Goed nieuws, net mail gekregen dat de bottle green ook een restock krijgt in 36mm. Ik zou het wel weten!
Dat is denk ik dezelfde mail als waar @fedaia het over had afgelopen week?
Ik heb de mail ook gezien, probleem is een beetje dat ik in de tussentijd drie andere horloges heb gekocht en dus even een kooppauze inlas, maar je weet maar nooit
![]()
Volgend weekend toch?
Ik zit enórm te twijfelen.
Wil wel graag maar ondertussen idd ook wel weer wat anderen gekocht.
Jullie worden bedankt @sebva en @fedaia …
Ik was eindelijk over de Traska heen, maar dankzij jullie berichten staat er nu toch een herinnering voor zondag in mijn agenda…
@Ten komende zondag inderdaad.
Ik heb ook nog een oogje op de Istrian green, maar doe je er goed aan 2 commuters te hebben?!
Ik begrijp dat er momenteel weer een nieuwe batch Cummuters beschikbaar is, of dat deze zeer snel weer komt.
Ik heb mijn zinnen gezet op een groene sunburst dial in 36 mm, helaas is de huidige kleur groen mij veel te donker.
Heeft iemand enig idee hoe frequent er een nieuwe batch verschijnt? Is dat eens per jaar of minder / vaker?
Ligt er een beetje aan hoe snel de batch is verkocht en hoe lang de kleur er al in zit. Istrian green is denk ik de 2e batch en van Bottle green dacht ik de 3e.
Maar er is niet echt een vaste regel
Twee keer per jaar ongeveer
Vraag aan de Traska bezitters. Ik stoor me altijd enorm aan het rotor geluid van Miyota uurwerken. Maar heb eigenlijk alleen ervaring met Miyota’s in horloges met een open caseback. Dat deze dicht is zou minder geluid moeten geven lijkt me.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Open caseback is die nog steeds besloten. Het maakt nog steeds geluid omdat het de hele kast laat trillen en daardoor hoorbaar is.
Ik heb horloges gehad met miyota’s die (veel) meer geluid maken.
Maar deze is niet stil ofzo. Je kunt gewoon een “vallende” rotor horen. En als je hem precies goed een slinger geeft en je oor ernaast houdt…hoor je hem ook wel doordraaien, zoals je dat soms hebt bij unidirectional rotors.
Maar het is niet zo dat als je een slinger geeft, je een “opstijgend vliegtuig” hoort, zoals bij sommige horloges met miyota’s.
Het stoort me niet iig
.
![]()
Erg benieuwd wat de dial bv in zonlicht doet.
Ik heb hier persoonlijk geen last van met mijn Traska GMT, terwijl ik hier wel op gelet heb in het begin vanwege het lezen van gelijkaardig commentaren.
In vergelijking met mijn Orient Kamasu is de Traska GMT een dief in de nacht ![]()
Ben ook benieuwd! Zal zeker hier foto’s spammen ![]()
Oehh die kunnen er ook wat van, lekker blikkerig…
De donkergroene dial bevalt mij goed. De bracelet wat minder. Dat verrast me, maar het is oprecht tot nu toe de enige bracelet die mij aan het eind van de dag merkbaar begint te irriteren. Dan heb je wel de microadjust, maar ik vind het zelf vreemd dat ik die op andere horloges nooit mistte en voor het comfort heb ik de sluiting liever klein en platter.
Hoe het ook zij, bij laag licht blijf het groen haast zwart. Ook de oranje accenten blijven op de achtergrond. Bij diverse lichtbronnen komt dan het groen daar doorheen. Dat effect waardeer ik, omdat echt zwart een beetje plat kan zijn. Ik vind de toon een donkere forest green. Ik meen dat ze het bottle green noemden, maar voor mij is bottle green (vooral de wijnfles) geler en feller. De dial mist wel het spektakel van een sunburst, maar is ook niet mat. Soms zie je dus een donkere weerkaatsing van de wijzers. Het mag geen verrassing heten dat de stijl heel makkelijk draagt. Als je een drukke collectie hebt, is het bij enige twijfel heel makkelijk om deze om te doen. Ook omdat het niet heel aanwezig groen is, valt de dial niet opeens uit de toon. Bij nadere inspectie voegen de oranje kleuraccenten leven toe. Overigens, bij de date variant bleek dat Traska met het wiel gespeeld had en er een soort roulette stijl met oranje kleuraccent van had gemaakt. Ik ben blijer zonder, want dat is rustiger. Maar ik denk dat een datum venster in dit geval op een passende wijze iets uitbundiger zal zijn. De 36mm maat is wat mij betreft echt ruim groot genoeg. Als je een klein horloge wil, dan moet je volgens mij echt naar de 34mm kijken en de 38mm zal eerder modern groot ogen. Allemaal smaak en pols afhankelijk natuurlijk.
Bedankt voor je bericht!
Ben ook erg benieuwd naar de wijzerplaat, had misschien iets lichter gemogen maar toch op de bestelknop gedrukt.
Dat van de band verbaast me wel ja, las daar juist positieve verhalen over dacht ik.
We gaan het meemaken!
Heb je misschien wat beeldmateriaal van de jouwe? ![]()
Ik geloof niet dat ik die moeite gedaan heb… Ik maak wel graag mooie foto’s, maar dat kost moeite en vervolgens doe ik er niets mee. Met de telefoon vind ik het altijd een geklungel (nu ja, de ene foon manipuleert beter dan de andere natuurlijk).
Inderdaad, dat van de bracelet lijkt vooral bij mij een ding. Veel horloges op staal heb ik ook niet en ben, zoals gezegd, niet zo van die microadjust foldovers gezonde het volume dat daar meestal mee gepaard gaat. Hier is de microadjust wel echt een uitkomst, maar ik vind het dus een beetje een zwakte in de praktijk dat ik die nodig heb! Bij horloges op staal heb ik ze het liefst ook licht, want dan hoeft het ookijder strak om te beginnen. De Commuter is echt solide gebouwd.
Ik ben juist blij m er het redelijk donkere groen. In passend licht denk ik dat je er voldoende groentinten uit zult halen. Laat je door mijn indrukken niet afschrikken.