Traser fans?

Traser

Explore Ehwatch Ehwatch

Collectie Traser Professional P65XXX uitvoeringen.

Mooie goed afgewerkte horloges, bekend om de Tritium nachtvisie ( GTLS)
In eerste instantie bedoeld voor de Amerikaanse defensie, maar ook handig voor het burger volk.

Je kent dat denk ik wel, smorgens voor de kast en een ruime keuze aan horloges.
Ik heb dan keuze genoeg in allerlei mooie horloges, maar je zoekt er een die lekker plat is en niet in de weg zit. Toch een stoere klok en bij voorkeur 200 m waterdicht. Zo pakken en geen instel gedoe, dus dan word het een quarts aangedreven model.
Tevens geen drukke klok, maar in een oogopslag direct de juiste tijd, geen poespasssss

Explore Ehwatch Ehwatch

Dan pak ik dus een Traser, uit de Professional serie, van wegen de fijne maat.

En als je dan door je werkgever dicht bij het vuur zit, verzamel je ook wat.
Dat verzamelen kan uit de hand lopen, alhoewel dit een collectie is van ruim 30 jaar verzamelen. Er zijn er vele geweest en ook weer vertrokken om anderen een plezier te doen.

Collectie

Titanium Commander, in een drietal verschillende uitvoeringen. Comfortabel!

Nautic en Diver
Jammer dat de oranje uitvoering niet meer in productie is.

Explore Ehwatch Ehwatch

MOD wijzerplaat van een Nautic in een commander,
De Nautic heeft op de wijzerplaat Tubes, dus op deze wijze een dubbele aanduiding. Omdat ik een witte sec. wijzer mooier vind dan de standaard gele bij de Nautic, heb ik deze vervangen. De bezel komt van een Shade uitvoering.

Nachtvisie (GTLS van MB-Microtec Traser)

Explore Ehwatch Ehwatch

Nog wat exemplaren die weer zijn vertrokken.

Klein deel op mijn werk. Lucky me.

Explore Ehwatch Ehwatch

Officer Pro chrono een nieuwe uitgave.

P6600 serie.

Explore Ehwatch Ehwatch

Verzamelaars item uit het begin van Traser Uhren.

Waar het allemaal mee is begonnen een US Marathon Navigator van de US.

Ik hoop dat voor mensen waarbij dit merk een grote onbekende is, een beter beeld is gekomen. Traser heeft echter ook andere modellen, daarover wellicht een volgende keer.

5 likes

Mooie posting ! :}

en toch nieuwsgierig naar de werking van het tritium
na 30 jaar

ehā€¦ hierboven is dat tezien op een oude klok of is dat een nieuwe maar wel je eerste model van 30 jaar geleden ?

Beste collectie Trasers!

Hier ook de Nautic, maar nu eens niet in de diepte maar op hoogte ergens in de Elzas:D

1 like

Wow wat een kleuren! Volgens mij is de collectie van Menno Buch gevonden :wink:

Carpe tempus Schreef:

Mooie posting ! :}

en toch nieuwsgierig naar de werking van het
tritium
na 30 jaar

ehā€¦ hierboven is dat tezien op een oude klok of
is dat een nieuwe maar wel je eerste model van 30
jaar geleden ?

Dank je wel.

De oudste is de oranje en gele diver en de twee US marathon modellen onder aan.
Na 17 a 20 jaar is de H3 tritium wel uitgewerkt. Je kan m dan zo laten en dan heb je nog altijd een mooie diver.

Het is ook mogelijk de binnenbezel en wijzers te vervangen. De materiaal kosten bedragen dan ongeveer 40 euro. Ik zie het als een BMW, je kan hem eindeloos reviseren.
Mvrgr, Erik

Leuke kleuren voor de zomer. Buch heeft denk ik wat meer geld uitgegevenā€¦en verloren.

Leuk stukje. Die P6600 is wel heel gaaf zeg!

lance_explorer Schreef:

Leuk stukje. Die P6600 is wel heel gaaf zeg!

Ja klopt een mooie uitvoering deze P6600 Sand. leverbaar met nato strap in Sand kleur of een Natoband zwart met Sand streep. Geschroefde kroon en ook 200m. Mooie kast constructie uit 2 delen. ( een stalen kast in een kunststof of stalen behuizing.)
Wel wat forser betr. formaat.

