Trading up tips voor collectie gevraagd - okee Tudor Prince besteld

3 likes

Of ik moet echt naar de opticien of hij staat er niet tussen.
Misschien iets minder bier drinken zou ook kunnen werken :face_with_monocle:

2 likes

Hij staat op een foto en is in de tekst benoemd als een horloge die hij wilt houden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Big wave en save daocean zijn 2 verschillende mod’s van dao, gelukkig het ligt niet aan mij :sweat_smile:
Daar pak ik er nog een op :beers:, jij ook :sunglasses:

2 likes

Aaah sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.

PS: Ik drink niet. Geniet ervan. :blush:

2 likes

Ik zit/zat een beetje met een soortgelijk dilemma. Ik heb besloten om er een aantal te verkopen/in te ruilen voor een ander. Buiten het feit dat het stuk voor stuk fijne horloges zijn ben ik gewoon niet iemand voor veel horloges. Ik wil een paar favorietjes hebben die ik allemaal vaak kan dragen.
Als dat voor jouw ook zo is, ben ik het met zo’n beetje iedereen hierboven eens; doen die Tudor, mooi ding!

1 like

Zo kun je er ook naar kijken, best een goed argument ook :joy:

Uhhh… wat?

Dankje! :pray:t2:

Dat herken ik wel. Sommige vind ik een tijdje heel gaaf maar dan wordt het toch ineens een stuk minder :thinking: en ik ben dan ook nog een soort ‘loyaal’ dat ik vind dat ik ze moet dragen ofzo, haha!

Ik moet vier vingers afhakken voor één mooie duim, dat voedt mijn aarzeling haha

Ja gaaf ding ook, tijdje naar zitten kijken (dagelijks) en zelfs de reden dat ik überhaupt op de gedachte gekomen ben. Los van dat ik niet weet of ik de dial langere tijd leuk zou blijven vinden, merk ik dat ik voor dit geld dan wel een nieuw horloge zou willen, of in ieder geval een zonder gebruikssporen. Maar nogmaals, prachtig ding :ok_hand:t2:

Dankje, dat is leuk! :pray:t2: Ik hou er inderdaad van om veel verschillende te hebben. Dat is ook het enige nadeel als ik inkrimp in de collectie: minder variatie.

Waarom, of alleen vanwege de kosten?

True!

Ook prachtig inderdaad :ok_hand:t2:

Ja dat is voor mij juist de ‘logica’. Het type model vind ik gaaf, dus 3 gebruiken om tot 1 goede te komen maakt het voor mij juist aantrekkelijk.

Ik zet je als 2e op de lijst :wink: Eén nadeel voor de koper is dat de bracelet verkleind is voor mijn pols (16,5cm) en hij dus verbouwt zou moeten worden voor een grotere pols. Ik heb wel genoeg schakels voor 2 banden zo’n beetje, dat dan wel weer :sweat_smile:

Ietsjes :joy:

Geen idee wat je bedoelt, alleen de SKX Save Daocean maar zie verderop dat je die niet bedoelt. Ik denk dat je in de war bent met iemand anders.

4 likes

Gewoon doen :slight_smile:. Maakt het uit.

3 likes

Ik heb zo’n beetje hetzelfde gedaan voor de aankoop van BB58 en nog geen moment spijt van… Als de nieuwe binnenkomer je evht bevalt ben je die Orients en misschien ook de Bulova na 2 dagen vergeten trust me.

Upgrade that shit :stuck_out_tongue:

2 likes

Spijt zou balen zijn omdat ze niet meer te krijgen zijn… maarrrr in de meeste gevallen heb ik na verkoop nooit echt meer om gekeken :thinking: dat is waar.

1 like

Klopt, als de gedachte al in mijn hoofd speelt om één weg te doen dan is die bij wijze al met 1 voet buiten de deur :grin:

Enige nadeel van upgraden in mijn geval is dat ik geen horloge meer heb om te verpatsen voor de aankoop van iets anders. De bb58 en sarb017 zullen nooit eruitgaan, rest brengt uberhaubt geen drol op. Dus moet nu weer sparen :laughing:

2 likes

Duidelijk. Is ook wel logica idd. Als je dat een gaaf model vind dan heb je er 1 betere voor terug.

Ik heb nogal een bias towards toolwatches… :joy:

Als iemand een Sinn oppert dan vind ik dat al heel snel een heel goed idee. Vandaar.

2 likes

Herkenbaar. Spul verkopen waarbij je nog voldoende lobi hebt, om die volgende NA sneller te kunnen fixen. Mijn tip: hou ze alledrie en spaar voor de volgende op de wishlist. Die dd hommages eten geen brood.

1 like

Ik zou gaan voor een tt Rolex datejust.
Dat is volgens mij wat je eigenlijk wilt.

1 like

Ik weet het niet. De SS is wel tof en de Oriënt mod is ook gaaf en daar heb je echt veel moeite in gestoken maar om ze dan weg te doen voor een andere hommage?
Als ik ze weg zou doen zou ik er iets anders voor kopen denk ik. Aan de andere kant, je wilt graag een day date.
Succes met de keuze.

2 likes

Geld komt en gaat, soms langzaam, soms snel. Vintage heeft meer uitstraling. Ik vind (op basis van de foto’s) de nieuwe Princen te gladjes ofzo. Ik weet het niet precies. Een vintage trekt mij meer aan.

4 likes

Waar wacht je op!! Je hebt toch balls of steel! Hup hup!

1 like

Iets anders dan de Tudor bedoel je?

True, eerste en enige horloge dat ik (mede door de moeite) tot nu toe ‘grail’ heb genoemd

Nou tijdelijk balls of gummibears denk ik want dit is niet echt gestaald gedrag he :joy:

2 likes

Dat is zo. Vooral de two tone:

In de nieuwe familie kan vooral deze me bekoren:

(Even je foto gestolen @Thomas96, hope you don’t mind)

5 likes

De 3 die je nu hebt vind ik net niet horloges. Modellen zijn mooi, maar dat komt omdat ze 1 op 1 zijn gekopieerd van Rolex.

De Tudor is natuurlijk ook afgeleid van Rolex, maar als zustermerk (en fabriek) vind ik dit acceptabel.

“Net niet” vs “net wel”.

2 likes