Mijn vrouw mag over een maandje even een paar dagen naar San Francisco. Wat zijn interessante dingen voor haar om daar voor mij te kopen
Budget ± € 400,- aangezien de Tudor net binnen is
Loont het bijvoorbeeld om een Hamilton daar aan te schaffen?
Mijn vrouw mag over een maandje even een paar dagen naar San Francisco. Wat zijn interessante dingen voor haar om daar voor mij te kopen
Budget ± € 400,- aangezien de Tudor net binnen is
Loont het bijvoorbeeld om een Hamilton daar aan te schaffen?
Leuke trip hoor!
Ik vond de prijzen in de US zelf bij de juwelier niet echt aantrekkelijk. Hoorde dat er meerdere online bestellen bij Jomashop en dit laten afleveren in het hotel waar ze zitten. Geen idee of dit een goede strategie is, maar de prijzen bij Jomashop zijn vaak wel heel aantrekkelijk.
Jomashop schijnt wel goed te zijn. Ik heb zelf mindere ervaringen met Ashford om horloge te laten bezorgen. Was zelf in SF bij vriend en was niet thuis: ging linea recta terug naar de oostkust ipv DHL depot. Vreemd. En klantenservice is slecht.
Allemaal werk hoor. Een paar daagjes betaald Googlen
Omdat Silicon Valley zo vrouwonvriendelijk is, zijn er allerlei borrels en extra trainingen om vrouwen te lokken… Erg leuk… Joma is idd wel een idee. Zal eens kijken…
Helemaal niets kopen daar.
In het begin kocht ik als ik naar de VS ging zaken als iPads, Mac mini’s en kleding. Los van het moeten vervangen van stroomkabels heb ik problemen gehad met garantieafwikkeling van één apparaat, heb ik ontdekt dat gewoon electronica kopen bij Coolblue of Amazon vrijwel zo goedkoop is zonder koppijn en gesleep, en dat Amerikaanse kleding 30 maten wijder is dan wat wij in Europa acceptabel achten.
Kortom: Alles wat met stijl en uiterlijk te maken heeft (en horloges horen daarbij) moet je gewoon links laten liggen in de VS. De service is matigjes, de prijzen zijn nu ook weer niet zoveel beter, en technisch gezien moet je er je import-taks over betalen.
Er is één ding in de VS wat het waard is om te importeren: Ze hebben blik-openers die het blikje zo openen dat je een soort van hersluitbaar dekseltje in je handen hebt als je rond bent. Die dingen zijn echt geniaal. Te verkrijgen bij Walmart.
Sneakers en jeans kunnen je wel een forse besparing opleveren hoor…
zijn voor paupers
Als jij van jeans houdt die je als grootzeil kunt gebruiken en enorme rubberboten van sneakers, prima.
De VS is voor mij een eindeloos trieste processie van wansmaak en slecht eten.
Al is San Francisco erg charmant, en kun je in Chinatown goed eten.
Net zoals in veel landen is het gemiddeld inderdaad niet best. Maar de VS is het land van de uitersten. Naast alle rommel komen er steeds meer superfood zaken waar je super gezond en lekker kan eten. Ik zie in NL bijna meer McDonalds als daar.
Maar over algemeen heb je gelijk.
Yup, en dan is San Francisco als een Coastal fenomeen beter af dan in de midwest of het zuiden. Want rond San Francisco wordt je inderdaad doodgegooid met vanille-ijs wat van wagyu-koeien afkomt, alfalfa burgers met slow coffee en dat soort zaken.
Ik ben het (wederom) niet eens met de toon hier. Ik doe al jarenlang al mijn kledinginkopen in de VS maar dan bij degelijke winkels (Brooks Bros, TH, RL, Macy’s, etc) en de hoeveelheid geld die je kunt besparen op goede kleding is fenomenaal. Overhemden die soms 90% zijn afgeprijsd bijv - kortingen gaan veel verder dan hier.
In 2014 zat ik eens in een taxi in Dubai met een collega uit HK, we bleken beiden dezelfde polo te dragen van Brooks, mijne had $20 gekost in de BB outlet in Detroit en die van hem het viervoudige… dat was een bizarre verrassing
Nog een voorbeeld: mijn Vaio kostte $1300 op Amazon US, kwam nog $100 rebate achteraan en allerlei extra’s (tweede batterij etc), zelfde model was toen 1299€ bij RAF en dat tegen een koers van 1.4.
Moraal: ik zou daar echt losgaan. Ben ik ook van plan in augustus
Overhemden is een leuk fenomeen in de VS. Nooit kom je er een tegen die fatsoenlijk op het lijf aansluit, met een Oxford-kraag, zonder button down en zonder borstzak. Eén van die criteria, prima, maar nooit allemaal.
In mijn optiek kunnen die mensen gewoon geen dress shirts maken. Als je al een gekleed overhemd tegenkomt kosten ze hetzelfde als hier of zelfs meer.
Plaatjes zeggen veel meer dan woorden, en jij noemt Brooks brothers als fatsoenlijke tent. Het eerste wat ik zie op de Brooks Brothers website is dit:
Een foute kraag met een tie clip, godbetert.
Dan de website van Van Gils:
Ik zie hier zo in de openingszet dat Van Gils weet hoe het heurt, en de Amerikanen niet.
Misschien wordt het tijd voor een eigen “stijl-forum”
Tsja, als je (een overigens subjectief) punt wilt maken met twee plaatjes… ik ga hier niet in mee. en voor de OP (en zijn vrouw): overtuig jezelf, zou ik zeggen.
Kom op jongens, even het maandverband weer goed leggen en doorgaan…
Dit is best gay, weten jullie.
Ik denk dat ik het feit dat jullie price tags aan het vergelijken zijn, meer bizar vind.
San Francisco is een prachtige stad door de vele variatie en contrasten. Ik ben er twee keer geweest, en hoop er nogmaals te komen.
OP en zijn vrouw hebben twee tegenstrijdige adviezen gekregen, en op het eind van de rit moeten ze toch zelf keuzes maken.
Dat klinkt als een normale dag op het horlogeforum.
Een mening hebben over overhemden is niet gay. Dit is gay:
En als we het dan toch over shopping en San Francisco hebben, dan moet je inderdaad even naar Castro Street toe. Rond Castro en 18th-16th street is van alles te doen en zien. Hardstikke gay, erg gezellig. Slechte foto, maar het is een impressie:
Merk op dat je hier ook uitstekend sex toys kunt shoppen voor hem en haar. Overigens niet voor weinig geld.
Voor de hippies kun je dan direct even bij het aanpandige Hashbury oftewel Ashbury en Haight gaan kijken.