 3 orients eruit dan ben je een heel eind :smiley:

1 like

Ja doen dit is die van mij egt een topper

4 likes