De nieuwste uitvoering, de Red Combat is ook best mooi.
http://www.traserh3watches.com/seiten/traser_H3_watches__tpl-index-sprache-en.html

Gr, Erik

Aardige collectie.
Heb zelf deze en hij is ideaal voor mijn nachtdiensten:

Wat een verzameling!

Erik een mooie post en een forse collectie.
Deze horloges zijn idd zeer goed afleesbaar.
Het probleem dat ik met deze modellen heb is dat ze mij te bont zijn. Voor de vakantie zou dan nog net kunnen, maar voor op mijn werk of netjes gekleed zeker niet. Zo is er gelukkig voor elk wat wils.
(mijn vrouw zegt dan ā€˜je bent gewoon een ouwe ventā€™. En gelijk heeft ze)
:slight_smile:

Ik heb deze ooit gehad.
Was een prettig horloge, eigenlijk geen idee waarom ik hem heb verkocht.:frowning:

1 like

Zeldzame uitvoering een automatic met een witte plaat.

Ik heb dezelfde gehad met PVD zwarte kast en zwarte plaat.
Achteraf natuurlijk spijt.

Hoi E,

Mooie post(tu)
De Traserā€™s zijn fijne klokken!
Al ben ik nu meer van de mechanics.
Maar, je weet maar nooit.

Vooral de gele Diver met PVD band
en de Officer chrono zijn (tu)

Groet,

Drex

Stoere klokken. Die groene en die zwart/beige 6600 vind ik wel mooi. Wat ik alleen minder vind is het idee dat de lume na een tijd niet meer werkt. Beetje als dat ik 't minder vind als een horloge een batterij heeft die na een tijdje niet meer werkt.

Traserfan?

Antwoord moet ja zijn, want het is mijn meest gedragen horloge:

Het enige horloge waar ik in het donker altijd op kan zien hoe laat het is. Fantastisch :wink:

@ marnix.moed: De half life van de lume is 12,4 jaar. Het duurt dus wel even voor het helemaal weg is. Tegen die tijd koop ik met plezier een nieuweā€¦

ā€œBeetje als dat ik 't minder vind als een horloge een batterij heeft die na een tijdje niet meer werktā€. Alles is relatief. Heb er mechanische horloges bij, waar een beurt duurder is, dan een (grote) doos batterijen.
Het is wat je jezelf aan doet :wink:

1 like

Ik heb er zo een. Maar dan met een zilveren wijzerplaat en siliconen band. Heerlijk klokjeā€¦

Wat een mooi topic.
Petje af voor zoveel Trasers.
Als ik ze zo weer zie zijn ze toch erg mooi met een eigen smoel, wat je niet zo vaak ziet.

groetjes Lenno

lencoth Schreef:

@ marnix.moed: De half life van de lume is 12,4
jaar. Het duurt dus wel even voor het helemaal weg
is. Tegen die tijd koop ik met plezier een
nieuweā€¦

ik weet het, in de praktijk is t super handig. maar mij gaat t om t principe/idee. net als dat in verkleurde tritium lume wel mooi vind op vintage klokken, maar kan t moeilijk uitstaan dat ze t amper/niet meer doen in t donker. dan kan t net zo goed n likje verf zijn.

ā€œBeetje als dat ik 't minder vind als een horloge
een batterij heeft die na een tijdje niet meer
werktā€. Alles is relatief. Heb er mechanische
horloges bij, waar een beurt duurder is, dan een
(grote) doos batterijen.
Het is wat je jezelf aan doet :wink:

het zit ook tussen mn orenā€¦ :sunglasses:
mn gshock tough solar met multiband6 vind ik ook veel praktischer, kan meer aan, heeft meer functies en neem ik graag mee op reis. maar normaal draag ik veel liever n mechanisch klokje.

Voort bordurend op dit onderwerp, zijn er onder forum leden echte militaire horloges aanwezig zoals de afgebeelde Stocker & Yale SandY ?

Of de eerste serie Traser. MB-microtec heeft het stokje begin jaren 90 overgenomen en zelf de productie gestart van horloges. Voorheen beperkte MB-Microtec zich tot het leveren van GTLS tubes voor allerlei toepassingen.

Zoals deze:

1 like