Traska only

7 likes

Een colareb staat ‘m ook wel goed

7 likes

5 likes

V2 aan de wijzers en rehaut te zien. :+1:
Ik vind niet alle veranderingen van de V3 een verbetering trouwens.
Slankere kast (vooral dunnere deksel) en een boxed domed sapphire erg groot pluspunt, evenals de subtiele bolling van de zijwanden van de body.
Maar het weghalen van de rehaut vind ik persoonlijk minder goed ogen, evenals het weghalen van de ‘Freediver’ naam, en dat er nu op die plek Automatic staat.

4 likes

FF pluggen opdat we niet vergeten.
Ik heb 2 jaar geleden een Freediver Gen1 gekocht, later verkocht en toevallig na wat andere polsen op mijn pad gekomen en het horloge is nu weer thuis. Helaas was de schroefdraad van de Gen1 braceletlinks niet op zn best, te dun, en door de verschillende eigenaren en verstellen van de bracelet resulteerde dat in geen schroefdraad meer…
Via Insta heb ik met de eigenaar van Traska contact opgenomen met de vraag of ik een nieuwe bracelet kon bestellen 3 dagen geleden. Hij heeft deze free-of-any(!)-costs verstuurd en binnen 3 dagen dus al aan mijn pols… Waar een micro-brand groot in kan zijn, chapeau!

13 likes

5 likes

Heel mooi en clean!

Gezien dat je ook een RZE hebt, vermoed ik dat onze smaken behoorlijk vergelijkbaar zijn. :+1:

1 like

Wat grappig, leuk. Mijn twee vaste horloges inderdaad op dit moment. Beide een mooi formaat maar ander karakter. Ben benieuwd of we nog op een nummer 3 komen die we delen.

1 like

Zit hier iets tussen? :nerd_face:

Verder heb ik van Traska de Freediver MKII gehad, en als ik de Halios niet had, was er waarschijnlijk wel een Freediver MKIII gekomen.
Nodus, Echo/Neutra, Astor&Banks zijn nog een paar micro-brands die ik volg en veel leuke dingen er tussen vind hebben.

2 likes

Haha, Maen en Halios heb ik op een kort lijstje staan. Maar verder qua smaak zeker in dezelfde hoek. Ik ga je maar wat beter volgen ;).

1 like

Traska is weer uit op onze euro’s, met updates voor bestaande modellen. Maar het grotere nieuws is toch wel het nieuwe model, de Venturer:

5 likes

Bijna alle traska’s vind ik prachtig, maar ik heb er hetzelfde mee als de a-symmetrie bij Christopher Ward; het lelijke ( = smaak) logo kan ik niet negeren :confused:

1 like

Al had de datumschijf in de plaatkleur geweest was het zeker nog veel beter. Kleuren spreken mij wel aan. De maat is net te klein en de caseback te saai.
Dus mijn euro’s blijven in de zak.

1 like

Vrij leuke updates. Het blijven leuke modellen voor een nette prijs. Wat betreft de Summiteer blijft de v1 het beste vanwege het vlakke saffier ipv boxed.

1 like

Ik vind die staalblauwe Venturer er wel erg tof uitzien!
Nu heb ik dus een kleine week de tijd om te bedenken of die 1,5mm er ook nog af kan, qua maat. Ik ben al zover dat ik van bijvoorbeeld de Samurai met 44mm (de Sumo vind ik inmiddels net iets te groot eigenlijk met 45mm) kan switchen naar bijvoorbeeld de Freediver van 40mm (en ook weer terug). Of de SPB14X met 40,5mm. Maar durf ik ook door te pakken naar 38,5mm, met zo’n soort ander model en mijn ongeveer 19cm polsmaat? :thinking:

Daarbij: ik heb nu al ongeveer twee maanden geen horloge meer gekocht, en heb al een tijdje last van ontwenningsverschijnselen… :scream:

1 like

Ik ben ook begonnen met 45mm horloges hier op HF en 39mm is nu wel echt de sweet spot. Ook jij kan het :grin:

1 like

Ben bezig met inschatten alvast… :wink:

Denk dat het wel kan inderdaad. :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand in NL een Woodland Green Commuter? Deze blijft in mn hoofd spoken met een No-date variant…

Bij mij ook, maar ik vind het datumvenster geen probleem.

De inschrijving was dit weekend; ik heb de sprong gewaagd. In januari ontvang ik een No-date Commuter in Woodland Green. Ik zal wel een uitgebreide NA topic maken bij belangstelling…

2 likes