Trendjuwelier failliet!

Webshop werkt nog.
Dat is wel triest voor mensen die nu nog kopen.

1 like

Na de commotie met Eus en VI spreek ik alleen nog met respect en liefde over BOA’s :gift_heart:

1 like

Redelijk onbegrijpelijk dat de webshop nog actief is. Wat is de rol van een curator in deze?

https://www.dorhout.nl/wieringa-jeweler-b-v/

2 likes

Even de regelementen en FAQ doorlezen, net zoals je een handleiding leest voor je een product in gebruik neemt, doet vaak best goed :ok_hand:

Dat geduld is helaas ook niet iedereen gegeven. :upside_down_face:

2 likes

kan je afrekenen? Dacht dat dit stuk al neergehaald was.

Klopt maar ik zal aan de hand van een voorbeeld proberen uit te leggen wat ik bedoel: Onlangs vroeg ik in een nieuw topic of iemand adviezen had over waar te zoeken naar een stalen band voor een Omega. Na best intensief nagedacht te hebben waarom mijn topic zomaar verdwenen heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat mijn vraag waarschijnlijk gezien werd als een verkapt topic binnen de “categorie Horloge Markt Gezocht”. Tja, daar was ik zelf ook na de reglementen gelezen te hebben niet zo 1-2-3 opgekomen.

2 likes

gniffel

1 like

Er zijn idd wel wat grijze zones, en dat TL-3 leden kunnen assisteren met moderaten is niet altijd positief.

Even advocaat van de duivel;

Maar je zocht toch indirect een omega band toch? Niet direct bij leden wellicht, maar wel in de markt waar te zoeken? Klinkt als een gezocht topic…

Back on topic: wat jammer dat ze failliet zijn.

Je kan via de Klarna website een geschil openen. Dacht dat je daar ook een bestand aan kan toevoegen, dus je bewijs van retour.
Dan wordt daar het betalingsverzoek tijdelijk bevroren. In die tijd neemt Klarna contact op met de verkoper. Vermits het een faillissement betreft en je bewijs hebt vermoed ik dat je na een paar dagen bij Klarna gecrediteerd wordt en niets moet betalen.

2 likes

Nee soms pakt dat verkeerd uit zoals bij mij gisteren. Maar we zijn ook maar gewoon leden die al wat langer rondhangen hier. Niets menselijks is ons vreemd.

1 like

Niets dan goeds en bewonder je dubbel excuseren. :hugs:

Maar “lang rondhangen” doe je hier nog niet na 24 maanden en een paar dagen.
En het zijn vaak de ‘jonge TL-3 wolven’ die al is graag politie spelen.

Komt vanzelf goed als je hier wat meerdere jaren meedoet en -3 wat gesleten is (haha), dan zie je alles niet meer zo zwart/wit :+1:

3 likes

Heb ik niet geprobeerd…:grin:
Netjes zou zijn als de site uit de lucht ging.

1 like

Super bedankt voor dit advies, mijn vrouw is er direct mee aan de slag gegaan.
Hou jullie op de hoogte omtrend de afloop.

2 likes

Als je nu nog dingen besteld uit de webshop, leveren ze dan nog steeds of kan je dit beter niet meer doen? De vriendin houdt namelijk van pandora ringen en die staan in sale

bestelt…

Ehm nee, niet doen! Groot risico dat je je geld kwijt bent.

Reken jezelf niet rijk, meestal zijn er al veel schuldeisers en word de hele inboedel verkocht. Dat levert meestal minder op en de opbrengst word verdeeld naar de schuldeisers.

3 likes

Even een update, na advies van DVR, daarvoor nogmaals dank, mijn vrouw heeft een geschil ingediend en het bewijs van retour en ontvangstbevestiging bij Trendjuwelier bijgevoegd.
Klarna heeft het betaalverzoek tot nader order gestopt, en is een verder onderzoek gestart.
Nog geen update van Klarna ontvangen.

2 likes