Jomashop werkt goed hoor.
Wat ik hier zie, dat geen van allen een fatsoenlijke knoop in hun dasje weten te maken, wat een zielige vertoning!
Als overwichtige Nederlander, vind ik wel prettig casual kleding winkelen in de VS en voor redelijke prijzen, maar inderdaad, voor kostuums/pakken moet je in Europa zijn. Gezien de dollarkoers van het moment is electronica shoppen in de VS inderdaad niet meer interessant, af en toe zijn echter de prijspakkers vanwege lokkertjes wel veel interessanter als in Europa.
Ik heb in Amerika inmiddels vaker bij Jomashop besteld.
Veel bespaard. Aanrader
Ook ik gebruik Joma i.c.m. in het hotel afleveren. Goedkoop & geen gezoek ter plekke, Er zijn, serieus, leukere dingen te doen dan lokale horlogewinkels af lopen. Ook bespaar je zo Sales Tax.
Je moet het in de context zien De Kö in Düsseldorf is een half uurtje rijden van mij. Daar is (bijna) alles te zien, behalve de merken doe je normaliter so-wie-so enkel op het web kan vinden. Dus ergens anders, doe ik ook iets anders
Twee dingen:
-
Van Gils en weten hoe het hoort
-
Ipad kost hier officieel 409, maar bij de MM voor 385 te krijgen. Daar kost ie omgerekend (incl. sales tax) 305 eur. Scheelt nog steeds 80 euro en relatief gezien een flinke korting. MacBook met 1.5ghz/512 gb kost hier 1.799. Daar kost ie omgerekend 1.490. Tuurlijk moet je officieel ook BTW betalen op het moment dat je m invoert in NL maar daar is de vraag van TS niet op gebaseerd.
Helemaal mee eens, klokjes kijken en kopen is hartstikke leuk, maar San Francisco is een geweldige stad om lekker de toerist uit te hangen, genoeg te doen daar. Echt een stad om te beleven.

Beter dan Brooks Bros. Maar zoals @Dunzdeck terecht opmerkte is dit subjectieve spielerij. Zoals zoveel in het leven.

BTW betalen
En invoerrechten, afhankelijk van product en prijs.

San Francisco is een geweldige stad om lekker de toerist uit te hangen, genoeg te doen daar. Echt een stad om te beleven.
Dat dus. Veel te leuk om met andermans boodschappenlijstje te moeten leuren.

Amerikaanse kleding 30 maten wijder
Zo herkenbaar… ze lijken ook wel bijna jaarlijks de maten aan te passen. Was ooit een polootje maat ‘L’ daar voor mij passend (1.92 m), is hedentendagen een ‘M’ veel te groot…
Peace Yo!

Dit is gay:
Zie je wel, een snor is dus gay!
Jaren geleden, toen ik nog niet zo thuis was in de horlogewereld was als nu (en ik weet er nog steeds oprecht weinig van), ben ik in de diverse outlets van horlogewinkels binnengelopen. Het viel me op dat daar de prijzen nogal hoog waren, letterlijk het dubbele van nederlandse prijzen.
Eens, alleen daar ging de discussie hier niet over.

Tuurlijk moet je officieel ook BTW betalen op het moment dat je m invoert in NL
Het wordt inderdaad tijd dat ze gewoon een 100 procent controle invoeren voor dit soort dingen.
Leuke discussies, maar eigenlijk alleen Jomashop die wat interessant is dus?
Goed plan, nog wat langer wachten op Schiphol bij aankomst👍🏻
Ik breng altijd wat leatherman’s mee, Ik gebruik ze zelf veel, en het is altijd een leuk geschenk. Gewoon halen in Wall mart. Jomashop heeft altijd wel leuke promoties…
Je hebt een vrijstelling tot 400 euro. Een iPad kun je dus gewoon meenemen. En heb liever dat ze hun resources ergens anders aan besteden.