NA: De kroon (onee het schild) op mijn collectie! Dao's Tudor Prince Date Day

Sfeermuziek: Urban Species - Just a matter of time


Lange weg

Het is een reis geweest. Beginnend in dit topic, omdat ik me begon te beseffen dat ik een paar hommages had die bij verkoop genoeg op zouden brengen om een echt pronkstuk te kopen. De Tudor Prince Date Day kwam op die manier ineens dichterbij, al zou ik er normaal nooit over nadenken om een horloge in deze prijsklasse te kopen.

Al doen mijn foto’s deze schoonheid geen enkel recht:

Verkoop

Ik heb een Orient Day Date, een Bulova Super Seville, een Citizen GMT verkocht en een Casio en een Mondaine nog in het blauwe deel. Waarbij de bedoeling was dat ik ook mijn Seiko Explorer II Polar mod ging verkopen (maar dat is anders gelopen en is nu een nieuwe mod) en mijn Orient Two Tone Day Date mod. En dit is ook anders gelopen. Hij moest eruit voor de funding, maar Dao kijkt dwars door de tijd dus wacht daar niet op - gewoon de Tudor al aanschaffen natuurlijk. Maarja. Dan is dat geld toch al weg en dan kijk ik die Orient aan, die ik in vergelijking met de Tudor nog wat zorgelozer kan dragen, en dan is die toch ook nog wel heel gaaf. En niet te vergeten, bloed zweet en tranen om die te maken. Nog getwijfeld om hem bij een forumlid te ruilen voor een gouden versie… maar deze is zo uniek en tof, terwijl ik een volledig goudkleurige niet snel zal dragen. Dus eindstand…

Fenomenaal

Het woord dat bij me opkomt als ik naar dit horloge kijk… fenomenaal! Ik had vroeger nooit gedacht dat ik een champagne gouden wijzerplaat zou kiezen. Soms lijkt het oubollig, of juist te ‘baller’. Maar nu ik het heb, wauw. Een heel luxe uitstraling, goud en tegelijk merkwaardig rustig op het oog. Clean. Ik hou erg van blauwe wijzerplaten die eruit spatten, zoals bij de Orient. Maar dit is echt klasse, rust, luxe.

Schroevendraaier

Man. Ik ga niet de zoektocht herhalen uit het Tudor Prince Only topic over welke schroevendraaier je nodig hebt om goed en veilig de bracelet te verstellen. Normaal pak ik gewoon een Bergeon schroevendraaier maar met een V-tip kun je natuurlijk uitschieten en dat wilde ik niet bij deze. Ook wil ik het gewoon zelf kunnen doen ipv bij een AD ofzo. Na een lange zoektocht en een verkeerde besteld (want bleek ook een V-tip) toch een fucking dure gekocht met een hollow ground T-tip, namelijk deze. Wat blijkt, te groot. Ik zal niet herhalen wat ik toen dacht. En ik was het zat, dus de zijkanten bijgevijld tot die perfect in de schroef paste. En ik wist niet dat een schroef zo ‘gegrepen’ kon worden door de schroevendraaier: perfect. Ik had daarmee geen gekkie dingen nodig zoals het verhitten van de band enzo. Met beleid kon ik de schroeven er gewoon goed uitdraaien zonder gedoe.

Bracelet

Het is een bijzondere bracelet. Een hybride variant tussen de jubilee en oyster in, met hollow endrinks en een doodgewone clasp zonder drukknopjes of extra sluiting. Maar man wat voelt het kwalitatief goed, luxe maar niet te zwaar waardoor het heerlijk om de pols zit en wat vintage aanvoelt, zonder dat het een rammelband is. Perfect.

Grote blij

Ik voel me goed bij dit horloge. Ik vind hem prachtig, veruit mijn duurste aankoop maar dat hielp ook met het uitdunnen van de collectie.

Bedankt voor het kijken

204 likes

Gefeliciteerd Dao!

1 like

Nice! Geniet van je aanwinst!

2 likes

Mooi man, van harte met deze schitterende aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Prachtige aanwinst! Ik ben jaloers😍

1 like

Mooi man! Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Zeker baller.

Mooi om te zien dat die er is!

1 like

Formaat is echt perfect voor jouw polsen. Gefeliciteerd maatje. :ok_hand:t3:

1 like

Lekker hoor! Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Volgens mij is daarmee alles gezegd en alleen dat al, maakt het tot een geweldige NA! Geniet ervan en veel draagplezier … :ok_hand:

1 like

Heuuu hij is er! Gefeliciteerd kerel! Ziet er goed uit echt heel mooi. Veel plezier ermee man ! :muscle:t5:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

En ik maar denken dat je een Tudor gemod had. :smile:

Het is een prachtexemplaar! :ok_hand: Veel plezier ervan! :+1:

1 like

Heel vet!

1 like

Eindelijk! Hij staat je perfect.

Groeten van z’n oude neef:

6 likes

Ik zou zelfs meer zeggen: héél vet.
Welke maat heeft deze nu? Is het 36 mm?

1 like

Gefeliciteerd ,mooi horloge !!

1 like

Dit is inderdaad een 36mm.

1 like

Heel fraai!

1 like

Mooi man, gaaf ding :+1:t2:

2 likes